Stižu velike promjene u svijetu automobila. Izdvojili smo tri najzanimljivije
AUTOMOBILSKA industrija u zadnjem desetljeću doživjela je ogroman uspon. Zahvaljujući razvoju moderne tehnologije i umjetne inteligencije, ubrzo će se promijeniti naše iskustvo vožnje i način na koji doživljavamo automobile. Izdvojili smo najzanimljivije trendove koji dolaze.
Znate li što su to robotaxiji?
Možete li zamisliti automobile koji voze potpuno sami, bez vozača? Već naveliko se radi na razvoju autonomne vožnje, a čini se da nećemo morati dugo čekati dok to ne postane naša stvarnost. Pojam za koji sve češće čujemo je robotaxi – taksiji koji voze potpuno samostalno dok vozač promatra vožnju ili čak spava.
Prva komercijalna usluga robotaxija puštena je u Kini, a nosi naziv Apollo Go. Pokrenula ju je tvrtka Baidu, čija je internetska tražilica kineska verzija Googlea. Usluga je dostupna na ulicama Pekinga, a žele je ponuditi brojnim sportašima i turistima koji će doći na Zimske olimpijske igre u Peking 2022. Robotaxi se naručuje putem aplikacije, a sve što korisnici trebaju napraviti je skenirati kod kako bi ušli u robotaxi, odabrati odredište i kliknuti „započni vožnju“ te će ih ovo čudo tehnologije odvesti do cilja.
Prema najavama Mate Rimca, sličan scenarij za samo tri godine stiže nam i u Hrvatsku. Naime, Rimac najavljuje kako će u Zagrebu već 2024. ulicama samostalno prometovati električni robotaxiji. Prema najavama, baza za robotaxije će biti na početku Jarunske ulice, na livadi preko puta Studentskog doma Stjepan Radić. Tu će biti centar za punjenje baterija vozila, njihovo spremište i mjesto gdje će se vozila održavati i čistiti, a zatim prevoziti putnike diljem grada. Tako bi Zagreb trebao postati jedan od prvih gradova na svijetu u kojima će biti dostupna ova revolucionarna usluga.
Foto: ShutterstockDo 2035. okrenut ćemo se električnim automobilima
Drugi trend koji će zasigurno utjecati na budućnost autoindustrije je okretanje prema ekološki održivijim izvorima energije. Jasno je kako su ispušni plinovi iz automobila jedan od glavnih zagađivača zraka. Kako bismo spriječili njihov štetan utjecaj na klimu, procjene su da ćemo uskoro morati prestati voziti automobile na benzinska i dizelska goriva.
Europska unija najavila je kako se do 2035. planira zabraniti prodaja novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ekološki prihvatljivije rješenje kojemu ćemo se polako, ali sigurno svi morati okrenuti, bit će električni automobili. U Europi se već sada bilježi trend porasta prodaje električnih automobila, a u kolovozu ove godine oni su prvi put po prodaji nadmašili dizelaše.
Prema zadnjim podacima koje je objavio JATO Dynamics, najprodavaniji električni automobil u Europi je Teslin Model 3. U top 10 najprodavanijih električnih automobila u Europi u rujnu su bili i Tesla Model Y, Volkswagen ID.3, Renault Zoe, Škoda Enyac, Kia Niro, Fiat 500, Volkswagen ID.4, Peugeot 208 i Dacia Spring.
Foto: ShutterstockDugoročni najam zamijenit će kupnju automobila?
Pojavio se i jedan novi trend, posebno kod mladih vozača. Sve manje ljudi se odlučuje na kupnju novog automobila i radije biraju dugoročni najam. Ljudi se ne žele obvezati na kredite, a dodatno ih obeshrabruje pad vrijednosti automobila s vremenom i stalni troškovi održavanja i popravaka.
Mijenjaju se i potrošačke navike, pa ljudi automobil počinju doživljavati kao još jedan proizvod ili uslugu za koji plaćaju mjesečnu pretplatu, slično kao što plaćamo telekomunikacije, pretplatu na streaming servise i sl.
Prednosti dugoročnog najma automobila su brojne, a prepoznali su ih i privatni poduzetnici koji za poslovanje trebaju jedan ili više automobila. Kako bi izbjegli nepredvidive troškove, radije se odlučuju plaćati fiksnu mjesečnu naknadu za automobil nego kupiti novo vozilo. U tu mjesečnu naknadu uključeni su im i svi troškovi vezani uz registraciju, tehnički pregled i sl.
Još jedan plus je i jednostavna administracija. Tvrtke ne moraju imati zaposlenu osobu koja rukovodi voznim parkom, a nema ni iznenadnih troškova za popravke. U slučaju kvara korisnici čak dobiju i zamjensko vozilo kako bi mogli neometano poslovati dok je njihovo vozilo na servisu.
Foto: ShutterstockO potrebama klijenta ovisi i iznos fiksne mjesečne naknade. Primjerice, tvrtka Hertz nudi dugoročni najam novih vozila, pa tako tvrtke mogu unajmiti potpuno nova vozila, s nula prijeđenih kilometara.
Ugovor za dugoročni najam novih vozila traje od tri do pet godina, a za one koji se ne žele dugoročno obvezati, tu je i mjesečni najam automobila. Ova usluga može trajati od mjesec dana do godine dana, a ugovor se može jednostavno i brzo produljiti. U ponudi je širok izbor automobila, a ponude automobila se kreću već od 10 eura na dan. Usluga obuhvaća i 24-satnu pomoć na cesti, redovne servise i mnoge druge pogodnosti.
Sadržaj donosi Index u suradnji s Hertz Hrvatska te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti