Igrali smo Civilization VII. Je li legendarna franšiza stvarno trebala ove promjene?

CIV JE JEDNA od onih maratonski dugih franšiza na kojoj su odrasle generacije i ako je dosad niste upoznali, nećete ni u sedmom dijelu. Iako, sedmica donosi značajne promjene koje bi mogle jako uznemiriti dugogodišnje fanove i eventualno privući nove.
Tri različite ere
Jedna od najistaknutijih novina u Civilizationu VII je podjela igre na tri različite ere: Antiku, Doba istraživanja i Modernu eru. Svaka era donosi jedinstvena tehnološka i kulturna stabla, pružajući igračima priliku da prilagode strategiju specifičnostima svakog razdoblja.
Ova struktura potiče dinamičniji pristup igri jer se ciljevi i izazovi mijenjaju prelaskom iz jedne ere u drugu. Međutim, neki igrači su izrazili nezadovoljstvo zbog ograničenja na samo tri ere, smatrajući da završetak igre može djelovati naglo i nedovoljno razvijeno.
Za razliku od prethodnih nastavaka, gdje su igrači birali jednu civilizaciju i njenog vođu za cijelu igru, sedmica uvodi sustav u kojem su civilizacije povezane s određenim erama. To znači da će se vaša civilizacija razvijati i mijenjati kako napredujete kroz povijest, omogućujući kombinacije poput Machiavellija koji predvodi drevnu Perziju.
Ova promjena dodaje sloj strategije, jer igrači moraju pažljivo planirati prijelaze između era i odabir vođa koji najbolje odgovaraju njihovim dugoročnim ciljevima. Kao netko tko je u franšizi kroz godine uživao sporadično, moram priznati da mi ovi noviteti nisu posebno zasmetali i nisam imao većih problema s njima.
Uvedena nova valuta
Diplomatski sustav je značajno unaprijeđen u ovom nastavku. Uvedena je nova valuta, "bodovi utjecaja", koja omogućuje igračima da strateški oblikuju odnose s drugim civilizacijama.
Ovi bodovi mogu se koristiti za sklapanje saveza, trgovinskih sporazuma ili čak manipulaciju unutarnjom politikom drugih nacija. Ovakav pristup dodaje dubinu diplomatskim interakcijama, čineći ih ključnim dijelom uspješne strategije.
Vizualno je sve ljepše, a poboljšana grafika omogućuje igračima da uživaju u bogatijem i realističnijem prikazu svojih carstava. Međutim, ne očekujte sad ne znam kako impresivne grafičke skokove. Na kraju krajeva, to je najmanje bitno u ovom slučaju.
Isto tako, ograničenje na tri ere može dovesti do osjećaja nedovršenosti igre, a neki igrači su izrazili želju za dubljim razvojem u kasnijim fazama. Određene inovacije, poput kompleksnih religijskih mehanika i lova na artefakte, mogu biti malo previše. Također, umjetna inteligencija pokazuje mješovite rezultate, što može utjecati na konzistentnost izazova tijekom igre.
Kritika i igrači podijeljeni
Kritika i igrači ponovno su podijeljeni. Dio kritičara igru naziva revolucionarnom strateškom igrom za novake i dugogodišnje obožavatelje, iako su neki aspekti diplomacije i sustava epoha mogli biti bolje izvedeni, dok su drugi zaključili da je riječ o solidnom naslovu s loše izvedenim idejama i upadljivim nedostatkom osobnosti.
Među igračima reakcije su također podijeljene i više-manje su iste kao i one koje smo iznijeli u recenziji.
Međutim, zanimljivo je primijetiti da se percepcija igre među igračima mijenja s duljinom igranja. Analiza recenzija na Steamu pokazuje da su igrači s manje od jednog sata igranja imali 19% pozitivnih recenzija, dok je taj postotak rastao na 73% kod onih s više od 10 sati igranja. Drugim riječima, potrebno je malo vremena da se naviknete na novitete i, kad se to dogodi, radi se o sasvim OK igri.
Sve u svemu, ovo je pokušaj da se uvede nešto novo. I to je sasvim razumljivo ako u obzir uzmemo da je prvi dio izašao 1991. Iako postoje područja koja zahtijevaju dodatno usavršavanje, zaključak je - ovo je dobro, i za dugogodišnje obožavatelje serijala, ali i nove igrače.
Doduše, 100 eura za Deluxe izdanje je možda i najhrabriji potez koji mnogi teško da će podržati.
Ocjena: 7/10

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati