Dječak iz Osijeka uštedio za igračku, trgovac ga izvrijeđao jer je plaćao sitnišem
DJEČAK iz Osijeka koji je mjesecima štedio novac kako bi si kupio igračku doživio je neugodno iskustvo kad je prodavač u trgovini izvrijeđao njega i njegovu mamu jer je mališan plaćao sitnim novcem.
Budući da je dječakova majka strana državljanka koja ne govori dobro hrvatski jezik, događaj je za Glas Slavonije opisala njena prijateljica.
"Dječak je došao u trgovinu kupiti skupu igračku, za koju je štedio mjesecima. Njegova ušteđevina bila je džeparac u novčanicama manjih apoena i kovanicama. Roditelji ga tako uče vrijednosti mukotrpnog rada i štednje da bi ostvario ono što želi. On je bio ponosan što je konačno zaradio i uštedio za ono što želi kupiti", ispričala je prijateljica.
No, dodala je, kupnja nije prošla ugodno jer se prodavač naljutio zato što dječak plaća gotovinom i jer mu je trebalo vremena da izbroji svoj novac.
Trgovac je psovao i izvrijeđao ga
"Odnos prema djetetu i roditelju u trgovini bio je neprihvatljiv. Kad je prodavač vidio da dijete plaća gotovinom, što je služben i legalan način plaćanja, počeo je psovati i iščuđavati se, i to samo zato što je trajalo dok dijete izbroji svoj vrijedno ušteđen novac. U trgovini nije bilo drugih kupaca i dječak nije smetao nikome dok ga je brojio. Štoviše, on je potrošio velik iznos novca u toj trgovini, a trgovac ga je izvrijeđao psujući mu. Majka i dijete zahvalili su trgovcu i ispričali se zbog vremena koje su mu uzeli, no trgovac njima nije zahvalio na kupnji, čak ih nije ni pozdravio na izlasku. Čudan odnos poduzetnika prema kupcu u vrijeme pandemijom narušene ekonomije", rekla je.
Iz osječkog Centra za edukaciju i informiranje potrošača ističu da je ovakvo ponašanje loša poslovna praksa te da je svaki apoen hrvatskog novca jednako vrijedan kao sredstvo plaćanja.
Osječani često imaju takvih problema
"Trgovac nije imao nikakav razlog dječakov novac ne prihvatiti ili prihvatiti ga na tako neprimjeren način. Riječ je o lošoj poslovnoj praksi, koja u konačnici može imati štetan učinak na poslovanje tvrtke. To kako se trgovac ponaša u izravnom kontaktu s kupcima ogledalo je svake trgovačke tvrtke. U propisima nema stavke koja bi regulirala ovakvo ponašanje zaposlenika trgovine, no tu je mogućnost obraćanja vlasniku ili upravi poslovnog subjekta dopisom u kojemu se situacija objašnjava te kojim se traži isprika. Sigurna sam da bi u ovome slučaju poslodavac reagirao jer ovakvo ponašanje prema kupcima nije reprezentativno", rekla je za Glas Slavonije Tanja Popović Filipović iz CEIP-a.
Dodala je i da često primaju pritužbe građana zbog takvog ponašanja trgovaca.
"Osječani svakodnevno imaju problem jer im na blagajnama čak i odbijaju primiti sitan novac ili ga se prima, kao u ovoj priči, uz omalovažavanje, čak i na blagajnama većih trgovačkih centara. Što je apsolutno neprihvatljivo! Tu bih napomenula i kako smo primijetili da ovakav tip diskriminacije najčešće doživljaju osobe koje trgovci prema vanjštini - odjeći, obući, frizuri - doživljavaju kao 'nižu klasu'. Dok ako je osoba ugodne vanjštine i odaje dojam visoke platežne moći i društvenog statusa, s primanjem sitnog novca nema problema", tvrdi Popović Filipović.