![Prvi junak Ferrarija](https://ip.index.hr/remote/bucket.index.hr/b/index/2d5cab70-635e-4cfa-b7e0-2e1fe4635419.jpg?width=765&height=425)
FRANCO Cortese, rođen 10. veljače 1903. u Oggebbiju, bio je netipično tih i povučen talijanski vozač utrka čije će ime zauvijek ostati povezano s poviješću Ferrarija. Njegova vozačka karijera započela je 1926. godine, a tijekom više od tri desetljeća sudjelovao je u 156 utrka, uključujući legendarne utrke poput Mille Miglia i 24 sata Le Mansa. No, najviše se istaknuo kao vozač koji je Ferrariju donio prvu pobjedu.
Nakon Drugog svjetskog rata, Enzo Ferrari je odlučio stvoriti vlastiti trkaći automobil pod svojim imenom. Za vozača prvog Ferrarijevog automobila, modela 125 S, odabrao je upravo Cortesea.
Svijet ga pamti po dvije utrke
Dana 11. svibnja 1947., na utrci u Piacenzi, Cortese je debitirao s ovim automobilom. Iako je vodio veći dio utrke, zbog kvara na pumpi za gorivo bio je prisiljen odustati. Samo dva tjedna kasnije, 25. svibnja 1947., na Velikoj nagradi Rima, održanoj oko Termi Karakale, Cortese je odvezao Ferrari 125 S do prve i povijesne pobjede za ovu marku.
Tijekom 1947. godine, Cortese je ostvario još nekoliko značajnih pobjeda za Ferrari. Pobijedio je na utrkama u Vercelliju i Vareseu, čime je dodatno učvrstio reputaciju Ferrarija u svijetu automobilizma. Cortese je napustio Ferrari krajem 1949. godine, a ponovno se pridružio timu 1953. godine. Te godine vozio je Ferrari 250 MM s Brunom Sterzijem na 10-satnoj utrci u Messini, gdje su završili na osmom mjestu. Nakon toga, nastavio je voziti za Ferrari u različitim modelima, uključujući 166 MM i 500 Mondial, sve do kraja karijere 1958. godine.
Pobjeda u Opatiji
Osim uspjeha s Ferrarijem, Cortese je imao bogatu karijeru vozeći za različite timove i proizvođače. Godine 1951. osvojio je prestižnu Targa Florio vozeći britanski automobil Frazer Nash, što je bila jedna od najvažnijih pobjeda u njegovoj karijeri.
Ostvario je i pobjedu u Opatiji, na trkalištu Preluk, 10. lipnja 1956. godine. Tada je slavio za upravljačem Ferrarija 500 TR. Ova pobjeda bila je jedna od njegovih posljednjih u karijeri.
Preminuo je 13. studenog 1986. u Milanu.
![](/Content/img/loader_40px.gif)