Predstavljen prvi Volvo

VOLVO, švedski proizvođač automobila poznat po sigurnosti i kvaliteti, započeo je svoju povijest u automobilskoj industriji početkom 20. stoljeća. Prvi Volvo automobil, model ÖV 4, službeno je predstavljen 14. travnja 1927. godine, a taj datum smatra se ključnim trenutkom u osnivanju tvrtke.
Volvo (latinski: "Ja kotrljam") osnovan je kao dio švedske tvrtke SKF (Svenska Kullagerfabriken), poznate po proizvodnji kugličnih ležajeva. Ime Volvo registrirano je 1911. godine kao zaštitni znak za potencijalnu seriju ležajeva, ali taj projekt nije zaživio.
Umjesto toga, ideja o proizvodnji automobila počela se razvijati 1920-ih, pod vodstvom Assara Gabrielssona i Gustafa Larsona, ključnih figura u osnivanju Volva. Njihova vizija bila je stvoriti automobil prilagođen surovim švedskim uvjetima, s naglaskom na izdržljivost i pouzdanost.
Tvrtka je započela s radom na automobilskom projektu 1926. godine, kada je SKF odlučio financirati proizvodnju deset prototipova. Cilj je bio razviti vozilo koje će zadovoljiti potrebe švedskog tržišta, uključujući hladne zime i neravne ceste. Nakon godinu dana priprema, prvi automobil izašao je iz tvornice u Göteborgu 1927. godine.
Volvo ÖV 4: Prvi model
Prvi Volvo automobil, nazvan ÖV 4 (Öppen Vagn 4, što znači "otvoreni automobil s četiri cilindra"), napustio je tvornicu u Göteborgu 14. travnja 1927. godine. Bio je to otvoreni automobil s platnenim krovom, dizajniran za dvoje ili četvero putnika. ÖV 4 pokretao je četverocilindrični motor snage 28 konjskih snaga, koji je omogućavao maksimalnu brzinu od oko 90 km/h, iako je preporučena krstareća brzina bila oko 60 km/h.
Dizajn automobila bio je jednostavan, ali funkcionalan, s naglaskom na robusnost. ÖV 4 imao je drveni okvir presvučen čeličnim pločama, a njegova mehanička konstrukcija odražavala je švedski inženjerski pristup usmjeren na praktičnost. Iako je ÖV 4 bio poznat i pod nadimkom "Jakob", taj naziv nije bio službeni, već je korišten unutar tvrtke tijekom razvoja.
Službeno predstavljanje ÖV 4 dogodilo se u Göteborgu, a prvi primjerak izašao je iz tvornice u prisutnosti predstavnika tvrtke i lokalnih medija. Međutim, početak nije prošao bez poteškoća. Prema nekim izvorima, tijekom prve testne vožnje došlo je do mehaničkog problema jer je mjenjač vozila bio neispravno sastavljen, što je uzrokovalo da automobil vozi samo unatrag. Ovaj incident, iako anegdotalan, pokazuje rane izazove s kojima se Volvo suočavao u uspostavljanju proizvodnje.
Unatoč početnim poteškoćama, Volvo je do kraja 1927. godine proizveo 297 primjeraka ÖV 4, uključujući verziju s tvrdim krovom nazvanu PV 4 (Personvagn 4). Prodaja je bila skromna jer su automobili marke Volvo bili relativno nepoznati izvan Švedske, a konkurencija na tržištu bila je žestoka, posebno od američkih proizvođača poput Forda.
Značaj prvog Volva
Predstavljanje ÖV 4 označilo je početak Volvove misije da proizvodi sigurna i pouzdana vozila. Iako ÖV 4 nije bio komercijalno dominantan, postavio je temelje za buduće modele i uspostavio Volvov fokus na inženjering i inovacije. Već 1928. godine Volvo je proširio svoju ponudu prvim kamionom, a 1930-ih počeo je izvoziti vozila u Europu, čime je započeo svoj put prema globalnom priznanju.
Volvo Cars danas ističe da je sigurnost bila ključna vrijednost od samog početka, a ÖV 4 već je pokazivao elemente tog pristupa kroz čvrstu konstrukciju i pažnju posvećenu detaljima. Službene stranice Volvo Cars podsjećaju na ovaj povijesni trenutak kao početak nasljeđa inovacija koje i dalje definiraju marku.
