Atlantic grupa osnovala vlastite distribucijske kompanije u Austriji i Njemačkoj
Foto: Atlantic
ATLANTIC Grupa je u prvom polugodištu 2016. godine ostvarila prihode od prodaje od 2,5 milijardi kuna, što u odnosu na isto razdoblje 2015. godine predstavlja pad od 3,3 posto.
Dobit iz poslovanja prije kamata i poreza (EBITDA) iznosi 259,8 milijuna kuna i manja je za 7,4 posto, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 133,5 milijuna kuna, priopćili su iz Atlantica.
"Navedeni pad prodaje uzrokovan je prekidom suradnje s najvećim kupcem privatne robne marke u segmentu Sportske i aktivne prodaje te, u manjoj mjeri, deprecijacijom ruske rublje i srpskog dinara.
Izuzmu li se navedeni efekti, prihodi od prodaje u odnosu na isti period lani rasli su 5,2 posto. Pad dobiti iz poslovanja u najvećoj mjeri uzrokovan je ranije najavljenim značajnim ulaganjima u razvoj distribucije vlastitih brendova u Njemačkoj i Austriji, dok istovremeno gotovo svi poslovni segmenti bilježe značajan rast profitabilnosti“, kazao je potpredsjednik Atlantic Grupe za financije Zoran Stanković.
Osnovane vlastite distribucijske kompanije u Austriji i Njemačkoj
Od važnih poslovnih događaja u prvoj polovici godine ističe se osnivanje vlastitih distribucijskih kompanija u Njemačkoj i Austriji s ciljem značajnog rasta prodaje vlastitih brendova, prvenstveno Multipowera, Argete, Donata Mg, Bakine tajne i Cedevite, na tim tržištima.
Dodatno, Atlantic Grupa je s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i četiri partnerske banke (Erste, Raiffeisen, Sberbank i Unicredit) te Međunarodnom financijskom korporacijom (IFC) dogovorila povoljnije financijske uvjete kreditnog paketa u vrijednosti od 191,5 milijuna eura te je produljena ročnost kreditiranja. Bilježi se i uspješno izdanje korporativnih obveznica u iznosu od 200 milijuna kuna s fiksnom godišnjom kamatnom stopom od 3,125 posto. Prema istraživanju agencije Valicon četiri su robne marke Atlantic Grupe među top 10 brandova regije (Cedevita, Smoki, Argeta i Cockta), dok najveći privatni lanac ljekarni u Hrvatskoj – Farmacia u prošlom polugodištu bilježi tri nove otvorene specijalizirane prodavaonice i povećanu efikasnost poslovanja.
Vlastite robne marke čine 68 posto prodaje
Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom polugodištu 2016. najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 16,0 posto, Strateško poslovno područje Zdravlje i njega s rastom od 5,0 posto, Distribucijsko područje Slovenija s rastom od 3,9 posto, te Strateško distribucijsko područje Hrvatska od 2,7 posto. Kava se s 20,3 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 499,6 milijuna kuna prihoda od prodaje. Promatrano po tržištima, najveći rast od 4,9 posto ostvaren je na tržištu Slovenije koje je treće po veličini tržište Atlantic Grupe s udjelom u ukupnom prihodu od 16,3 posto. Na tržištu Hrvatske, koja s 28,0 posto ima najveći udio u prihodu od prodaje, ostvaren je rast od 4,0 posto, dok je tržište Bosne i Hercegovine s rastom od 3,5 posto treće po rastu u prvom polugodištu s udjelom od 7,8 posto u ukupnom prihodu od prodaje.
Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 68,1 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 20,0 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 7,2 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 4,6 posto.