Trabant: Nekad smeće, a danas kolekcionarska poslastica velike vrijednosti
TRABANT je još potkraj milenija bio bezvrijedan auto koji je najčešće napušten sa smetlišta svjedočio minulim vremenima. Danas je kolekcionarska poslastica.
Iako je prošlo više od 60 godina od njegovog predstavljanja, ovaj je auto za mnoge bio i ostao predmet podsmijeha kako zbog plastične karoserije, tako i zbog malenog dvotaktnog motora. Jedino što je bilo i ostalo simpatično je njegov dizajn.
Trabant sada ima status oldtimera, a u Njemačkoj je vrlo tražena roba. Padom Berlinskog zida automobilski vizionari su doslovno besplatno mogli krenuti u skupljanje svojih primjeraka Trabanta za koje sada mogu dobiti i do 30.000 eura.
Sve više registriranih Trabanata
I ne samo to, iako se automobil ne proizvodi 32 godine, procjenjuje se da broj Trabanata u svijetu ne opada. 2017. godine u Njemačkoj je bilo registrirano 34.500 primjeraka, 2021. godine 38.173, a najnoviji podaci koje iznosi 24ur govore da je danas na cestama i do 40.000 Trabija.
Prema nekim informacijama, godišnje se registrira i do tisuću novih primjeraka, svjedoče analize njemačke istraživačke agencije CAR.
"Kada se vozim, osjećam se posebno. Sve se trese i krcka, ali auto je i dalje živ", ističe Jürgen Wolter, vlasnik Trabanta starog čak 60 godina. Platio ga je 3.000 eura i uložio još 6.000 za njegovu restauraciju. Čini se kao dobra investicija.
Zadnji primjerak proizveden 1990. godine
Nastao kao odgovor na VW Bubu s ciljem motorizacije naroda DDR, prvi P50 Trabi sišao je s proizvodne trake tvornice u Zwickauu, 7. studenoga 1957. Maleni automobil s okruglim svjetlima i još manjim motorom trebao je motorizirati zemlju, ali su na kraju kupci i na njega čekali mjesecima, pa i godinama.
Malo je poznato da se u istoj tvornici automobili proizvodili od 1904. godine, i to Horch. Za nastajanje Trabanta su najzaslužniji Werner Lang i August Horch.
Trabant je bio jedan od najsuvremenijih malih automobila na tržištu u trenutku početka proizvodnje, s prednjim pogonom i dijelovima karoserije proizvedene od duroplasta, plastičnog kompozitnog materijala izrađenog od recikliranog otpada tekstilne industrije. Upravo tako, Trabant je desetljećima prije ostatka autoindustrije uveo recikliranje u autoindustriju, a time i primjenu duroplasta.
Dvotaktni motor je u startu davao 13 KS, a u posljednjoj verziji P600 je došao do još uvijek slabašnih 23 KS. Najnoviji model 601 predstavljen je 1954. godine i proizvodio se narednih 39 godina. Posljednji primjerci imali su četverotaktni Volkswagenov motor. 30. ožujka 1991. tvornica prestaje s proizvodnjom Trabanta, nakon više od tri milijuna proizvedenih vozila.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati