TEST Mercedes E-klase s hibridnim dizelom jednostavno je neodoljiv
U POSLJEDNJA tri desetljeća, E-klasa se iz miljenika taksista pretvorila u stroj koji je sinonim za ultimativnu poslovnu limuzinu. A s dolaskom najnovije verzije, ta je privlačnost pojačana nizom najsuvremenijih tehnologija.
Ispod kože, nova E-klasa koristi isti sustav platforme MRA II kao C-klasa, pa čak i S-klasa, tako da svi modeli sada dolaze barem s blagom hibridnom tehnologijom.
Za konkretni E 220 d, to znači da je ugrađena litij-ionska baterija od 48 volti, koja pomaže u ujednačenoj isporuci snage. Motor raspolaže sa 197 KS, s dodatnih 23 KS koje nudi električni sustav, dok se pogon prenosi na stražnje kotače putem devetstupanjskog automatskog mjenjača.
Ovaj pogonski sklop umotan je u karoseriju koja je evolucija prethodne E-klase. Uključuje stilske značajke veće S-klase i električnih modela s oznakom EQ, posebno na nosu. Glatke linije daju mu izgled povećane C-klase, s puno obiteljske sličnosti.
Iznutra je kabina također inspirirana S-klasom, a ova vrhunska verzija AMG Line Premium Plus nakrcana je obiljem dodataka. Zapravo, gotovo se čini previše; kao da je sve natrpano na uštrb prostora u kabini.
Pomalo skućeno za biznis klasu
Postoji širok raspon podešavanja sjedala i upravljača, ali digitalni vozačev zaslon smješten je blizu upravljača. U kombinaciji sa širokim rasponom novog MBUX Superscreena koji dominira nadzornom pločom, plus središnjom konzolom koja je postavljena prilično visoko, osjećate se malo učahurenije nego što biste očekivali od automobila koji se obično smatra prostranim “biznis” automobilom.
To vrijedi i za prostor straga. Količina ponuđenog prostora je iznenađujuće mala. Dvije fotelje su jako oblikovane, tako da će srednje sjedalo biti od koristi samo manjim putnicima na kratkim putovanjima. Velika prednja sjedala također gutaju prostor za koljena.
Superscreen je u središtu pozornosti. Središnji zaslon ima značajnih 14,4 inča u promjeru, dok su vozačevi digitalni instrumenti samo malo kompaktniji, na 12,3 inča. Na modelima Premium Plus ova dva zaslona su proširena trećim zaslonom za suvozača, također veličine 12,3 inča.
Trodimenzionalna navigacija
On ima većinu istih funkcija kao središnji zaslon, tako da je također moguće preuzimati igrice i aplikacije, te također koristiti sustav bez ometanja središnjeg zaslona za vozača.
Virtualni instrumenti imaju opciju trodimenzionalnog prikaza, dok su središnji i suvozački dodirni ekrani pogodni za gledanje kanala poput Netflixa, Youtubea, Amazona, Spotifya, Apple Musica i drugih. Putem njih možete pratiti vremensku prognozu ili koristiti blagodati trodimenzionalnog prikaza panoramske te dnevne i noćne kamere ili navigacije.
Opcije koje su ugrađene uključuju mogućnost promjene aktivnog ambijentalnog osvjetljenja i korištenje klimatiziranih prednjih sjedala s funkcijama masaže. Sjedala također uključuju '4D' audio, s Burmester zvučnim sustavom koji dodaje basove kroz naslone sjedala.
Top kvaliteta izrade
Tu su instrumenti s 3D efektom, sveobuhvatan head-up zaslon i paket načina vožnje i sigurnosnih sustava koji se mogu prilagoditi vašem ukusu. Sveukupnoj kvaliteti kabine vrlo je teško prigovoriti, s metalnim preklopnim prekidačima za ventilacijske otvore i obiljem sjajnocrne plastike.
S toliko mnogo tehnologije, masa E 220 d sve je bliže granici od dvije tone, a to ima određeni utjecaj na vožnju. Dok je upravljač lagan i brzo reagira, a šasija ima dobro prianjanje, težina automobila pomalo obeshrabruje strastvenu vožnju.
Kao i kod prethodnih generacija, raspored pogona na stražnje kotače je neutralan, s tim da automobil ide prema podupravljanju kada se gura prema limitu, iako su granice prianjanja toliko visoke da ih teško premašiti u svakodnevnoj vožnji.
Postoje načini vožnje Comfort i Sport, pri čemu potonji učvršćuje upravljanje i izoštrava odzive mjenjača i gasa. Ali postavka Comfort je ona koja najbolje odgovara karakteru automobile. Jer, ono gdje E-klasa zaista briljira je kada je riječ o profinjenosti i udobnosti krstarenja.
Fenomenalan pogonski sklop
Jedna od nezaobilaznih karakteristika E 220 d je njegov dizel motor. Dok sustav od 48 volti omekšava reakciju, devetbrzinski automatski mjenjač pruža glatke promjene stupnjeva prijenosa i isporuka je snage moćna. Mir u kabini narušen je samo kada se četverocilindrični motor upali. Prilično je bučan, mora se reći.
Ali, kad se smirite i motor se smiri, a E-klasa je iznimno sposobna krstarica. Gotovo da nema buke vjetra čak ni pri brzinama na autocesti, dok je buka guma također svedena na minimum. Kombinirajte ovo s profinjenošću interijera i značajkama udobnosti sjedala i mogli biste provesti cijeli dan za volanom i izaći osvježeni.
Jedna prednost 48-voltnog sustava je povećanje uštede goriva, a službenu brojka navedena za E 220 je 5,2 litre na 100 km. Uzimajući u obzir veličinu i težinu najnovije E-klase, to je prilično impresivan rezultat, koji smo gotovo postigli u svakodnevnoj vožnji.
Ipak je noć kada E-klasa pokazuje neku od svojih najboljih tehnologija. Sustav LED digitalnog svjetla (standardno s opremom Premium Plus) iznimno je impresivan, s automatskim postavljanjem dugih svjetala koje neprimjetno prilagođava širenje svjetla dok manipulira pojedinačnim žaruljama za drugi promet.
Tehnički "tour de force"
Sustav također projicira oblike na cestu ispred vas kako bi vas upozorio kada ste blizu automobila ispred ili kada izlazite iz svoje trake. Unutarnja svjetla pridonose luksuznom ambijentu.
Najnovija E-Klasa je tehnički “tour de force”, udobna i luksuzna krstarica koja će vas ostaviti opuštenima čak i nakon što cijeli dan provedete za volanom. Ali nije bez problema. Čini se kao da tehnika automobila prekomplicirana te nije tako prostran kao što biste očekivali.