Prodaja automobila i dalje u debelom minusu

IAKO je prodaja u listopadu bila veća za 20 posto u odnosu na mjesec prije hrvatsko tržište automobila i dalje se nalazi u katastrofalnom stanju. U prvih deset mjeseci ove godine registrirano je 38.506 novih osobnih vozila, što je upola manje u odnosu na isti period prošle godine.

Nadalje, ovogodišnji listopad je u odnosu na prošlogodišnji završio čak 53 posto manjom prodajom, čime je još jednom naglašena dubina ponora u kojem se našlo hrvatsko gospodarstvo i država uopće. Sada je više no izvjesno kako prodajne akcije i drastični popusti ne donose opipljive rezultate.

Za utjehu možemo tek reći kako  sličan trend pada prodaje u prvih devet mjeseci, a prema trenutno dostupnim podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), zabilježen i u brojnim drugim europskim zemljama.

Pad registracija osobnih vozila kretao se od 5,6% u Italiji do rekordnih 80,2% u Latviji, pa se Hrvatska, sa svojim padom od -49,7% u prvih devet mjeseci, nalazi otprilike u sredini između dvije spomenute zemlje.

I dok su baltičke zemlje uključujući Island i Irsku najviše osjetile potrese na financijskom tržištu, u šest je europskih zemalja zabilježen porast broja registracija u odnosu na devetomjesečni period prošle godine. Njemačka je pod utjecajem vladine politike poticaja kupovine automobila, zabilježila najveći porast registracija (+26,1%), a slijede Slovačka (+19,7%), Češka (+8%), Austrija (+6,7%), Francuska (+2,4%) i Poljska (+1,7%).

Gledano u hrvatskim okvirima, nakon deset mjeseci vrh ljestvice i dalje pripada Opelu koji sa 4.277 vozila drži 11,1 posto tržišta (u odnosu na lanjskih 10.527 vozila i tržišni udio od 13,6 posto). Na drugom je mjestu Volkswagen s 3.680 vozila ili 9,6% tržišta (prošle godine 6.979 vozila i 9% tržišta), ali uz napomenu kako je listopad završio kao najprodavanija marka u Hrvatskoj, prvenstveno zahvaljujući odličnoj prodaji VW Pola. Renault je treći s 3.474 vozila ili 9% tržišta, a dalje slijede Peugeot (3.011 vozila, 7,8%), i Citroen (2.349 vozila, 6,1%).

Na mjesečnoj razini najbolji su Volkswagen, Renault i Citroen, jedini s više od 300 prodanih automobila. Ovdje recimo još kako je samo jedna marka zabilježila porast registracija u odnosu na isti prošlogodišnji period, a to je Lancia s ukupno 96 prodanih vozila. 

Na ljestvici najprodavanijih modela nema značajnih promjena. Opel Astra je najprodavaniji model s 2.667 prodanih primjeraka. Dalje slijede VW Golf (1.495), Renault Clio (1.375), Renault Megane (1.176),  i Ford Focus (1.121). Zanimljivo je da su na mjesečnoj razini, osim sveprisutne Astre,  najprodavaniji modeli bili redom gradski automobili, kao što su VW Polo, Škoda fabia i Renault Clio.

Spomenimo još kako je u deset je mjeseci ove godine registrirano ukupno 26.588 vozila s benzinskim motorom ili 69,2% od ukupnog broja registracija.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.