Bojkot Coca-Cole i flaširane vode je idiotski
O BOJKOTU trgovina prošli tjedan imate pravo misliti što želite, kao što imate potpuno pravo podržavati ga ili ne. Barem smo zbog tog bojkota počeli pričati o uzrocima visokih cijena kod nas. Vidjeli smo i jako dobru prilagodljivost vlasti koja se pridružila bojkotu - jer, realno, HDZ-u i DP-u jako odgovara priča o "zlim trgovcima" kako se ne bi pojavila pitanja o lošim državnim politikama koje generiraju inflaciju.
>> Vlada otvoreno podržava bojkot. Itekako joj odgovara, ovo su razlozi
No, ovo što je sada najavljeno, a uključuje bojkot Coca-Cole i flaširane vode - jednostavno je potpuno promašeno i glupo, pa čak i idiotski.
Podsjetimo, jučer su iz platforme Halo, inspektore pozvali na novi bojkot ovaj petak. Među ostalim, najavljen je bojkot tri trgovačka lanca i tri proizvoda na sedam dana. Trgovački lanci su Lidl, Eurospin i dm. Proizvodi su redom Coca-Cola i druga gazirana pića, flaširana voda i deterdženti.
>> Najavljen bojkot tri lanca i tri proizvoda. "U petak ne kupujte baš ništa nigdje"
Američka zašećerena vodica kao socijalno pravo
Cijela priča o bojkotu je polučila neke rezultate, da bi sada postala jednostavno - glupa. Tko se uopće i kako sjetio bojkota zašećerene vodice i flaširane vode? Kakav je to bojkot?
Ako govorimo o Coca-Coli, a većina toga se može prenijeti i na druga gazirana pića, u pitanju nije nikakav esencijalni, nužni proizvod. Većina nas je voli, ali smo svjesni da je u pitanju zašećerena karamelizirana voda s CO2, nešto što ima kalorijsku vrijednost da se možete popeti na Sljeme ili Velebit, ali je nutricionistički gledano ne nula, nego ispod nule.
Koga uopće briga koja je cijena Coca-Cole? Je li Coca-Cola 2.20 ili 2.50 ili 3.50 eura - sa stanovišta inflacije, životnog standarda, bilo čega, potpuno je svejedno. Ako vam je preskupo, nemojte je kupovati, pa ćete vjerojatno i živjeti malo dulje jer nije da ta zašećerena vodica nekog drži na životu niti nešto pomaže organizmu.
Coca-Cola i druga gazirana pića - to nije kruh, nije ulje, nije ni šaka graha, nije kupus, nije hrana za bebe - to je nezdravi luksuz koji se kupuje iz čistog gušta. Ponovimo - nezdravi luksuz koji se kupuje iz gušta i onda se morate organizirati da tako nešto ne kupujete ako ne želite?
Kukanje jer je poskupio simbol konzumerizma
Možda bi se moglo o cijeni pravih, osnovnih namirnica. Kruh, mlijeko, ulje, piletina, ono od čega doista živimo i što kuhamo. Ali lakše je vikati protiv Coca-Cole, valjda jer ona simbolizira Ameriku, kapitalizam, Hollywood...
Ekipa plače, žesti se online, žile na vratu im iskaču od bijesa - jer, eto, poskupila je Coca-Cola, a nisu njih pitali i javili im zašto. S jedne strane po društvenim mrežama mnogi vrište o "zlu kapitalizma" i "američkom imperijalizmu", a s druge strane očekuju da američka zašećerena vodica bude jeftina i dostupna svakom čovjeku, kao da je kruh svagdašnji. Coca-Cola kao socijalna kategorija.
Pa nije Coca-Cola kruh svagdašnji, nego čisti simbol konzumerizma koji nitko ne nameće. Ako ti je preskupa, nemaš je što ni tražiti. Činjenica je da smo svi mi upali u globalni svijet u kojem je Coca-Cola na svakom uglu, u svakom frižideru, u svakom kafiću, pa je više ljudi ne vide kao luksuz, nego kao nešto što ti jednostavno pripada. No nije tako. Imate pravo, naravno, bojkotirati što želite, svatko svojim novcem raspolaže - ali, kad kreneš bojkotirati od luksuza, već si izgubio bitku za prave stvari.
Bojkot flaširane vode - simbola statusa i dobrog standarda
Bojkot flaširane vode? Maksimalno licemjerje. Bojkot flaširane vode u zemlji u kojoj je voda iz slavine bolja nego što pola svijeta može sanjati - to je licemjerje i glupost. Kupovina flaširane vode je u Hrvatskoj pokazatelj statusa (ako preskočimo ono kada ljeti uzmete pola litre hladne vode iz kioska ili na benzinskoj pumpi).
Imaš Jadro, imaš Cetinu, imaš Gacku, imaš stotine izvora i svaka slavina iz koje teče voda u Hrvatskoj ima bolju vodu od pola flaširanih svjetskih voda. Ako su nam nešto priroda ili Bog, kako god želite, dali - to je pitka voda na svakom koraku, u svakom vodovodu i svakoj pipi.
No, naravno, njegovo veličanstvo potrošač radije će posegnuti za bocom vode iz trgovine, platiti je kao da je zlato, par tisuća puta skuplja od one iz pipe - i onda se ide bojkotirati jer je "skupo". Naravno da je skupo.
U zemlji gdje pitka voda ide iz pipe, voda u flaši je statusni simbol. I treba biti skupa
I treba biti skupo - u zemlji gdje pitka voda ide iz pipe, voda u flaši je znak statusa. Kupnjom flaširane vode kupujete status čovjeka koji pije H2O iz nekog dalekog, egzotičnog izvora i statusno je puno više i iznad čovjeka koji pije istu H2O iz pipe. A statusi, dragi moji, koštaju.
Ako vam je flaširana voda skupa - treba vam neka udruga reći da uzmete flašu za višekratnu uporabu i napunite je vodom?
Ukratko, ako kukate za "skupom" flaširanom vodom - kukate za statusom, a ne potrebom, pa slobodno oko toga kukajte i dalje. Jer flaširana voda je upravo i izmišljena (osim onih velikih boca od 5-7 litara koje nosite na vikendicu gdje stvarno nema pitke vode) kako bi vam donijela društveni status, a društveni status tog tipa nije baš jeftin.
Zašto bojkot diskontne trgovine?
Na listi trgovačkih lanaca koji se bojkotiraju vidimo i Eurospin - lanac koji u Hrvatskoj ima relativno mali udio tržišta i koji je diskonter - onaj koji ulazi tamo gdje su drugi već posložili svoje trgovine i privlači kupce nižim cijenama. Ako vam u cijeloj ovoj kombinaciji takav ne odgovara - kakav bi vam odgovarao? Imate nešto protiv diskontera koji ruši cijene drugima?
Uzroci inflacije i visokih cijena dobrim su dijelom stvar loših državnih politika. Vlasti, naravno, odgovara da se priča o "zlim trgovcima" umjesto o visokim porezima i raskošnoj državi koja je napumpala potrošnju u Hrvatskoj. Ne priča se ni o turističkoj strategiji oslonjenoj na velik broj slabo platežnih turista koji traže jeftin smještaj i kuhaju u apartmanima - pa enormno povećavaju potrošnju u trgovinama na obali. Ne priča se ni o čemu takvom.
Ako ste protiv konzumerizma, trebali biste slaviti što skuplju Coca-Colu
Počinju se voditi ratovi protiv gaziranih pića i vode u flašama, uz virtualne pozive na "jedinstvo" i online iskazivanje moralne nadmoćnosti. No, zaboraviše ti naši moralno nadmoćni bojkoteri jedan zanimljiv detalj.
Ako ste protiv konzumerizma, što je legitimno - pa upravo biste trebali slaviti što skuplju Coca-Colu i flaširanu vodu, te simbole zapadnog konzumerizma i potrošačkog društva. A ako idete u bojkot da biste lakše sebi priuštili simbole potrošačkog luksuza i statusa jer su vam oni postali preskupi - onda je to već ironija. No, svakome na izbor, demokracija smo.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati