IZVANRASPRAVNO vijeće splitskog Županijskog suda odbilo je zahtjev Državnog odvjetništva za dopunom istrage "vlaka smrti". Dopunu je tužitelj Michelle Squiccimarro zatražio nakon dopisa Centra "Ivan Vučetić", čiji su stručnjaci naknadno doznali da nagibni vlak ima i servisno računalo. Središnje računalo vlaka je već pregledano pa je istražni sudac Davor Svalina izrazio neslaganje sa zahtjevom državnog odvjetništva.
Istog je mišljenja bilo i sudsko vijeće. Nije im, naime, pojašnjeno kakvog bi smisla imalo dodatno vještačenje, odnosno što bi se njime otkrilo, a da već nije poznato. Spis je vraćen Squiccimarru na odluku. Ne treba brzati, kaže on, treba analizirati kompletan spis, nakon čega će biti poznato hoće li na optuženje Županijskom ili Općinskom državnom odvjetništvu.
Rat Infrastrukture i Vuče vlakova, Povjerenstvo se raspalo
Cijela komplikacija oko dodatne istrage rezultat je prepucavanja oko odgovornosti za najveću željezničku nesreću u neovisnoj Hrvatskoj između HŽ Infrastrukture i Vuče vlakova. Vuča je vlasnik vlaka, dok je Infrastruktura zadužena za tračnice. Sudska istraga ustanovila je odgovornost Ivana Medaka, direktora ekologije Infrastrukture, no Povjerenstvo HŽ-a svoj rad ne da nije završilo, već praktično ne postoji već nekoliko mjeseci.
Iz Povjerenstva su izašla dva člana Vuče vlakova, jer su, poput splitskog suda, zaključila da je uzrok nesreće retardant TG-300 američkog proizvođača Universal Fire Shield. Ostatak Povjerenstva još radi i traži da se pregleda i ispita "vlak smrti", koji pod nadzorom zaštitara već dulje od pola godine trune u Solinu.
Tko će vlak na struju spajati...
Oliver Krilić, direktor Vuče, užasava se pomisli da se vlak u takvom stanju spaja na struju kako bi se pregledali tzv. informacijski moduli, a ne servisno računalo, koje kao takvo i ne postoji. Drži da se pregled jedino može obaviti u depou u Zagrebu, no pretpostavlja da će velik dio zahtjeva predstavljati nepremostiv problem za domaće stručnjake, koji za taj dio posla nisu ni obučeni. Dijelovi vlaka bi se tako trebali poslati na pregled u Njemačku, što bi odužilo i poskupilo istragu.
To je, kaže Krilić, i sasvim nepotrebno kad se ima u vidu rezultat sudske istrage, ali i činjenica da su s kontaminiranim tračnicama probleme imala čak četiri vlaka. Osim "vlaka smrti", na tračnicama polivenima retardantom nije uspjela stati ni manevarka koja je vukla vagon s kojeg se špricalo. Uspon nije mogla svladati ni lokomotiva upućena na mjesto tragedije iz Kaštela, a da s retardantom nema kočenja, pokazao je i test na kolodvoru u Kopilici.