Milanović: Moramo zarađivati, autoceste idu pod koncesiju; Čačić o plaćanju konzultanta: Niti ja ne radim kirurgiju oka!
Foto: Damir Krajač/Cropix
"AUTOCESTE idu pod koncesiju", danas je i službeno na zasjedanju Vlade potvrdio premijer Zoran Milanović. Naime, kako je naglasio razlog zašto autoceste idu pod koncesiju je "stabilizacija javnih financija i otplata državnog duga".
"Hrvatske autoceste jesu bitne za Hrvatsku, one ostaju ovdje i moraju se održavati. Na državnoj imovini treba zarađivati, a ne gubiti novac", objašnjavao je danas na Vladi Milanović dok je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić pojasnio da sljedeće godine stižu veliki anuiteti otplate duga koji se moraju platiti.
Milanović: Autoceste ostaju ovdje...
"Ako je moguće smanjiti javni dug koncesioniranjem autocesta, nemam ništa protiv toga", rekao je resorni ministar. Vlada je danas donijela odluku o raspisivanju natječaja za izbor savjetnika za monetizaciju hrvatskih autocesta a prema najavi već do rujna trebao bi biti pripremljen tekst međunarodnog natječaja kojim će Vlada tražiti konzultante.
"Nakon što smo sagradili ceste i nakon što su one ovdje i ostat će ovdje, da vidimo kako od njih imati još više koristi ako je to moguće. Dakle, oprezno i detaljno razmotriti sve financijske modele, pod pretpostavkom da su ceste ovdje i da su cestarine kontrolirane i da su ceste dobro i redovito održavane. Zadatak ove Vlade je da svu državnu imovinu stavi u optimalnu ekonomsku funkciju, da na njima zarađuje novac, a ne da gubi", istaknuo je premijer Zoran Milanović.
Nadaju se kako će od ovog posla zaraditi 3 milijarde eura, a koncesija će trajati 30 godina.
Podsjetimo kako je od početka velikog projekta izgradnje autocesta u Hrvatskoj koji je počeo prije desetak godina utrošeno 35 milijardi kuna.
Svi smo ih platili
Valja naglasiti kako Hrvati od 2003. godine plaćaju naknadu od 60 lipa po litri goriva kako bi se financirala izgradnja autocesta u Hrvatskoj. Do sada su Hrvati temeljem te naknade za izgradnju autocesta izravno izdvojili oko 15 milijardi kuna, što je otprilike iznos troškova za izgradnju autoceste od Bosiljeva do Splita. HAC i HC dobivali su za autoceste i i dio novca od godišnje naknade za uporabu javnih cesta pri registraciji motornih vozila, a naplaćivala se i cestarina.
Sve skupa prikupljeno je u deset godina gotovo približan iznos koliko je koštala ukupna investicija za autoceste, no unatoč toj činjenici - novca nema za otplate kredita koji se dizao za gradnju autoceste.
Kako se moglo čuti na Vladi pod koncesiju idu svi pravci kojima upravljaju HAC i ARZ uključivo i "nerentabilne dionice na jugu" kao i vrlo profitabilni smjer od Zagreba do granice sa Srbijom.
Čačić o konzultantu: Niti ja ne radim kirurgiju oka
Prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić komentirao je Odluku Vlade o angažiranju konzultanta za izvlačenje koristi iz autocesta. Točnije, je li se to moglo napraviti bez plaćanja stručnjaka.
"Nismo, mladi gospon, zato jer ne postoji nitko pri zdravoj pameti na svijetu, tko se bavi monetizacijom na razini nekoliko milijardi eura, da to radi u početnoj radinosti, pa ni Hrvatska. Kao što niti kirurgiju oka ne radite vi ili ja", rekao je Čačić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati