MLADI u Njemačkoj više od bilo čega drugoga strahuju od klimatskih promjena, proizlazi iz studije kompanije Shell, koja istodobno pokazuje i podložnost mladih populističkim izjavama.
"Čak 71 posto mladih u dobi od 12 do 25 godina je izjavilo kako strahuje od zagađenja okoliša. Još 2015. se na vrhu liste nalazio strah od terorizma", koji je sada drugi na ljestvici, rečeno je na predstavljanju studije o stanju mladih u Njemačkoj, koja se po nalogu naftne kompanije Shell od 1953. svakih tri do pet godina provodi u Njemačkoj.
71% ima visoku svijest o okolišu
Važnost klimatskih promjena pokazala se i kada su mladi ispitanici upitani za temeljne vrijednosti koje smatraju važnim, pa je tako njih 71 posto odgovorilo kako je najvažnije voditi život uz visoku svijest o okolišu, ističu autori studije, navodeći kako je važnost tog pitanja jako porasla od 2002., kada ga je isticalo 60 posto mladih ispitanika.
Biti politički aktivan još je jedna vrijednost koja je zabilježila porast važnosti među mladima, pa je s 22 posto u ispitivanju 2002. godine porasla na 34 posto ove godine.
Primjetno je da se mladi i dalje zanimaju za političke teme, ali istodobno zabrinjava pad povjerenja u političke institucije, navedeno je prilikom predstavljanja studije.
"Alarmantno je da više od dvije trećine mladih ne smatra da političari dostojno zastupaju njihove interese. Mislim da je to signal za političare", rekla je ministrica obitelji Franziska Giffey na predstavljanju u Berlinu.
Porast populističkih stajališta
Ministrica je istodobno izrazila zabrinutost zbog porasta populističkih stajališta kod mladih. Tako više od dvije trećine ispitanih smatra da se u Njemačkoj ništa ne smije reći protiv stranca, a da pritom osoba ne bude proglašena rasistom.
Isto tako, više od polovina ispitanih mladih smatra kako vlada "prešućuje istinu" te da se država više brine za izbjeglice nego za domaće stanovništvo.
Devet posto ispitanih se po svjetonazorima može svrstati u ekstremnu desnicu, navodi studija koja je također utvrdila da je općenito primjetan povrat tradicionalnim vrijednostima poput obitelji.
"Iznenađujuće da se po pitanju planiranja obitelji većina mladih okreće tradicionalnim podjelama uloga, po kojima je muškarac taj koji zarađuje, a žena ta koja se brine o kućanstvu i obitelji", komentirala je ministrica Giffey.
Zanimljivo je da ovom obiteljskom modelu više naginju mladi s tradicionalno kapitalističkog zapada zemlje.