Preko 600.000 km, 15 vlasnika i 100.000 eura štete - sve to vozi Hrvatskom
NEKI su automobili u Hrvatskoj promijenili vlasništvo i do 15 puta, a kod nekih je zabilježena šteta veća od 100.000 eura.
Već smo do sada naučili kako su prikrivanje povijesti automobila po pitanju kilometraže i prijašnjih prometnih nesreća najčešći slučajevi kojima pribjegavaju preprodavači rabljenih automobila. Skidanje kilometraže može osjetno umanjiti vrijednost vozila, posebno ako se skine 100 i više tisuća kilometara.
A što se sve može naći na tržištu, donosimo u nastavku. Na temelju analize podataka koje je prikupio carVertical, ovo su najekstremniji slučajevi u Hrvatskoj u prvoj polovici ove godine.
Registrirani u više zemalja, do 15 vlasnika
Među svim provjerenim automobilima u Hrvatskoj posebno se istaknuo jedan Audi A7 iz 2011. koji je bio registriran u pet različitih država. Odmah iza bili su Volkswagen Golf iz 2012., Volvo XC60 iz 2018., Porsche Panamera iz 2011., Škoda Octavia iz 2015. i Mazda 2 iz 2018., svi registrirani u četiri različite zemlje.
Neki prosjek je da se automobil mijenja svakih pet-šest godina, pa u životnom vijeku auto najčešće promijeni dva do tri vlasnika. Ne i Audi Q5 iz 2014., koji je imao čak 15 vlasnika. Dalje slijede Audi A5 iz 2014. i BMW serije 5 iz 2011., s čak 14 vlasnika u svojoj povijesti.
Ukupna šteta veća od 100.000 eura
Prometne nesreće su danas česte i nerijetko skupe, ali ipak se redovito pišu s najviše pet znamenki. Ne i u slučaju sportskog Audija RS5 iz 2010. godine s kumulativnom štetom u iznosu od 100.000 eura, što je iznos koji je i danas dovoljan za kupovinu nekretnine.
Sljedeći na listi bio je BMW serije 8 iz 2018. s preko 87.500 eura štete i Mercedes-Benz S klase iz 2015. sa štetom od 76.000 eura. Servisi u kojima je odrađen popravak su odlično zaradili.
Gledamo li broj nesreća, najviše ih je zabilježeno kod Porsche Panamere iz 2011., Volkswagena CC iz 2014. i Forda Mondeo iz 2015., koji su svi imali zabilježeno po osam nesreća.
Rekorder kilometraže je Peugeot
U pitanju je Peugeot 3008 iz 2009. koji na brojaču ima impresivnih 687.130 kilometara. Prevedeno, ovaj je automobil godišnje prelazio gotovo 60.000 km, pet puta više od hrvatskog prosjeka. Odmah iza su Mercedes-Benz E-klase iz 2007. sa 618.052 kilometra i Mercedes-Benz Sprinter iz 2005. s 577.141 kilometrom.
A gdje je velika kilometraža, tu je i prostor za prevaru. Među svim provjerenim vozilima u Hrvatskoj najznačajnije vraćanje kilometraže zabilježio je Volkswagen Golf iz 2010. godine - na brojaču mu je lažirano nevjerojatnih 338.800 kilometara. Još jedan Golf iz 2018. s prijeđenih 300.000 kilometara i BMW serije 5 iz 2016. s 290.000 kilometara bili su odmah iza.
Sve rečeno jasno ukazuje na neke trendove na tržištu i hrvatskom voznom parku, ali i potrebu za detaljnom provjerom vozila prije kupovine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati