Istraživanje: Samovozeći auti moraju naučiti jezik biciklista
SLJEDEĆA generacija autonomnih vozila morat će naučiti "jezik biciklista" kako bi se osiguralo da oni na cestama budu sigurni, pokazuje nova studija.
Stručnjaci za interakciju čovjeka i računala sa Sveučilišta u Glasgowu pokazali su da postoji potreba da se u novim samovozećim automobilima uspostavi sustav za prepoznavanje i repliciranje društvenih interakcija između vozača automobila i biciklista.
Kako je istraživanje izgledalo?
Tim će svoje nalaze uključiti u rad koji će biti predstavljen na konferenciji o interakcijama između ljudi i računala. Proučavao je kako vozači i biciklisti izravno i neizravno komuniciraju jedni s drugima na javnim prometnicama putem niza eksperimenata u kojima je sudjelovalo 12 volontera biciklista opremljenih naočalama za praćenje očiju i s videokamerama na glavi.
Njihovo istraživanje proučavalo je smjerove u kojima su biciklisti gledali tijekom vožnje i pokazalo je da su se biciklisti više oslanjali na informacije s prometnih znakova dok su također pažljivo promatrali automobile kako bi vidjeli u kojem smjeru ta vozila planiraju krenuti.
Autonomna vozila moraju biti u stanju razumjeti ljudske interakcije
Studija je utjecala na niz preporuka o tome kako bi autonomna vozila trebala funkcionirati u blizini biciklista u nadolazećim desetljećima, kako vozači budu manje aktivno uključeni u vožnju. Autonomna vozila moraju biti u stanju razumjeti ljudske interakcije.
Tim sugerira da bi autonomna vozila mogla biti temeljitija u prikazivanju svojih namjera tijekom vožnje putem zaslona postavljenih izvana, s nizom LED dioda nalik na semafore koji pokazuju ubrzavaju li, usporavaju ili daju prednost drugom korisniku ceste.
"Biciklisti bi mogli nositi pametne naočale"
Istraživanje pod nazivom Stvarnost: Istraživanje interakcije vozača i biciklista u stvarnom prometu također sugerira da bi biciklisti mogli nositi "pametne naočale" koje mogu prenijeti namjere autonomnog vozila, dopuštajući automobilima da komuniciraju s biciklistima oko njih.
Profesor Stephen Brewster s Fakulteta računalnih znanosti Sveučilišta u Glasgowu, koji je vodio istraživanje, rekao je: "Mogućnost otkrivanja načina na koji taj jezik funkcionira pomoći će u usmjeravanju razvoja raznovrsnih novih metoda komunikacije s biciklistima koja je lako razumljiva u svakoj prometnoj situaciji, pouzdano informativna i predvidljiva".