Švedska novinarka: Ovo je zadnja godina da se pravimo da glazba nema veze s politikom
NOVINARKA Tali da Silva, koja radi za švedsku nacionalnu televizijsku kuću SVT, na njihovom je portalu iznijela svoju analizu ovogodišnjeg Eurosonga, čiji je domaćin bila upravo Švedska, odnosno Malmö.
Naslov njezine analize je: "Zadnja godina da se možemo pretvarati da glazba i politika ne idu jedno s drugim."
"Švicarska je isporučila nešto potpuno jedinstveno i akrobatski. Nemo je otišao kući s kipićem. Ipak, Eurovizija 2024. prije će ostati zapamćena kao najkonfliktnija natjecateljska godina ikada", piše Tali da Silva.
Žao joj je što Baby Lasagna nije pobijedio
Tali piše da je Švicarska dugo vremena bila jedan od favorita, a da je The Code "više nego dostojan pobjednik". "Balansiranje na nečemu što izgleda kao golema televizijska antena u najmanju je ruku impresivno, pogotovo kada Nemo istodobno uspijeva otpjevati lijepu brzu operu s queer-pozitivnom porukom o tome kako je usuditi se ići vlastitim putem", piše ona.
Ipak, žao joj je što pobjeda nije otišla u ruke hrvatskog predstavnika. "Tužna sam što hrvatski funky techno metal koji je zvučao kao Rednex na speedu nije uspio pobijediti. To što se u pjesmi Rim Tim Tagi Dim govorilo o odljevu hrvatskih mozgova dalo je doprinos apsolutno savršenoj pjesmi Eurovizije", piše Šveđanka.
"Pobjeda Baby Lasagne bila bi mala, ali lijepa osveta za Finsku i Kääriju, koji su već prošle godine vidjeli kako je koncept 'zabavno i ludo' poražen od 'lijepog i ozbiljnog' kada je Loreen pobijedila", dodaje.
Olakšanje EBU-a
"No prije svega, gotovo se mogao čuti uzdah olakšanja organizatora kada Izraelka Eden Golan, koja je danima prije finala uplovila kao neočekivani konkurent za pobjedu, zapravo nije pobijedila", piše Tali.
Smatra da nema ništa loše u izraelskoj pjesmi Huriccane. Riječ je o baladi, piše, a Eden je talentirana umjetnica i pjevačica. "Ali njena pobjeda neizbježno bi pobudila sumnje u politička glasanja. To bi učinilo Euroviziju, koja je zubima i noktima branila svoj identitet potpuno apolitičnog natjecanja, čistim pijunom u igri u ratu između Izraela i Hamasa", zaključuje Tali.
Pobjeda Izraelke bi, smatra Šveđanka, bila daleko od mirovnog projekta kakvom Eurovizija teži te bi se trijumf Eden Golan mogao opisati kao katastrofa za EBU. Unatoč tome što Izraelka naposljetku nije pobijedila, ovogodišnje natjecanje, smatra Tali, najkonfliktnije je ikad.
"Rijetko kada se u finalu čulo toliko povika i jedno je jasno: 2024. je posljednja godina u kojoj smo se mogli praviti da glazba nema veze s politikom", njen je zaključak.