Foto: Petar Meznarek/ HINA
MEĐUNARODNA zračna luka Zagreb (MZLZ) u intenzivnim je pripremama za otvorenje novog putničkog terminala, što je planirano u ožujku, ali točan datum još uvijek nije poznat.
U MZLZ-u su nam rekli kako je još u tijeku testiranja procesa, tehnologije i edukacije osoblja, što je, kažu, uobičajeno za ovakvu vrstu infrastrukturnih objekata.
Međutim, izvor iz MZLZ-a nam je otkrio kako ne ide sve glatko te da je pronađen niz nedostataka. Utvrđene su, kazao nam je, brojne greške.
"Prilikom slijetanja zrakoplova na novom je terminalu popucalo staklo na zgradi, no to je zamijenjeno. Uz to, postoji niz drugih grešaka. Liftovi su premali, odnosno preuski. U njih stane svega četvero ljudi. Nisu stavili trake kao po ostalim svjetskim aerodromima, nego su ugradili obične pokretne stepenice na koje također stanje manje ljudi nego na traci.
Iako su trebali napraviti podzemne spremnike za gorivo pa da samo izvadimo crijevo iz zemlje i tako punimo gorivo u avione, to nije učinjeno. Umjesto toga gorivo će se dovoziti i točiti iz cisterni, što će samo stvarati kaos", rekao nam je izvor.
Rekao je da su neke stvari prekasno shvatili pa će tek naknadno raditi nadstrešnice na stajalištu za autobuse.
"Putnici izlaze na gornjoj etaži na koju mogu ići samo vozila taksija i autobusi, no tamo se autobusi ne mogu zaustavljati i dočekivati putnike kao na starom terminalu. Tako će putnici morati ići na parkiralište gdje će stajati autobusi, a nema ni nadstrešnice. Nju će postaviti tek u lipnju", rekao nam je izvor.
MZLZ opovrgava da je popucalo staklo
Kazao je i to kako će po putnike koji stižu manjim zrakoplovima i dalje dolaziti autobusi jer nema dovoljno zračnih mostova.
Pitali smo MZLZ jesu li ustanovljene greške prilikom testiranja i koje su to, na što su nam rekli da je "svrha testiranja ovakvih objekata ispitivanje svih sustava, kroz simulaciju različitih, čak i ekstremnih situacija, upravo kako bi se prevenirale različite situacije".
Opovrgnuli su navode o tome da je popucalo staklo.
"Nije došlo do pucanja stakla niti ikojih drugih oštećenja novog putničkog terminala", kažu u MZLZ-u.
Ističu kako će se nakon otvorenja novog terminala sve prometne i druge aktivnosti s postojećeg terminala u potpunosti preseliti na njega.
"To znači da će se prvim danom otvaranja novog putničkog terminala, na novoj lokaciji odvijati prihvat i otprema zrakoplova, putnika i prtljage prema redu letenja, kao i sve predviđene komercijalne aktivnosti", rekli su u MZLZ-u, no nisu znali odgovorili na pitanje što će biti sa starim terminalom.
Još im ta informacija nije poznata.
Nisu nam odgovorili ni na pitanje o greškama, naknadnom građenju nadstrešnica za autobuse, malim liftovima, kao ni spremnicima za gorivo.
Terminal vrijedan 331 milijun eura
Podsjetimo, gradnja novog terminala vrijednog 331 milijun eura započela je sredinom prosinca 2013. godine. Novi terminal se proteže na 65 tisuća četvornih metara na četiri razine, s tim da će se prve dvije koristiti za dolaske, a druge dvije za odlaske. Postavljeno je 30 šaltera za check-in i napravljeno je osam aviomostova – dva za domaći i šest za međunarodni promet.
Nova zgrada u prvoj fazi moći će primiti 5 milijuna putnika, a kada se broj putnika poveća iznad toga broja, kapacitet će se povećati na 8 milijuna putnika.
Naglašavamo to da je Zračna luka Zagreb 2012. dana u 30-godišnju koncesiju francuskoj tvrtki ZAIC, odnosno konzorciju kojeg čine Aeroports de Paris Management, Bouygues Batiment International, TAV Airports, Viadukt, Marguerite Fund i IFC, član grupacije Svjetske banke, a za upravljanje tom lukom koncesionar je osnovao tvrtku MZLZ.