Riječki taksist umjetnici iz BiH: Vozim za dom i poglavnika

Screenshot: Facebook (Selma Selman)

UMJETNICA iz BiH Selma Selman sudjelovala je ovog mjeseca na Bijenalu industrijske umjetnosti u Labinu, gdje je doživjela vrlo neugodno iskustvo s jednim vozačem taksija iz Rijeke, koji je tada radio kao vozač na Bijenalu. Cijelu situaciju opisala je na svojem Facebooku. Njezinu priču prenosimo u cijelosti:

"Danas sam zbog svojeg nacionalnog identiteta, u zemlji koja je dio Balkana, dio Europske unije i koja je osvojila drugo mjesto na Svjetskom prvenstvu, verbalno napadnuta. Dodatno, moja prijateljica Ivana i ja nazvane smo kurvama.

Evo što se dogodilo", počela je svoju priču Selman i opisala što im je rekao vozač taksija.

"Neću voziti kurve, vozim Za dom i poglavnika"

"'Neću voziti Ciganke jer one donose lošu sreću, štoviše, neću voziti kurve. Vozim Za dom i poglavnika'", piše Selman koja je pojasnila i kako je Za dom spremni bio pozdrav i moto fašističkih ustaša od 1930-ih. Potom je pojasnila detalje napada, ali i kako se osjećala.

"Verbalno me napao muškarac duplo stariji od mene, koji je bio vozač za Bijenale. Bila sam na otvorenju Bijenala industrijske umjetnosti u Labinu, gdje sam imala izložbu, ali moja instalacija je bila izložena i u Muzeju suvremene umjetnosti u Rijeci.

Bilo je kasno i svi smo trebali stići u Rijeku. Ja sam krenula sa svojom prijateljicom Ivanom Ivković. Sjela sam u kombi, a nisam shvatila da u ruci imam pola čaše crnog vina. Sjedila sam u kombiju kada se taj muškarac počeo derati na mene jer sam sa sobom u kombi donijela čašu vina.

Doslovno je vikao na mene govoreći razne prostote, a ja sam se štitila tako što sam mu rekla da mi je to mogao pristojno reći i da nema pravo vikati na mene", ispričala je Selman.

Govorio joj da je kurva i da nosi nesreću

Potom je napisala kako je cijela priča završila:

"Izašla sam iz kombija u nadi da ćemo opet ući jer sam popila svoju čašu vina. Ali nije me pustio unutra, govoreći razne stvari, poput toga da sam kurva, ciganka, da nosim nesreću...

Tada sam primila podršku od svojih kolega i prijatelja koji su bili tamo, ali nemam pojma što se dogodilo nakon što sam otišla iz Hrvatske.

U ovom Bijenalu sam sudjelovala s radom 'Nemate pojma' koji je instalacija video performansa čiji je cilj dovesti u pitanje i direktno adresirati pitanja u vezi rasizma, diskriminacije i općenito situacije do koje je došlo na otvorenju Bijenala", zaključila je Selman ovu priču.