Što mladima znači Milanovićeva pobjeda? Razgovarali smo s influencerima
SVE ČEŠĆE se govori o slabom interesu mladih za politiku. Izlaznost na svim vrstama izbora u Europi je u kontinuiranom padu, a najcrnja statistika je najčešće upravo u mlađim skupinama. Ipak, Zoran Milanović je svojim nastupima i pobjedom pokrenuo novi zanimljivi trend.
Iako je izlaznost još uvijek relativno slaba, društvene mreže su pune memova i uređenih snimki na kojima se vidi aktualni predsjednik. Videi podsjećaju na one koji su se počeli pojavljivati za vrijeme kampanje američkog predsjednika Donalda Trumpa, kada se i on objavama pridružio nadrealnom internetskom humoru.
Je li mlade uopće briga?
Zli jezici bi rekli da je i u kampanjama bilo određene sličnosti, a svakako ih povezuju samouvjeren, pomalo bahat nastup i beskompromisne, direktne izjave. Je li Milanović uspio na svoju stranu pridobiti mlade i je li ih uopće briga? Znači li mlađoj generaciji išta Milanovićeva pobjeda i prate li politiku?
O ovim temama razgovarali smo s onima koje mladi prate i čiji stil političari u kampanjama pokušavaju kopirati - influencerima na društvenim mrežama. Nina Skočak, uspješna influencerica i političarka koja je zamalo prešla prag na europskim izborima, kaže da mladima nije toliko bitna Milanovićeva pobjeda, ali je percepcija mladih o njemu vrlo pozitivna.
"Stvorio se kult ličnosti Milanovića"
"Među mladima se stvorio određeni kult ličnosti Milanovića. Popularizirao se na društvenim mrežama i percipiraju ga kao osobu koja je kul, karizmatična i ima stav, pogotovo kad je stajao pored svojeg protukandidata. Jednostavno ga doživljavaju kao kul ličnost", kaže Nina.
Dodaje da su se mladi zasitili izbora, pogotovo kad ih ima više u istoj godini. Ipak, primjećuje i kako mladi, iako ih još uvijek ne zanimaju pretjerano međunarodne politike i zakoni, postaju sve više zainteresirani.
"Više se govori o zabavnim izjavama"
"Što je više izbora, to se o njima manje govori - pogotovo kad je rezultat ekstremno očekivan kao na ovima. Jedino su se komentirali aspekti debate i neke izjave, ali nije se govorilo o konkretnim politikama, nego više o tim zabavnim aspektima i popularnim izjavama", kaže.
Nina tvrdi da su neki od medijskih pokušaja političara bili uspješni u smislu da više ljudi čuje za njih, ali ne tako da mlade izvedu do glasačkih kutija.
"Mladi žele vidjeti karizmu"
"Uvijek kažem da je glavni aspekt toga da uključimo mlade u politiku, ja sam to pokušala, ali još uvijek se ne događa kao šira pojava. Objave su dobre u smislu da podižu svijest, ali očito to nije dovoljno", govori Nina. Što se tiče sadržaja koji prolazi kod mladih, kaže da mora biti zabavan.
"Mladi su više zainteresirani za popularne aspekte politike, provale, šale, izjave... I to fenomenalno prolazi. Najviralniji video na ovim izborima bio je onaj s isječcima debate Milanovića i Primorca - svi su podržavali Milanovića. Mladi žele vidjeti neku vrstu karizme, a sami razgovor o politikama nije dovoljan", zaključuje.
"Politika mi ne znači ništa"
Tamaru Glavonjić, koja se većinom bavi lifestyle temama i fitnessom, na TikToku prati preko pola milijuna ljudi. Iako je obično daleko od takvih tema, nedavno je objavila video u kojem prilično rezignirano govori o političkom stanju u zemlji. I ona se slaže da mladima politika ne znači previše.
"Politika mi ne znači ništa jer sam prihvatila da živimo u sustavu u kojem živimo i smatram da će se teško dogoditi neke promjene za koje smatram da bi trebale. Što se tiče Milanovića, ja sam glasala za njega jer smatram da nas u zadnje četiri godine nije toliko ugrozio i uništio", objašnjava svoj stav Tamara.
"Omladina nije glupa ni naivna"
Što se tiče kampanje, kaže da su se političari potrudili na društvenim mrežama i da je bilo dobrih videa, ali je problem što nisu dosljedni, odnosno - imaju sličan problem na društvenim mrežama kao i u ostalim aspektima karijere.
"Nemam ništa protiv toga, samo što omladina nije nimalo glupa ni naivna. Brzo su shvatili da je njihov dolazak na TikTok bio samo prikupljanje glasova jer, čim je sve završilo, odmah su se ugasili i nestali s njih", kaže Tamara.
"Moje mišljenje je da, ako već imate neki utjecaj u politici i saboru, nastavite gdje ste počeli i budite ustrajni u promjenama i 'boljem sutra'. Ipak, ne sumnjam da će se vratiti na društvene mreže za četiri godine. Kupovanje pratitelja neću ni komentirati", dodaje.
"Ako nam naprave stanove za mlade, odlično"
Influencer i komičar Pino Kovačević, poznatiji pod nadimkom Pino Pingvino, u svom šaljivom stilu je prokomentirao utjecaj koji Milanović ima na mlade.
"Ako u novom mandatu bude utjecao na svog stranačkog kolegu koji je trenutno gradonačelnik u Opatiji i naprave nam stanove za mlade da ostanemo u svom gradu i ne idemo studirati u Ameriku, odlično. Ako ne, neće puno utjecati", govori Pino.
"Sviđa im se Zokijev smisao za humor"
Dodaje da je Milanović uspio svojim nastupom angažirati mlade. Spominje i puno videa inspiriranih predsjednikom koji su se za vrijeme kampanje pojavili po društvenim mrežama.
"Budući da više i nisam toliko mlad, ne znam koliko mlade uopće zanima politika i koliko se informiraju o tome, ali sigurno da im se sviđa Zokijev smisao za humor i podbadanje protivnika", zaključuje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati