Prvi put će digitalno oglašavanje u Americi nadmašiti tradicionalno

Foto: EPA

POTROŠNJA na digitalno oglašavanje ove će godine u SAD-u prvi put nadmašiti izdvajanja za oglase u tradicionalnim medijima, pokazalo je najnovije izvješće specijalizirane tvrtke eMarketer.

Potrošnja na digitalne oglase ove će godine u SAD-u porasti 19 posto, na 129,34 milijarde dolara, uz udio u ukupnoj potrošnji od nekih 54 posto, procjenjuju u eMarketeru.

Najveći će pritom udio u digitalnom oglašavanju imati mobilni segment - čak dvije trećine, odnosno nekih 87,06 milijardi dolara, pokazuje izvješće.

"Zbog postojanog preusmjeravanja pozornosti potrošača na digitalne platforme oglašivači su se našli na prekretnici - prisiljeni su okrenuti se digitalnim medijima kako bi postupno povećali doseg i prihode, koji kopne u segmentu oglašavanja u tradicionalnim medijima", konstatira direktorica tvrtke Monica Peart.

Tako bi se potrošnja na tv oglase ove godine trebala smanjiti za 2,2 posto, na 70,83 milijarde dolara, s obzirom na to da na kalendaru nema izbora niti krupnijih događaja, poput Olimpijskih igara ili svjetskih prvenstava, procjenjuju u eMarketeru.

Predsjednički izbori u SAD-u u 2020. vjerojatno će dovesti do rasta TV oglašavanja, ali će se nakon toga silazni trend nastaviti, smatraju.

Tiskani mediji će zabilježiti snažan pad

Oglašavanje u tiskanim medijima ponovo će pak ove godine zabilježiti snažan pad, za dodatnih 17,8 posto.

U eMarketeru također procjenjuju da će se tržišni udio duopola Googlea i Facebooka ove godine prvi puta smanjiti, na 59,3 posto, s prošlogodišnjih 60 posto. Glavni će razlog biti Google, čiji bi tržišni udio trebao pasti za jedan postotni bod, na 37,2 posto.

Facebookov bi pak trebao neznatno porasti, na 22,1 posto.

Najviše bi pak trebao porasti tržišni udio Amazona, za dva postotna boda, na 8,8 posto, čime će ta kompanija učvrstiti treću poziciju na tržištu, ispred konkurenata Microsofta i Verizona, vlasnika brendova Yahoo i AOL.

"Amazon oglašivačima nudi veliku prednost, posebno u segmentu pakiranih potrošačkih proizvoda i brendova kreiranih u digitalnom kontaktu s potrošačima", tumači Peart.

"Ta platforma nudi pravo bogatstvo podataka o ponašanju kupaca za potrebe ciljanja određenih potrošačkih skupina, omogućujući pristup podacima o kupnji u realnom vremenu... oglašivači imaju pristup bez presedana 'policama' s kojih potrošači kupuju", dodaje ona.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.