Rupert Murdoch: Vrijeme besplatnih vijesti na internetu uskoro će nestati

MEDIJSKI mogul Rupert Murdoch očekuje kako će u roku od godine dana početi naplaćivati čitateljima pristup internet izdanjima novina svog News Corporationa, pokušavajući tako popraviti "nefunkcionirajući" poslovni model.

Novine prolaze kroz epohalnu debatu oko toga trebaju li promijeniti model u kojemu besplatno izdaju svoje vijesti na internetu. "Iskustvo Wall Street Journala pokazuje kako je moguće naplaćivati internet sadržaj", rekao je Murdoch nu Velikoj Britaniji. Wall Street Journal doživio je ovelik porast on-line pretplata u zadnje vrijeme.

Prelazak na novi model u roku od godine dana

Kad su ga upitali očekuje li naplaćivanje pristupa britanskim novinama News Corporationa, kao što su Times, Sunday Times, The Sun ili News of the World, Murdoch je odgovorio: "Apsolutno gledamo u tom smjeru". Potezi bi se, dodao je, trebali početi vući u roku od 12 mjeseci, a vrijeme besplatnih vijesti na internetu završava, rekao je Murdoch.

Pad prihoda od oglašavanja u tiskanim medijima i televizijskim programima zadao je snažan udarac News Corporationu, tako da ni velik uspjeh filmova producentske kuće Twentieth Century Fox nije pomogao korporaciji.

Ogromni gubici

Novinska divizija News Corporationa jedva je uspjela poslovati na nuli, s prihodima koji su s 216 pali na sedam milijuna dolara u razdoblju od godinu dana. Tabloidi su prošli malo bolje, budući da je natjecanje supermarketa održalo oglašavanje.


Televizijske vijesti korporacije su doživjeli najveći udar. Njihovi prihodi od oglašavanja pali su s 419 na samo četiri milijuna dolara, budući da je mreža izgubila prava na prijenos Superbowla, a kanali mreže Fox u SAD-u i Star u Aziji izgubili su puno oglašavača.

Tijekom godine News Corporation je otpustio 3000 ljudi, iako Murdoch kaže da su ta otpuštanja najmanje pogodila novinare i "kreativno" osoblje.

Debata o budućnosti novina već je nekoliko godina aktualna u zapadnom svijetu. Pojava interneta došla je kao snažan udarac tiskanim medijima, ali i televiziji. Financijska kriza možda je malo pomogla ubrzati proces prelaska na internet.

F.M.
Foto: AFP
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.