Strukar: Nina Kraljić je doživjela otrježnjenje, njen potez je bio drzak i pokvaren
DORA 2021. godine je iza nas, imamo pobjednicu i gubitnike, a pred hrvatskom ekipom za odlazak na Eurosong je zadatak da se što bolje plasiraju u Rotterdamu.
Na Eurosong u Rotterdam ide Albina Grčić sa skladbom Tick-Tock Branimira Mihaljevića. Svoj sud sinoć su dali publika i stručni žiri, a o pobjednici, kao i o ostalim izvođačima i samom natjecanju, razgovarali smo s PR stručnjakom Vedranom Strukarom koji se estradom bavi više od 25 godina. Strukar je posljednjih dana najavljivao pobjedu Albine Grčić na Facebooku.
Što je Albinu Grčić sinoć izdvajalo od ostalih?
"Kolokvijalno rečeno, vidjelo (čulo) se to iz aviona čim su objavili prve isječke pjesama, a što sam vrlo jasno javno istaknuo nekoliko dana prije Dore. Mlada Splićanka imala je najkompletniju priču - modernu pjesmu, sjajan tim i dobru priču. A sve to potrebno je za pobjedu, jedno bez drugoga naprosto ne ide. Džabe vam i dobra pjesma ako u te tri minute nastupa ne možete poslati moćnu poruku, iskočiti, a pogotovo ako pripreme nisu adekvatno odrađene. Puno je tu više posla uoči samog nastupa, pripreme su ključne, a ljudi koji nisu iz našeg posla ne mogu to ni zamisliti niti razumjeti. Čestitam Albini i cijelom njezinom sjajnom kreativnom timu na zasluženoj pobjedi", kaže Strukar za Index.
Neki strani fanovi Eurosonga kažu da bi trebalo produžiti dionicu na hrvatskom jeziku. Što Vi mislite o tome?
"Pustite Vi sad strane, a i domaće fanove. Nitko ne može u citiranju par objava s društvenih mreža procijeniti ukus i naklonost više od milijarde ljudi koji svake godine prate Eurosong i glasaju za pobjednika.
Ne vidim uopće problem da Albina svoju pjesmu na Eurosongu izvede potpuno na engleskom jeziku, kao što to već godinama rade izvođači i pobjednici iz drugih zemalja. Nije ovo Balkanfest, nego Eurosong, hrvatski jezik razumiju gledatelji ex-Yu i naša dijaspora. A to više nije dovoljno za dobar plasman, a kamoli za pobjedu. Vremena se mijenjaju, nemojmo živjeti na arhaičnim legendama i predajama kako je to nekad bilo. Danas su mediji i društvene mreže ključni za uspjeh, važna je poruka, energija koja se šalje cijelim nastupom u svijet. A hrvatska verzija pjesme sigurno će se adekvatno emitirati na našim radiostanicama."
Mladi stručnjak za Eurosong jučer je za Index rekao da Hrvati ništa ne ulažu u scenski nastup. Slažete li se da je to najveći problem kod hrvatskih nastupa na Eurosongu?
"U scenski nastup ulaže se sukladno mogućnostima. Kol’ko para, tol’ko muzike. Sve je to skupo, svaka sitnica se masno plaća.
Ali nemojmo uspoređivati Doru s Eurosongom. Budite sigurni, Albinin tim iz kreativne radionice Branimira Mihaljevića itekako je svjestan kakav težak posao je tek sad pred njima i instinkt mi govori da će u Rotterdamu i styling i koreografija biti spektakularni. Neće oni sebi dopustiti tamo polovična rješenja i trule kompromise. Uostalom, kad pogledate siromašne nastupe većine izvođača s ovogodišnje Dore koji kao da su došli na Prvi pljesak, aktualna pobjednica Albina djelovala je već kao da je na Eurosongu", kaže Strukar.
Drugoplasirana Nina Kraljić tvrdi da je oštećena u rasporedu izvođenja i tijekom glasanja. Kako komentirate njezine optužbe za sabotažu od strane organizatora?
"Djevojka doista lijepo pjeva, talentirana je za glazbu i to joj doista nitko ne može osporiti. I to je to, neka pjeva u Glazbenom zavodu ili po alternativnim klubovima kao i do sada. Nema ona nikakve veze s estradom i cijelom industrijom. Nije to shvatila ni 2016. godine, a bome ni sada. Za status zvijezde i pobjednice potrebna je karizma, pjesma za širu publiku, priča, energija, poruka koju šalješ, a ne držanje poput pokisle mimoze s groznom pjesmom koju nitko ne može ni zapamtiti, a kamoli reproducirati", smatra Strukar.
"Ovo što sam sinoć vidio ne da nije kolegijalno, nego je drsko i pokvareno s njezine strane. To je sve sportska utakmica i trebala je čestitati pobjednici. Svi su oni tamo željeli pobijediti, ali niste od ostalih čuli da svoj poraz opravdavaju teorijama urote. Ego je zajebana stvar, a pogotovo kod ljudi koji nisu sebe pogledali u ogledalo i shvatili da su robovi vlastitih frustracija. I ja želim igrati tenis kao moj susjed Borna Ćorić, volim taj sport, ali ne pada mi na pamet sebe zamišljati na US Openu. Žao mi je Nine Kraljić, rekao bih po komentarima da je sinoć doživjela živčani slom, ali dobila je što je zaslužila - jedno veliko otrježnjenje...", dodaje.
Tko Vam je, osim Albine Grčić, sinoć bio najbolji?
"Meni osobno - Cambi. Njihova pjesma Zaljubljen po meni će biti najemitiranija pjesma s ovogodišnje Dore, dugo će trajati, a njima nesumnjivo još podignuti popularnost. Žao mi je samo da su dečki imali tako loše režiran nastup u prijenosu, komentirao sam to sinoć baš s mnogim kolegama", kazao je.
Kako komentirate produkciju sinoćnje Dore i HRT-ov koncept s četiri voditeljice?
"Ako dogodine nemamo bar 8 voditeljica, ništa nismo napravili. (smijeh)
Evidentno je i tu radio nečiji ego, no mislim da su si na HRT-u s takvom odlukom pucali u nogu. Umjesto da imamo adekvatne voditeljice u punom sjaju, od legendi HRT-a, Barbare i Daniele, napravili su loše epizodiste. Loš je to bio scenarij, jako loš. Umjesto raskoši kvalitetnog kadra dobili smo skrivenu prezentaciju bogatog bankara koji je uživao gledajući svoju ljubimicu u sexy haljini, čak i u epizodnoj (lošoj) ulozi", smatra.
Ne možemo izbjeći ni temu organizacije. Što mislite o Uršuli Tolj kao urednici projekta i kako se ona nosi s nasljeđem Ksenije Urličić?
"Uršula Tolj nesumnjivo je sposobna, vrijedna i odgovorna osoba. Vidi se da uživa u tome što radi i doslovno 'gori' za Doru. No čini mi se da je okružena krivim ljudima, svojom ili tuđom krivicom - ne znam. Dora je ponovno spektakl kao TV projekt, ali ne razumijem zašto pjesme koje će uopće doći na Doru biraju polupoznati glazbenici bez značajnijeg uspjeha na sceni i po stilu pjesama nameću nam svoj glazbeni ukus koji nema nikakvog uporišta na domaćem tržištu. Zato i imamo većinom takve bezvezne pjesme koje se ugase odmah nakon Dore, a ni izvođači ne postoje u javnosti do iduće Dore ili nekog HRT-ovog showa gdje ti isti pak pjevaju tuđe pjesme jer ništa dobroga svojeg nemaju.
Može li mi, na primjer, netko objasniti kakve su to reference ove godine Matije Cveka ili prije Ivane Kindl da baš oni biraju najbolje s domaće scene, kandidate za Doru, a oni sami nikako da se pomaknu od početka? Taj 'stručni žiri' koji bira pjesme za Doru najslabija je karika cijele priče. I ako će sad netko reći da je to krivica Uršule Tolj kao šefice projekta, ne slažem se. Ona jako dobro zna kako funkcionira tržište. Možda ljudi ne znaju, ali ona vrlo uspješno piše stihove poznatom tamburaškom sastavu Kas iz Osijeka.
I zato me nitko ne može uvjeriti da je Uršula zadojena glazbenom dosadom i snobovskim pogledima na estradu. Želim joj puno uspjeha dalje i nadam se da će već iduće godine pokazati sav svoj kreativni potencijal. Samo da joj to dopuste kolege s HRT-a pa da Doru u potpunosti vrati na pijedestal koji toj manifestaciji zasluženo pripada na našoj estradnoj sceni", kaže Strukar.
Što je treba napraviti hrvatski tim na Eurosongu za dobar plasman u Rotterdamu?
"Skupiti bar 50.000 eura. Jeftinije od toga neće proći. Najbolje im mogu savjetovati da ostanu vjerni svojoj dosadašnjoj priči i da se ne zanose lovačkim pričama o zakulisnom lobiranju među delegacijama na Eurosongu. Neka ulože svu koncentraciju, vrijeme i novac u društvene mreže i medije... Sad im jedino preostaje da imaju dobru, upečatljivu priču i jasno je svima ispričaju.
Vjerujem da oni to jako dobro znaju i veselim se što ću zajedno s vama pratiti njihov napredak", zaključuje Vedran Strukar.