Dolazi novi R8, najjači i najbrži Audi u povijesti?

IAKO je Audi raskrstio sa supersportskim R8 sada se pojavljuju glasine o mogućem povratku modela.
Naravno, na V10 motor možemo zaboraviti, kao što se to dogodilo i s nasljednikom Lamborghinijevog Huracana. Talijani su prešli na Temerario, odnosno plug-in hibridni pogon, a sada bi se ista priča mogla dogoditi i pod Audijevim krovom.
Kako doznaje britanski Autocar, razvoj treće generacije R8 uznapredovao, a moguće predstavljanje očekuje se krajem 2027. godine. Novost je da se ne razvija električni bolid na SSP arhitekturi, već je izbor pao na koncept kakav već nudi Lamborghini.
To znači kako treba očekivati 4.0 V8 twin-turbo usuglašen s tri elektromotora. Kod Talijana to znači 920 KS, a navodno je u pripremi snažnija izvedba s više od 1000 KS. U svakom slučaju novi R8 ima sve preduvjete da postane najsnažniji i najbrži Audi u povijesti.
Najjasnija diferencijacija u odnosu na Lambo će, osim u dizajnu, biti u većoj praktičnosti. Novi R8 bi tako mogao postati kompatibilan za svakodnevno korištenje, kao što je to primjerice Porsche 911. Očekuje se i Spyder verzija, kao i da će proizvodnja biti zadržana u tvornici Böllinger Höfe.
Podsjetimo, Audi R8 debitirao je 2006. godine kao prvi serijski supersportski automobil marke Audi, inspiriran trkaćim modelom R8 Le Mans Prototype. Temeljio se na aluminijskoj Audi Space Frame šasiji i koristio središnje smješteni 4.2 V8 motor s 420 KS, a kasnije je proširen i na moćniji 5.2-litreni V10 motor.
Druga generacija, predstavljena 2015., donijela je unaprijeđeni dizajn, lakšu karoseriju i snažnije verzije V10 motora. Malo je poznato da je Audi nudi R8 i u električnoj izvedbi koja je u komercijalnom smislu bila promašaj. Model je 2023. godine službeno ukinut, označivši kraj ere benzinskih supersportskih modela Audi Sporta nakon 45.949 prodanih primjeraka. Nadamo se privremeno.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati