Što Hrvati osiguravaju? Bilježi se pad životnih osiguranja

Foto: 123rf

OSIGURAVAJUĆA društva su krajem srpnja imala ukupnu zaračunatu bruto premiju u iznosu od 6,69 milijardi kuna, što je 7,1 posto više nego krajem istog mjeseca 2018. godine, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).

Podaci HUO-a pokazuju snažniji rast bruto premije neživotnih osiguranja, za 11 posto, na 4,77 milijarde kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 1,4 posto, na ukupno 1,92 milijarde kuna.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem srpnja od 1,4 milijarde kuna, što je na godišnjoj razini porast od 5,1 posto.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije u srpnju od 1,33 milijarde kuna ili 5,2 posto više nego u srpnju 2018. godine.

Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 923,33 kune, što je na godišnjoj razini više za 0,21 posto, podaci su HUO-a.

U skupini životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 1,55 milijardi kuna, ili 1,8 posto većom u odnosu na srpanj 2018. godine.

Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija u iznosu od 279,8 milijuna kuna, što je pad za 15 posto na godišnjoj razini.

Prvo je Croatia osiguranje, drugi je Allianz

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i dalje drži Croatia osiguranje. No, s obzirom na to da je Croatia osiguranje zabilježilo pad zaračunate premije za 1,33 posto, na 1,89 milijardi kuna, njegov je tržišni udio snižen s 30,79 posto krajem srpnja prošle na 28,35 posto krajem srpnja ove godine. 

Drugi je Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji rast zaračunate bruto premije, za 19,38 posto, na 897,3 milijuna kuna, pa time i rast tržišnog udjela na 13,40 posto (lani 12,02 posto). 

Uz porast zaračunate bruto premije za 15,8 posto, na 726,8 milijuna kuna, treće mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Euroherc, čiji je tržišni udio porastao na 10,85 posto (s lanjskih 10,04 posto), pokazuju podaci HUO-a.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.