TURISTIČKA ZAJEDNICA Splitsko-dalmatinske županije potrošila je 208.745 kuna da na 1. Međunarodnom skupu influencera održanom u Dalmaciji borave influenceri od kojih dio već živi u Dalmaciji.
>>Turistička zajednica dala 200.000 kuna da u Dalmaciji borave influenceri iz Dalmacije
U prethodnom članku objavili smo da je sudjelovao 21 influencer, od čega ih je 15 bilo iz Hrvatske, a od toga 11 baš iz Dalmacije, uglavnom iz Splita, ali izgleda da nismo trebali u potpunosti vjerovati popisu koji nam je dostavio Joško Stella, direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije.
Javile se žene koje uopće nisu sudjelovale kao influencerice
Popis je, naime, najblaže rečeno bio pogrešan. Nakon objave članka dobili smo informaciju da dvije osobe s popisa uopće nisu kao influencerice sudjelovale na ovom skupu.
Gorana Milaković bila je kuharica na eventu i influencerima je radila catering. Zanimljivo je da Milaković kao vrsna kuharica na Instagramu ima više pratitelja od nekih influencera koji su zapravo ondje bili u tom svojstvu. Ali chefica uopće nije sudjelovala u događanju kao influencerica, pripremala je večeru za uzvanike. TZ je samo tako dodao njeno ime na listu influencera, a da ju nisu ništa pitali.
Druga navodna influencerica, za koju je Turistička zajednica napisala i broj pratitelja privatnog Instagram profila i uz to još podatak da je blogerica, što uopće nije i zbog čega nismo ni uspjeli pronaći njen blog, jest Daniela Rogulj, žena koja je priredila promotivne članke u ime portala koji je Turistička zajednica angažirala. Rogulj, kako kaže, ne da nije bila influencerica na događanju, nego mu se nije ni približila. Postavlja se pitanje kako je moguće da je Turistička zajednica sebi ovo dozvolila.
"Niti sam influencerica niti sam sudjelovala na skupu"
Novinarka Total Croatia News portala Daniela Rogulj obratila nam se demantirajući TZ.
"Ako je Index.hr primio informaciju da sam ja blogerica i influencerica s 1491 pratitelja te da sam sudjelovala na ovom događaju, razumijem nesporazum. No pojasnila bih: ja sam glavna voditeljica (COO), urednica sportske rubrike i novinarka na web portalu Total Croatia News, a ne Total Croatia (što je odvojeni portal o destinacijama u sklopu naše tvrtke, na kojem ja nisam autorica).
Nemam vlastiti blog, kako je bilo originalno objavljeno, niti sam influencerica. Na ovaj sam događaj pozvana u svojoj ulozi urednice/autorice na web portalu, no na kraju na njemu nismo sudjelovali ni ja ni bilo tko drugi s TCN-a. Objavili smo PR objave o događaju na stranici Total Croatia News, kao i mnogi drugi portali. Iz medijske perspektive, mogu razumjeti zašto bi TCN bio pozvan", poručila je Rogulj.
TZ je na popis ugurao kuharicu i novinarku bez njihova znanja
Direktoru TZ-a Jošku Stelli, koji je svojim potpisom prisnažio ovaj popis influencera sudionika koji vidite u nastavku, poslali smo upit i zatražili da nam kaže zbog čega su na listu dodali imena žena koje uopće nisu sudjelovale kao influencerice. Odgovor smo jučer čekali cijeli dan. Nije došao. Rado ćemo ga objaviti čim stigne.
Iz upita se jasno vidi što je bilo naše pitanje. Tražili smo podatak koji influenceri sudjeluju na skupu.
Dodajmo i da smo na odgovor čekali tjedan dana, pritom više puta podsjećajući da želimo dobiti tu listu.
Influencera je bilo 19, a TZ reklamira da ih je bilo 30
Popis koji je nam je TZ poslao je i pogrešno numeriran. Ispada da su tu 22 imena, a zapravo je 21 ime. A Instagram profila ima 20 jer poljski par influencera koristi jedan. Kad se s popisa oduzmu žena koja je radila catering i novinarka, ostajemo na 19 sudionika, odnosno 18 instagram profila.
Na stranici Hrvatske turističke zajednice nalazi se priopćenje TZ-a u kojem se najavljuje da će ih biti 30. Tom brojkom koriste se u cijeloj kampanji.
"Čak 30 influencera iz Hrvatske, Italije, Poljske, Velike Britanije, Brazila i Koreje od 1. do 5. lipnja boravit će u Splitsko–dalmatinskoj županiji povodom održavanja 1. Međunarodnog susreta turističkih influencera. Organizatori ovog premijernog događanja su Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije i Croatia Hot Spots magazin", objavljeno je 31. svibnja.
Potrošeno je 11.597 kuna po influenceru
Brojka od 30 influencera pojavljivala se i u kasnijim medijskim objavama, pa tako ispada da ih je cijelo vrijeme bilo 30. Sudionika je, koliko zasad znamo, bilo 18, a sad se postavlja pitanje treba li i dalje vjerovati da je na ovo otišlo 208.745 kuna, odnosno 11.597 kuna po influenceru.