Zašto generacija Z izgleda starije od milenijalaca?
BOOMERI i generacija Z stalno kritiziraju milenijalce, ali mladenački izgled milenijalaca njihova je iznenađujuća pobjeda. Kako se najstariji pripadnici generacije Y (milenijalci) približavaju srednjim 40-im godinama, mnogi su ostali zbunjeni time kako ta generacijska skupina stari mnogo sporije od generacija prije i poslije njih, piše Daily Mail.
Zdravija prehrana, bolje spoznaje o njezi kože i kvalitetnija šminka razlozi su zbog kojih osobe rođene između 1980. i 1997. izgledaju mlađe nego starije generacije u istoj dobi. No, začudo, ovaj trend se nije nastavio na generaciju Z, (osobe rođene od 1998. do 2012.) koja stari "drugačije".
Milenijalci su naučili kako koristiti dobre tehnike njege kože u svojim kasnim tinejdžerskim i 20-im godinama, dok je generacija Z možda bila previše izložena tim tehnikama i počela koristiti proizvode na neispravan način, potičući njihovo prerano starenje.
Stručnjaci za estetiku objasnili su da su ljubav prema vapingu, izlaganje plavom svjetlu i prerano posezanje za nekirurškim zahvatima također razlog zašto slavne osobe i influenceri u kasnim tinejdžerskim i ranim 20-ima izgledaju desetljećima stariji od onih u 30-ima i nadalje.
Zašto milenijalci ne stare?
"Pretjerana upotreba ili nepotrebno nanošenje filera i toksina na mladoj dobi može utjecati na prirodni razvoj lica, uzrokujući da mlađe osobe izgledaju starije nego što jesu", rekla je liječnica Rasha Rakhshani-Moghadam pa dodala:
"Milenijalci općenito imaju povećanu svijest o njezi kože i prehrani, u usporedbi s prethodnim generacijama, i često uključuju holističkiji pristup vlastitoj dobrobiti. Ova promjena uključuje veći naglasak na preventivne prakse njege kože i fokus na uravnoteženu prehranu."
Fenomen su primijetili i mnogi korisnici društvenih mreža, a TikTok često raspravlja o tome "zašto milenijalci izgledaju mlađe od generacije Z". Tema: "Zašto milenijalci ne stare" ima više od 20 milijuna pregleda na TikToku.
Quora i Reddit puni su teorija o tome zašto milenijalci izgledaju tako mlado. Stotine ljudi postavilo je isto pitanje na X-u. Neki su se šalili da je to zato što "milenijalci pate od depresije pa manje izlaze što znači da njihova koža nije izložena suncu".
"Drijemamo popodne, imamo morbidan smisao za humor..."
Drugi navode da odrastanje uz društvene mreže i mobitele s kamerama znači da su milenijalci svjesniji svog imidža od prijašnjih generacija, pa se drže mladenački. Starenje generacije Z djelomično bi moglo biti posljedica veće konzumacije nikotina u tinejdžerskim godinama i ranim 20-ima.
"Milenijalci stare drugačije od drugih generacija. Milenijalci izgledaju prestaro za svoje godine ili pak premlado. Sve najnovije generacije izgledaju prestaro", kaže Jordan the Stallion, zvijezda TikToka generacije Z.
Mnogi su ljudi komentirali njegovu objavu i složili se s njegovim riječima. "Mi ne starimo jer drijemamo popodne i imamo morbidan smisao za humor, smijemo se svemu", rekao je jedan komentator.
Influencerica Jesse Greenwood, koja je blizu 40. rođendana, kaže da joj stalno govore kako "ne izgleda kao da ima toliko godina". Ona smatra da je to zato što je "normalno starenje" rezultat patrijarhalnog ugnjetavanja, a milenijalke više "čuvaju svoju energiju".
Botoks, fileri, solarij...
"Nije neuobičajeno vidjeti 18-godišnjakinje s filerima za usne. Imamo 20-godišnjakinje koje koriste botoks i filere, polutrajnu šminku za obrve i usne. Sve to u kombinaciji može vas učiniti starijima, ali zapravo kad jednom krenete tim putem, jako je teško ponovno biti potpuno prirodan, pogotovo kada 'afirmacije' počnu na društvenim mrežama", rekao je za Daily Mail dr. Ross Perry, medicinski direktor Cosmetics Skin Clinicsa.
"U kombinaciji sa stilom života i okolišnim čimbenicima, ponovo je postalo moderno imati preplanuli ten, tako da je korištenje solarija u porastu. To znači ne samo izlaganje riziku od raka kože nego će se i prerano starenje događati daleko brže", objašnjava Perry.
Amish Patel, nagrađivani stručnjak za estetiku i njegu kože u kozmetičkoj klinici Intrigue, dodao je: "Znamo da životni stil također ima utjecaja na proces starenja - vaping, pušenje, prekomjerna konzumacija alkohola, loša prehrana, slaba zaštita kože od sunca. Sve to utječe na vašu kožu, pa ako rano razvijete loše navike, logično je da ćete brzo početi stariti.
Razvijanje dobrih navika za njegu kože je važno i ne mora biti previše komplicirano ili skupo za generaciju Z. Pretjerani trend napunjenih obraza i usana također iskrivljuje lice i prikriva prirodnu mladolikost koju posjedujete u 20-im godinama. Može vas učiniti puno starijim nego što zapravo jeste", govori Patel.
Odrastanje na društvenim mrežama
Dr. Sophie Shotter, koja vodi Medicinsku kozmetičku kliniku za kožu u Londonu, dodala je da životni stil i trendovi ljepote utječu na prerano starenje generacije Z: "Ne možemo nužno reći odražava li se to na njihovu stvarnu biološku dob, ali svakako je na njihov izgled. Mislim da su za to djelomično odgovorne injekcije i fileri za ublažavanje bora u premladim godinama. Postoji prava dob za početak tretmana, a za većinu ljudi to nije prije 30. godine."
"Vrlo je malo ljudi mlađih od ove dobi koji će uistinu imati koristi od injekcija za ublažavanje bora u mlađoj dobi, iako ih ima i o tome se mora odlučivati od slučaja do slučaja. Podvrgavanje ovim tretmanima prije nego što su doista potrebni ponekad može učiniti da netko izgleda starije i da mu lice izgleda poput maske", dodala je Shotter.
Vodeći londonski estetski liječnik, dr. Joney De Souza, dodao je da odrastanje na društvenim mrežama pridonosi ovom učinku. Dok su milenijalci prva generacija koja je odrastala na internetu, generacija Z ima društvene mreže u svojim životima od djetinjstva, što povećava nesigurnost i potiče više kozmetičkih tretmana i zahvata.
"Oni se podvrgavaju estetskim tretmanima u ranijoj dobi, uključujući dermalna punila, pa čak i plastične operacije koje često mogu iskriviti izgled, kako bi ostvarili svoju nerealnu ambiciju da izgledaju poput svojih ideala", rekao je De Souza.
Generacija Z najviše puši
Dr. Sophie Shotter rekla je da trendovi također igraju ulogu. Dok su milenijalci poznati po prirodnijem make-up izgledu, napuštajući kričavo narančasti puder i korektor na usnama, trendovi generacije Z vode prema glamuroznom izgledu i to svaki dan.
"Ovi jako našminkani izgledi čine da ljudi izgledaju gotovo kao da koriste maske. To ih ne čini ljepšima. I mislim da je to možda ključ - izgled maske je ono zbog čega neki izgledaju starije", rekla je dr. Shotter.
Čimbenici životnog stila također imaju utjecaja. Dok milenijalci, često nazivani "wellness generacija", piju i puše manje od bilo koje druge generacije, generacija Z puši više od bilo koje dobne skupine.
Štoviše, izvješće organizacije Action On Smoking And Health (ASH) pokazuje da je ove godine sedam posto tinejdžera u dobi od 11 do 17 godina koristilo vape u usporedbi s 3.3 posto 2021. i 4.1 posto 2020. godine.
Sjedilački način života
"Čimbenici životnog stila kao što su konzumacija alkohola i uporaba nikotina imaju utjecaj na kožu i pridonose preranom starenju. Imaju isti učinak kao povećana količina prerađene hrane i rafiniranog šećera.
Neki ljudi također vjeruju da je stres čimbenik preranog starenja, zajedno s činjenicom da je generacija Z bila prva generacija koja je odrastala uz internet i društvene mreže, pa obično provodi više vremena pred ekranima nego prethodne generacije. Sjedilački način života s manje svježeg zraka i tjelovježbe također bi mogao biti faktor", kaže Shotter.
Dr. Glyn Estebanez iz Prima Aestheticsa kaže: "Ova se generacija često povezuje s osviještenošću o zdravlju i dobrobiti, kao i s manjom sklonosti pušenju i većom sklonosti vježbanju od prethodnih generacija. Svi ovi čimbenici načina života imaju veliki utjecaj na zdravlje naše kože, a time i na naš izgled."
"Milenijalci su poznati kao generacija koja se zanima za svoje zdravlje i dobrobit. Čitao sam da milenijalci jedu više svježeg i smrznutog povrća od drugih generacija i kupuju više organske hrane. Osim toga, milenijalci troše više na njegu kože od bilo koje druge generacije. Očito su oni jedna od prvih generacija koja je imala pristup boljim proizvodima za njegu kože", objašnjava Estebanez.
Njega kože
I dok njega kože može biti važna u borbi protiv starenja, mnogi brendovi proizvoda za njegu kože ciljaju na mlađe ljude koji ne trebaju retinoidne proizvode.
Dr. Ross Perry o tome kaže: "Dobra je ideja započeti s režimom njege kože od tinejdžerske dobi, ali proizvodi koji se koriste trebaju biti usmjereni ne samo na vaš tip kože, već i na dob. Na primjer, retinol nije nešto što biste trebali koristiti u 20-im godinama jer je pregrub za mladu kožu i ne samo da će izazvati iritaciju, već bi mogao i oštetiti kožu. S druge strane, marketing je na povijesnom vrhuncu, pritom mislim na brojne promocije i lažna obećanja."
Dr. Sophie Shotter je dodala: "Većina djece/tinejdžera će imati koristi od započinjanja rutine u najranijim fazama puberteta. I pokazalo se da većina djevojčica sada počinje s ovim procesom u osnovnoj školi, pri čemu djevojčice dobivaju mjesečnicu već u dobi od osam godina te pate od prištića.
Ključno je rano početi koristiti vrlo jednostavnu zaštitu kože kako biste izgradili naviku čišćenja, hidratacije i zaštite od sunca, ne nanoseći proizvode s mirisima ili previše proizvoda s aktivnim sastojcima. Ali moramo priznati da je rutina za kožu korisna u ovoj fazi života jer pomaže u sprječavanju akni - sve se svodi samo na pravi izbor proizvoda. Kao i uvijek, ključno je tražiti savjete stručnjaka."
Djeca od sedam godina imaju svoje rutine ljepote
Čak i djeca se počinju baviti njegom kože, a industrija ljepote prepoznaje generaciju Alpha kao sve važniju bazu kupaca. Dobna skupina koja obuhvaća one rođene između 2010. i 2024. godine poznata je po snažnoj povezanosti s digitalnim medijima i tehnologijom, budući da nikada nije poznavala svijet bez iPhonea, WiFi-ja i društvenih medija.
Djeca od sedam godina sada postaju influenceri i dijele svoje rutine ljepote, a stručnjaci kažu da njega kože nije luksuz već "dio svakodnevnog života". Možda najpoznatije Gen Alpha influencerice su North West (10) i Penelope Disick (11), koje redovito dijele rutine njege kože sa svojim milijunima pratitelja.
Dr. Saniyya Mahmood, estetska liječnica i medicinska direktorica klinike Aesthetica, dodala je sljedeće: "Mladi ljudi ovih dana sve više koriste proizvode i tretmane protiv starenja. Make-up trendovi imaju veliki utjecaj na to da tinejdžeri izgledaju puno starije. Društvene mreže poput TikToka također igraju veliku ulogu. Najnoviji TikTok trend 'filter za starenje' otkriva nezdrav stav naše generacije prema starenju."
Pubertet
"Nedavno je postao viralan video koji prikazuje 14-godišnjaka koji ima rutinu protiv starenja i uključuje korištenje retinola dva puta dnevno. Međutim, iako možda nije fizički opasno za 14-godišnjaka da koristi neke od ovih proizvoda, zabrinjavajuće je koliko su djeca ovih dana samokritična.
Korištenje retinola može se propisati kao pomoć pri čišćenju akni, ali prvo se morate posavjetovati s liječnikom prije nego počnete uzimati bilo kakve retinoide u toj dobi", kaže Mahmood i nastavlja:
"Kako se naša koža počinje mijenjati tijekom puberteta, mnogi dermatolozi često preporučuju korištenje proizvoda za njegu kože oko 12. godine ili kad god pubertet započne. Briga o našoj koži od najranije dobi dugoročno će dovesti do zdravije kože.
Međutim, važno je razumjeti koje proizvode koriste tinejdžeri i zašto ih koriste. Na primjer, 14-godišnjak ne treba kompliciranu njegu kože, definitivno ništa protiv starenja. Korištenje nježnog sredstva za čišćenje, hidratantne kreme i zaštite od sunca više je nego dovoljno za većinu tinejdžera."
Generacija Z iskušava više estetskih tretmana od milenijalaca
Dr. Sindhu Siddiqi dodaje: "Svaka generacija bila je okružena različitim standardima ljepote i trendovima, koji u konačnici igraju veliku ulogu u tome. Iako su milenijalci odrasli uz društvene mreže i medije, generacija Z je od ranog djetinjstva upoznata s društvenim mrežama kao što su TikTok i Instagram, gdje je edukacija o kozmetičkim postupcima, trendovima i prikladnoj njezi kože na dohvat ruke.
Iako to možda nije uvijek korisno, to znači da su odrasli s više svijesti i znanja o estetskim ponudama budući da mnogi praktičari i brendovi koriste te platforme za promicanje svojih ponuda.
To također znači da generacija Z iskušava više estetskih tretmana i obraća pozornost na vitalne sastojke za zdravlje kože i protiv starenja, kao što su retinoidi, topikalna sredstva i drugo. Milenijalci su također vrlo svjesni toga i u konačnici imaju više znanja u usporedbi s generacijom X", zaključuje Siddiqi.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati