PRODAJA pametnih telefona u Kini snažno je pala u 2022. godini, kliznuvši na najnižu razinu u deset godina pod pritiskom pandemijskih ograničenja i usporavanja gospodarstva koji su prigušili potrošnju, pokazuju podaci tvrtki IDC i Canalys. Lani je u Kini isporučeno 286 milijuna pametnih telefona, za 13 posto manje nego u 2021., utvrdio je IDC dodavši da je obujam prodaje najmanji od 2013.
Najviše pametnih telefona lani je prodao kineski tehnološki div Vivo, ali za četvrtinu manje nego u 2021., utvrdio je IDC. Njegov tržišni udio iznosio je 18.6 posto. Na drugom je mjestu Huaweijev brend Honor, koji je u 2022. isporučio nekih 34 posto više uređaja nego u 2021.
Apple je sustigao Oppo, s kojim dijeli treće mjesto. Američki div prodao je za 4.4 posto manje pametnih telefona nego u godini ranije, pokazuju podaci IDC-ja.
Pad prodaje pametnih telefona u Kini odražava stanje sektora na globalnoj razini. Tako ih je lani u svijetu isporučeno samo 1.2 milijarde, za 11 posto manje nego 2021. i najmanje od 2013., prema IDC-ju.
U zasebnom izvješću analitička tvrtka Canalys objavila je u ponedjeljak da je Apple u lanjskom četvrtom tromjesečju u Kini prodao 16.4 milijuna uređaja, za četvrtinu manje nego u istom razdoblju 2021. Isporuke su smanjene prvi put od početka pandemije, napomenuli su.
Appleovi rezultati bolji su, ipak, od onih Xiaomija i Honora, koji su u četvrtom tromjesečju zabilježili pad prodaje za 37.3 odnosno 14.1 posto, ističu u Canalysu dodavši da je američki div na kraju 2022. potvrdio poziciju proizvođača s najviše prodanih mobitela.
Savjetodavna tvrtka objašnjava pad prodaje mjerama suzbijanja zaraze covidom-19. "Stroga politika suzbijanja pandemije rezultirala je povijesno visokom štednjom kućanstava, budući da je osobna potrošnja postala konzervativna", rekao je Canalysov analitičar Lucas Zhong.