Prihod Panamskog kanala stagnirao je u fiskalnoj godini 2023/2024. budući da je uprava smanjenim operativnim troškovima ublažila nepovoljan utjecaj suše na tranzit brodova.
U fiskalnoj godini koja je završila u rujnu prihod se zadržao na razini 2022/2023. i iznosio je 4.99 milijardi dolara, citirao je novinarima preliminarne podatke potpredsjednik uprave za financije Victor Vial.
Dobit je pak poskočila za 9.5 posto, na 3.4 milijarde dolara.
Kanalom je u 2023/2024. prošlo 423 milijuna tona tereta i 27.3 broda dnevno, gotovo za četvrtinu manje nego u prethodnoj godini.
Financijski učinak suše ublažilo je smanjenje operativnih troškova, za pet posto, stoji u izvješću objavljenom prošli petak.
Brodovi kasnili ili su tražili alternativne rute
Uprava je zbog suše bila ograničila tranzit pa su brodovi kasnili ili su tražili alternativne rute. U drugoj polovini godine kiša je napunila rezervoare u Panami pa su ograničenja ublažena. "Tranzit se polako oporavlja", rekao je Vial.
Kanal sada nudi poticaje kako bi vratio brodove, uključujući one koji prevoze rasuti teret i ukapljeni prirodni plin.
U idućih sedam godina uprava planira 8.5 milijardi dolara ulaganja u projekte koji uključuju i novu infrastrukturu.
Novi sustav dugoročnih rezervacija omogućuje brodarima da na dražbama osiguraju tranzit do godinu dana prije plovidbe. Uprava je pripremila i mjere koje bi trebale uštedjeti do 12 posto vode godišnje po brodu.
Panama namjerava uložiti i 1.6 milijardi dolara u izgradnju brana na rijeci Rio Indio kako bi dugoročno riješila problem ekstremnih vremenskih prilika. Gradnja novog rezervoara značit će i preseljenje stotina obitelji koje trenutno žive u blizini kanala, napominje Reuters.