Traje istraga uzroka strašne tragedije u Malom Lošinju. Trojica pomoraca poginula su nakon što je na njih pala rampa trajekta teška više od 10 tona.
O nezapamćenoj tragediji, ali i stanju flote Jadrolinije reporter RTL-a razgovarao je s glavnim tajnikom Sindikata pomoraca Hrvatske Nevenom Melvanom.
Spominje se ljudski faktor, da je to uzrok tragedije?
"Krajnje je neozbiljno, tko god takve kalkulacije daje na samom početku, a istraga još nije de facto završena. Krajnje je neozbiljno davati takve kvalifikacije, ma tko to radio. Ljudski faktor neću komentirati, uvijek kompanije pokušavaju sve svaliti na ljudski faktor i uvijek sve pokušavaju svaliti na leđa pomoraca. Sami smo svjedoci, ta rampa je pala kako je pala. I tu ne može biti riječi samo o ljudskom faktoru", kazao je Melvan.
Na upit reportera je li, ako je bila u ispravnom stanju, rampa mogla pasti, Melvan odgovara: "Naravno da ne. Ne može ta rampa, koja je pod hidraulikom, pasti na takav način da ubije tri pomorca u jednoj sekundi."
Trajekt Lastovo star je 56 godina, 1993. bio je u požaru, pa je bio za rezalište, onda je spašen. Je li taj brod siguran?
"To je stari brod. On je dao svoje. 1969. godište je. Bio je kvalitetan brod u svoje vrijeme. Kakvo je bilo njegovo tehničko održavanje, ja uistinu nemam detaljnih spoznaja i to mi je teško komentirati. No, više je nego jasno da je brod koji je toliko star dao svoje i da je bilo vrijeme da ga se lagano umirovi", dodaje Melvan.
Jesu li ti brodovi sigurni i dobro održavani?
"Veliki je problem flote Jadrolinije i način vođenja. Mi na to upozoravamo duže vrijeme. Nije ovo prvi slučaj koji se dogodio, ali, nažalost, tragično je završio. Prije nekoliko tjedana smo imali slučaj broda Oliver koji je u vrlo upitnim okolnostima kupljen i doveden u Hrvatsku, koji je doslovno šest sati plutao između splitskih vrata i Hvara. I samo mogu pitati što bi bilo da je okrenula bura, da se dogodila oluja. Danas bismo pričali o puno većim žrtvama", kazao je Melvan.
Na pitanje treba li šef Jadrolinije David Sopta dati ostavku, Melvan kaže: "Zar nije znakovito da u državnoj firmi, koja je u stopostotnom vlasništvu države, predsjednik Nadzornog odbora podnosi ostavku, točno navodeći razloge podnošenja ostavke? Ministar se nije ni o tome očitovao. Stvarno je upitno kamo Jadrolinija ide, ali i kamo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ide."
"Bio bi minimum pristojnosti da podnesu ostavku. I jedan i drugi. Bili su upozoravani, znali su da situacija nije dobra", zaključio je glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske.