PRIGODNOM svečanosti na bosansko-hercegovačkom graničnom prijelazu Svilaj danas je u promet pušten most preko rijeke Save, koji je sastavni dio međunarodnog paneuropskog cestovnog koridora 5C Budimpešta - Beli Manastir - Osijek - Sarajevo - Ploče.
Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen, premijer Andrej Plenković i predsjedatelj Vijeća ministara BiH Zoran Tegeltija zajedno su prerezali vrpcu i time označili puštanje mosta u promet.
Most je dug 660 metara
Most preko rijeke Save kontaktna je točka cestovne mreže Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Dužina mosta iznosi 660 metara, a ukupna širina 29 metara. Za svaki smjer izgrađene su po tri vozne trake. Zajednička izgradnja mosta realizirana je temeljem sporazuma između hrvatske vlade i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Svilaja i priključnih graničnih dionica autoceste na koridoru 5C.
Sukladno sporazumu, svaka država financira 50 posto ugovorene vrijednosti radova. Financiranje hrvatskog dijela mosta osigurano je putem CEF fonda (57.97 posto) i kredita EIB-a. Vrijednost ugovorenih radova za izgradnju mosta iznosi 22.31 milijun eura bez PDV-a. Radovi na izgradnji mosta započeli su u rujnu 2016. godine, a planirani rok završetka radova bio je dvije godine.
Jedan od ključnih projekata Hrvatskih autocesta
Hrvatska je svoj dio građevinskih radova završila još prošle godine, ali je kasnila gradnja prijelaza s bosanskohercegovačke strane, a u međuvremenu pojavio se i problem s kategorizacijom prijelaza u BiH.
Natječaji za gradnju toga mosta nekoliko su se puta raspisivali i poništavali, a nakon trećeg postupka i milijunske odštete koju je BiH morala platiti jer nakon natječaja nije uvela u posao planiranoga izvođača, tvrtku Strabag, u konačnici je posao gradnje dodijeljen konzorciju koji su činile tvrtke Viadukt i Hering. U međuvremenu je Viadukt otišao u stečaj pa je cjelokupan posao preuzela tvrtka Hering.
Most Svilaj jedan je od ključnih projekata Hrvatskih autocesta na dovršetku međunarodnog koridora 5C, koji će spojiti Budimpeštu, Osijek i Sarajevo s Pločama. Potpuni završetak hrvatskog dijela koridora očekuje se 2024. godine.