Svjetsko vijeće za turizam traži otvaranje zračnih koridora zbog poslovnih putovanja

Foto: Epa

SVJETSKO VIJEĆE ZA PUTOVANJA I TURIZAM (WTTC) pozvalo je na otvaranje zračnih koridora između velikih svjetskih gradova i financijskih središta kako bi se nastavila poslovna putovanja koja godišnje globalno donose oko 272 milijarde američkih dolara, a zastala su zbog pandemije koronavirusa.

"Pokusni zračni koridor mogao bi biti između zračnih luka Londona i New Yorka, što bi za ta dva velika svjetska financijska središta bilo od vitalnog značaja i presudno za oživljavanje međunarodnih poslovnih putovanja, ali i pomoć u pokretanju oporavka globalne ekonomije", ističu uz tu inicijativu iz WTTC-a.

Pozivaju i da se u sklopu tog koridora pokrenu pilot-programi testiranja na koronavirus u dva testa na samim aerodromima u razmacima od nekoliko dana (koliko najčešće traju poslovna putovanja), smatrajući da bi se tako lakše i brže identificirali zaraženi putnici, ali i moguće u potpunosti izbjeglo ili bar smanjilo 14-dnevno karantensko razdoblje na svega četiri do šest dana.

Važnost međunarodnih poslovnih putovanja

Iako neposlovna putovanja čine glavninu svjetskih prihoda od putovanja i turizma, čak 84 posto, iz WTTC-a ipak ukazuju na veliku važnost i međunarodnih poslovnih putovanja, jer se uvelike oslanjaju na zrakoplovne tvrtke, koje također znatno ovise upravo o čestim poslovnim putnicima, posebice na, kako kažu, visokokonkurentnim rutama preko Atlantika koje donose i veću dobit.

"Obnova međunarodnih poslovnih putovanja preko Atlantika mogla bi koristiti cijelom sektoru putovanja i turizma, od zračnih prijevoznika i hotela do tvrtkama za organizaciju putovanja, pružateljima usluga kopnenog prijevoza, što bi pomoglo oživjeti i desetke tisuća radnih mjesta ugroženih u ovoj pandemiji", poručuju iz WTTC-a.

Upozoravaju pritom i da se to može dogoditi samo ako vlade zauzmu takav ciljani stav i 'izbace' karantene, koje, po WTTC-u, imaju razarajući ekonomski utjecaj, čemu predsjednica i izvršna direktorica WTTC-a Gloria Guevara dodaje da je otvaranje ključnih međunarodnih poslovnih ruta u zračnom prometu važno za ekonomiju.

"Letovi se moraju obnoviti između gradova koje povezuju slični nizak broj slučajeva zaraženih, poput između Londona i New Yorka, Washingtona, Pariza, Frankfurta, Dubaija, Amsterdama, Hong Konga i Šangaja, jer svaki put kada Velika Britanija stavi neko odredište na svoj karantenski popis gospodarstvo pati", navodi Guevara.

Potreban usklađeni međunarodni standard za režim dvostrukih testiranja

Za pilot program koji predlažu s režimom dvostrukih testiranja na covid-19 na aerodromima u WTTC-u smatraju i da bi mogao pomoći tvrtkama u odluci trebaju li njihovi zaposlenici putovati, a za to je potreban i usklađeni međunarodni okvir na najvišoj razini te da se tako nešto uvede diljem svijeta, uz već i svjetski prihvaćeno nošenje maski i ostavljanje kontakata.

U WTTC-u upozoravaju i da bi nastaviti s, kako kažu, trenutnim kaosom bila ogromna pogreška i uzrokovala bi daljnje ozbiljne ekonomske štete i nepotrebne poteškoće za milijune ljudi širom svijeta, pri čemu se osvrću posebice i na britansko gospodarstvo, kao četvrto najveće u G20 u pogledu međunarodne potrošnje na poslovna putovanja, koja je u 2019. iznosila 9,5 milijardi dolara ili 26,5 posto od ukupne u svijetu.

Od ostalih zemalja G20, SAD je na prvom mjestu s najvišom potrošnjom za međunarodna poslovna putovanja u 2019. od gotovo 48 milijardi dolara, dok je Njemačka druga s 13 milijardi dolara, a Kina treća s oko 11 milijardi dolara. Iza Velike Britanije, na petom mjestu je Rusija iz koje je na međunarodna poslovna putovanja u 2019. potrošeno 8,6 milijardi dolara.

Iz WTTC-a podsjećaju i da se od početka pandemije zalažu za sigurna putovanja i zdravlje putnika, ali i primjenu brze strategije testiranja i praćenja sa snažnijom suradnjom između vlada kako bi se osigurao standardizirani globalni pristup krizi, pozivajući i na usvajanje globalnih protokola o zdravlju i sigurnosti što bi pomoglo i sigurnijim i protočnijim putovanjima po svijetu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.