PR-ovci pozvani da objave za koga rade u kampanjama za lokalne izbore!
Ilustracija: Shutterstock
HRVATSKA udruga za odnose s javnošću, Hrvatsko novinarsko društvo i Hrvatska udruga komunikacijskih agencija čvrstog su stava da angažman komunikacijskih savjetnika u izbornim kampanjama mora biti transparentan te su 30. travnja 2013. potpisali zajedničku izjavu u kojoj objašnjavaju što to znači transparentnost.
"Ključna odrednica te transparentnosti je javnost podataka o tome za koju stranku, političara ili nezavisnog kandidata komunikacijski savjetnik ili agencija rade. Javno deklariranje angažmana u predizbornim kampanjama od presudne je važnosti kada komunikacijski savjetnici nastupaju u medijima kao analitičari političkih i komunikacijskih događanja i procesa. Medijski istupi su, uz jasno navođenje političkih izbornih kampanja u kojima se sudjeluje, u cijelosti prihvatljivi.", stoji u zajedničkom priopćenju.
"Angažman u političkoj kampanji nije razlog da komunikacijski stručnjaci ne nastupaju kao medijski sugovornici, ali njihov angažman pri tome mora biti jasno deklariran. Jedino će tako uloge i interesi biti transparentni.", poručuju.
HUOJ i HUKA pozivaju sve stručnjake za odnose s javnošću koje su angažirali političari ili stranke u izbornim kampanjama ili inače, na javno očitovanje o svojem angažmanu putem medija te objavom referenci na vlastitim internetskim stranicama. Javno očitovanje angažmana podjednako je važno za samostalne komunikacijske stručnjake, za zaposlenike agencija za odnose s javnošću kao i u slučajevima tzv. pro bono angažmana.
Hrvatsko novinarsko društvo poziva novinare da kad intervjuiraju komunikacijske stručnjake traže od njih da kažu u čijoj su izbornoj kampanji angažirani. Isto tako HND traži od urednika da te podatke obavezno objave.