Učenici od prvog do četvrtog razreda dobivaju novi predmet

Ilustracija: Damir Spehar/PIXSELL

UČENICI od prvog do četvrtog razreda osnovne škole dobit će novi predmet naziva Praktične vještine, piše Jutarnji list. Prvi je put kurikulum novoga predmeta spomenut u Javnome pozivu za izbor članova radne skupine za rad u sklopu eksperimentalnog programa cjelodnevne škole, objavljenom na stranicama Ministarstva.

Od jeseni u 50-ak škola kreće eksperimentalna provedba projekta cjelodnevne škole, koja podrazumijeva boravak djece u školi do popodnevnih sati (još nije definirano do koliko).

Ministarstvo još nije predstavilo cjelovit projekt, no kako je pisao Jutarnji u nedjelju, jedna od novosti jest da učiteljice razredne nastave više neće održavati nastavu Tjelesne i zdravstvene kulture, nego će se u školama zaposliti magistri kineziologije. Pritom se u četvrtom razredu osnovne povećava satnica tjelesnog s dva na tri sata.

Učenici će učiti brinuti o sebi

Novi predmet Praktične vještine trebao bi biti jedan od nastavnih sadržaja kroz koji će učiteljice razredne nastave kompenzirati gubitak sati Tjelesne i zdravstvene kulture.

Predmet Praktične vještine učenici bi imali jedan sat tjedno, a kako se doznaje, osnovni elementi novoga kurikuluma bili bi - samostalnost i briga o sebi, sigurnost, promet i prva pomoć, potom dizajn i izrada rukotvorina (i ostalih proizvoda), dom i okruženje kućanstva, financije (i ekonomija) te participacija i poduzetništvo.

Prema prvim konturama predmeta Praktične vještine, učenici bi među ostalim učili o zdravoj prehrani, higijeni, dnevnoj organizaciji, a očito je da se ovim predmetom u škole vraća i dio vještina koje su nekadašnje generacije učile kroz domaćinstvo.

Taj dio će obuhvaćati poučavanje o kućanskim poslovima - čišćenju, kuhanju, recikliranju i slično. Učiteljice bi djecu trebale poučavati i kako funkcioniraju kućanski aparati, pa i kako popraviti jednostavne kvarove u kućanstvu..

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.