Bentley Continental Supersports: Više ne može
BENTLEY usprkos sveopćoj krizi ne odustaje. Nakon sportske Speed izvedbe egzotičnog Continentala na redu je Supersports, najbrži i najsnažniji model u 90-godišnjoj povijesti Bentleya.
Ekstreman do srži Continetal Supersports na cestu dolazi već na jesen, a da mu nitko ništa ne može ne govori samo beskrupulozna snaga veći i podatak kako je ovo prvi Bentley s tzv. Flexfuel tehnologijom. Apsolutna novost u sektoru automobilske egzotike otkako je Koenigsegg lansirao svoj bolid prilagođen biogorivu (E85) postat će sastavni dio svih modela u Bentleyevoj ergeli do 2012. godine.
Projekt razvoja Supersports izvedbe trajao je pune dvije godine, a cijelim putem je bio vođen tezom kako se najviše može dobiti ako se uz povećanje snage pogonskog motora reducira i masa. Logično.
Rezultat je dramatičan. Sa 6.0 W12 twinturbo motorom osnaženim na 630 KS i 800 Nm (u rasponu od 1.700 do 5.600 o/min) i uparenim sa sada 50% bržim Quickshift mjenjačem (revidirani ZF 6HP26) ovaj model uhvati 100 km/h za 3,9 sekundi i postigne maksimalnih 329 km/h.
O čemu se tu radi govori i podatak kako će automobil ubrzati sa 80 na 120 km/h u točno 2,6 sekundi, dok sprint 0-160 km/h odradi u svega 8,9 sekundi.
Olakšavanje automobila baziralo se na upotrebi lakših materijala podjednakih mehaničkih svojstva. Dovoljno je reći kako je u odnosu na Speed izvedbu automobil lakši zamjetnih 110 kg. Prateća mehanika je temeljito dorađena, a osim radova na ovjesu i upravljačkom sklopu uključuje nove kočnice s keramičkim diskovima (sprijeda/straga: 420/356 mm) i osam-klipnim čeljustima.
Za bolji grip brine se povećani trag kotača i uvijek prisutni 20-inčni valjci (gume 275/35), a tu je i pogon na sve kotače s prijenosom između osovina u odnosu 40:60 u korist stražnje osovine.
I estetika, posebno ona vanjska, prati nametnuta opterećenja cjelokupnog projekta. Automobil je tako dobio još veće usisnike zraka, a stražnji kraj bilježi brojna proširenja. Ne moramo napominjati unikatne nijanse, kao ni poveće ispušne topove.
Veselje se nastavlja i u kabini. Dvosjed ima potpuno nova sportska sjedala minimalne mase, a ne nedostaje niti atraktivnih materijala: karbona, plemenitog čelika i naravno kože.
I na kraju recimo kako je za ime Supersports tvrtka posegla u svoju bogatu povijest. Točnije, originalni dvosjed istog imena lansiran je još 1925. godine. Bio je to prvi Bentley koji je probio granicu od 100 mph (160 km/h).
M.N.
Foto: Bentley
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati