RUSKA vlada je objavila popis automobila domaće proizvodnje koje bi državni dužnosnici trebali kupiti, bilo ruskih ili kineskih marki, što je još jedna potvrda infiltracije Pekinga u rusku automobilsku industriju od početka invazije na Ukrajinu. Kao što Zapad izbjegava suradnju s Rusijom, tako se i Moskva kloni zapadnih korporacija.
List Kommersant je ove godine izvijestio kako je Kremlj poručio dužnosnicima uključenima u pripreme za predsjedničke izbore u Rusiji sljedeće godine da prestanu koristiti Appleove iPhonee. Odluka je donesena zbog zabrinutosti da će zapadne obavještajne agencije iskoristiti činjenicu da Rusi koriste navedene uređaje.
Danas je rusko Ministarstvo industrije i trgovine priopćilo da je sastavljen popis automobila koji se preporučuju za prioritetnu uporabu državnim i općinskim službenicima u službene svrhe, prema uputama predsjednika Vladimira Putina.
"Domaće tvrtke do danas su već proizvele široku paletu modela različitih tehničkih karakteristika i opreme (šest marki i više od 20 modela) koji su u stanju zadovoljiti potrebe službenika različitih razina", naglasili su.
Potvrdili su kako su se svi proizvođači automobila obvezali produbiti lokalizaciju proizvodnje, na temelju posebnih sporazuma o ulaganjima s vladom. Na popisu se nalazi pet modela Lade, koje proizvodi najveći ruski proizvođač automobila Avtovaz. Riječ je o modelima: Vesta, Vesta SW Cross, Granta, Niva Travel i Niva Legend.
Lada Vesta, Foto: EPA
Lada Granta, Foto: EPA
Na popisu su i marke UAZ (modeli: Patriot, Pickup, Pro, Hunter i SGR), Aurus (modeli: Senat, Komendant), Moskvič (3, 3e, 6), Evolute (modeli: I-Pro, I-Joy, I-Sky) i Haval (modeli: Jolion, Dargo, F7/F7x i H9). Inače, upravo je Moskvič, oživljeni automobil iz sovjetske ere, simbol sve većeg utjecaja Kine na rusku automobilsku industriju.
Aurus Senat, Foto: EPA
Haval Jolion, Foto: Profimedia
Izvori su Reutersu rekli da je model Moskvič 3 JAC Sehol X4 sastavljen u Moskvi korištenjem opreme kupljene od kineskog partnera. Dodatno, tvrtka Haval se nalazi u kineskom vlasništvu, a od 2019. proizvodi automobile u svojoj tvornici u Tulskoj oblasti, samo 200 kilometara od Moskve.