Organizatori festivala u Umagu: Domaćoj ekonomiji smo donijeli 225 milijuna kuna
OVOGODIŠNJI Sea Star bio je prvi festival održan u Hrvatskoj još od 2019. te prvi veći europski glazbeni događaj protekle sezone. Organizatori su sad izvijestili o brojkama i dojmovima posjetitelja.
Četvrto izdanje je 27. i 28. svibnja posjetilo više od 40.000 posjetitelja koji su, prema istraživanjima konzultantske kuće Hotelis, specijalizirane za turizam i hotelijerstvo, te nezavisne agencije TIM Centar, hrvatskoj ekonomiji donijeli nova 54 milijuna dobiti, čime je ukupan ostvaren doprinos od 2017. do danas prešao 225 milijuna kuna ili gotovo 30 milijuna eura, poručili su organizatori.
U analizu je uključena samo direktna potrošnja uzrokovana događanjem Sea Stara. Uz ovaj iznos ukupna vrijednost marketinške promocije festivala i destinacije, točnije Umaga, lagune Stella Maris, Istre i Hrvatske, do sada procijenjena je na više 128 milijuna kuna, odnosno 17 milijuna eura. Samo u 2022. vrijednost marketinške kampanje, provedene u više od 20 zemalja, prešla je pet milijuna eura.
Posjetitelji iz 40 zemalja svijeta
Kroz festivalska vrata ovogodišnjeg Sea Stara u dvije večeri ušlo je više od 40.000 posjetitelja, iz više od 40 zemalja i s četiri kontinenta. Prevladavali su fanovi iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Švicarske, BiH i Srbije, a bilo ih je koji su do Umaga potegli iz SAD-a, Australije, Izraela i Kuvajta.
Po brojnosti publike Sea Star je u 2022. dosad bio daleko najposjećeniji glazbeni događaj u Istri i Primorju te jedan od tri najposjećenija u cijeloj Hrvatskoj. Prema podacima Turističke zajednice grada Umaga na destinaciji je od četvrtka 26. do nedjelje 29. svibnja zabilježeno oko 15.000 turista i gotovo 50.000 noćenja.
Motivacija za dolazak na Sea Star je u najvećem broju druženje kao društveni aspekt festivala, glazbeni program kao kulturni, te turistički kao prilika za boravak na moru. Dio istraživanja otkrio je da čak 85% posjetitelja vjeruje kako glazbeni festivali poput Exita i Sea Stara mogu napraviti pozitivne društvene promjene, a njih 81% bi voljelo da su mladi iz zemalja regije bolje povezani i bolje surađuju.
Također, nakon što je 39% ispitanika izjavilo da im je bilo teško zbog izolacije tijekom pandemije, čak njih 86% izjavilo je da je dolazak na Sea Star u Umag pozitivno ili veoma pozitivno utjecao na njihovo mentalno zdravlje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati