Istraga "vlaka smrti": Šef nabave HŽ-a "utopio" Ivana Medaka, vatrogasci Jozu Bazinu
Tekst: Dragan Miljuš
Foto: Ante Čizmić / Cropix
TIHOMIR Grgac, šef nabave HŽ Infrastrukture, danas je istražnom sucu Davoru Svalini pojasnio okolnosti nabave retardanta TG-300, koji se za sada vodi kao isključivi razlog željezničke tragedije u Rudinama.
"Morao sam poštivati zahtjeve struke!"
Grgac tvrdi da on kao šef nabave mora poštivati zahtjeve struke, a to je u ovom slučaju bio smijenjeni šef ekologije HŽ Infrastrukture Ivan Medak. Mezimac barba Luke bio je i predsjednik povjerenstva, koje je odlučilo o najboljem ponuđaču, tvrtki Intrade.
Tvrtka Regent, koja se također javila na natječaj, odbijena je jer nije zadovoljila tehničke karakteristike, tvrdi Grgac. Kaže da kao direktor nabave ne vrši nikakav nadzor nad odabirom retardanta, premda je ispotpisivao nekoliko dokumenata koji su prethodili završnom ugovoru sa Intradeom, kojeg je potpisao smijenjeni, ali ne i osumnjičeni direktor HŽ Infrastrukture Mijat Kurtušić.
Retardant nabavljen u skladu sa zakonom, tvrdi šef nabave HŽ Infrastrukture
"Postupak nabave retardanta bio je u skladu sa zakonom", kazao je za Index Grgac, koji tvrdi da nikako nije mogao znati tehničke karakteristike retardanta. Znale su za to, međutim, državne institucije koje su odobrile njegovu primjenu.
Vatrogasci DVD-a Stružac bili su na vagonu s kojeg je vršeno prskanje pruge. Naloge im je, kažu, izdavao Jozo Bazina, punac direktora tvrtke Intrade, Ivana Tomaškovića.
Bazina je kao inženjer zaštite od požara izradio i improviziranu prskalicu, o čemu se navodno savjetovao s proizvođačem retardanta, američkom tvrtkom Universal Fire Shield, koja je nakon informacija o nesreći brže bolje istakla upozorenje da preparat nikako ne smije na tračnice. Dotad o tome nije bilo govora.
Tužilaštvo nije tražilo ispitivanje strojovođe vlaka smrti?!
Indikativno je da tužilaštvo uopće nije predložilo ispitivanje strojovođe "vlaka smrti" Joška Palinića, no po svemu sudeći na tome će inzistirati sudac Svalina.
Čini se kao da je uzrok nesreće nađen, a krug osumnjičenika definitivno zatvoren. Obrana će svakako tražiti vještačenje pruge i vlaka, čiju registraciju Državno odvjetništvo čak nije niti navelo u istražnom zahtjevu.
U konačnici će sve ovisiti o političkoj, a ne kazneno-pravnoj odluci. Sve je napravljeno da HŽ iz cijele situacije izađe neokaljan, a cjelokupna krivnja prebaci na Ivana Medaka, već kompromitiranog pismom barba Luki, te Ivana Tomaškovića, direktora Intradea i njegovog punca Jozu Bazinu.
Luka Bebić: Nažalost, ja nisam zaposlio Ivana Medaka
Predsjednik Sabora, popularni "barba Luka" danas je pred novinarske mikrofone morao stati kako bi zajedno s Jadrankom Kosor demantirao vijest o svom odlasku iz politike, ali usput ga je dočekalo i pitanje o Ivanu Medaku.
"Nažalost on nije zaposlen na moju inicijativu", rekao je Bebić, koji tvrdi da je Medak, koji mu je poslao slavno pismo iz kojeg potječe nadimak "barba Luka", zaposlen po inicijativi sindikata. "Ja sam želio zaposliti Medaka", priznaje Bebić, ali dodaje kako ga je sindikat "nažalost preduhitrio".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati