Laži, bijes i problemi sa serverom: Katastrofa zvana "SimCity"
Foto: Press
DEZINFORMACIJE, laži, problemi sa serverom i bijes obožavatelja samo su dio problema povezanih s novim naslovom Maxisa i Electronic Artsa, svojevrsnim rebootom legendarnog "SimCityja".
Iako je izašao prije nešto više od dva tjedna, novi "SimCity" i dalje je prepun iritantnih poteškoća koje otežavaju ili još češće, potpuno onemogućavaju uživanje u igri.
Dakako, dio problema je riješen (iako mnogi još uvijek ne mogu normalno igrati), a nije posebno pomogao ni posljednji pokušaj EA-a da smiri strasti. Naime, prošlog tjedna, EA je bijesnim igračima odlučio pokloniti jedan od osam naslova iz svog kataloga ("Dead Space 3", "Mass Effect 3", "Plants vs. Zombies", itd.), ali ni to ih nije smirilo.
Novi "SimCity" ili "SimCity 5" trebao je biti Maxisov najnoviji hit koji je legendarnu franšizu trebao odvesti u novom smjeru, ali pretvorio se u niz katastrofalnih propusta koje su igri na mnogim gamerskim portalima drastično smanjili ocjenu i pretvorili je u dosad najveći ovogodišnji flop.
Što je uopće razljutilo igrače?
Za početak, "SimCity" nemoguće je igrati offline. Preciznije, naslov koji ste platili tristotinjak kuna ne možete igrati kad god poželite već samo onda kada imate pristup internetu. No, to je slučaj i s ostalim igrama koje su zamišljene kao MMO (Massively multiplayer online) i to u načelu ne bi trebalo ljutiti igrače, ali problem je u tome da serveri Electronic Artsa ne rade onako kako bi trebali.
Štoviše, prvih tjedan dana igrači nisu mogli ni zaigrati igru koju su platili, a nakon tjedan dana, EA je, kako bi im uopće mogao omogućiti igranje, isključio dio sadržaja i dao kupcima priliku da vide kako izgleda ono što su kupili. Isto tako, ne smijemo zaboraviti da serveri još uvijek ne funkcioniraju.
Ono što dodatno ljuti velik broj gamera jest da se identična stvar dogodila s naslovom "Diablo III" i mnogi su očekivali da se propusti ovog tipa ne smiju dogoditi ovako velikim naslovima, pogotovo zbog prijašnjih iskustava i očekivanog interesa.
Ukratko, igru ste platili, ali niste je mogli igrati jer serveri ne rade, a offline igra ne postoji.
EA kupce tretira kao lopove
Ipak, najveći problem javio se u trenutku kada su neki programeri otkrili da igru možete igrati u offline modu. Iako je EA tvrdio da je to nemoguće te da naša računala to "ne bi mogla podnijeti", urednik portala Kotaku, Stephen Totilo, otkrio je da igra sadrži kod koji onemogućuje offline igru dulju od 20 minuta te da su priče o navodno visokim zahtjevima, najobičnije "prodavanje magle". Postavlja se pitanje zašto proizvođač u ovakvoj situaciji kupcima barem ne ponudi offline opciju.
Odgovor je, naravno, "strah od pirata". Ipak, mnogi smatraju da proizvođači igru nisu smjeli pustiti na tržište prije nego su je završili ili adekvatno zaštitili jer na taj su način prvenstveno prevarili one koji su igru kupili legalno. Drugim riječima, problem nije borba protiv piratstva već to da se kupci tretiraju kao lopovi.
Online mod ostaje, pomirite se s tim!
Međutim, to nije sve. Oni koji su igru uspjeli zaigrati, otkrili su da problemi sa serverom nisu usamljeni. Iako je njihov razvikani GlassBox engine trebao biti prava mala revolucija, igrači su otkrili niz problema s umjetnom inteligencijom, a iz EA su poručili da "rade na tom problemu".
No, ono što kupce najviše smeta jest ustrajnost na tome da online mod ostane jedini način igre iako je jasno da je igru moguće zaigrati i bez pristupa internetu. Portal Kotaku zaključuje da njihov stav možemo svesti na: "Online mod ostaje. Prodali smo milijune primjeraka, pomirite se s tim".
Primjer "SimCityja" nije jedini i za kraj se postavlja pitanje hoće li kupci u budućnosti biti skeptični prema kupnji ovakvih naslova i nije li jedini rezultat nevješte borbe protiv piratstva i muljanja velikih izdavača, u stvarnosti samo dodatni poticaj da gameri igru ne kupe ili da do nje dođu ilegalnim putem.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati