Muški studenti ne razlikuju seksističke viceve iz muških magazina od izjava silovatelja
Foto: 123rf
PREMA najnovijoj psihološkoj studiji, objavljenoj u časopisu "Psychology of Men & Masculinity", muški studenti ne razlikuju seksističke viceve i zezancije iz muških magazina od komentara silovatelja o ženama, piše The Independent.
"Ove zadnje studije pokazuju kako konkretan izvor društvenog utjecaja (muški magazini) može oblikovati izražavanje predrasude koja se općenito smatra neprihvatljivom u egalitarističkom društvu", rekao je voditelj istraživanja, profesor Peter Hegarty.
Iako su muški magazini zadnjih godina na zalasku, razina seksizma je još uvijek zabrinjavajuća, posebno na kampusima i internetu. Čak i navodno prosvijećeni hipsteri, koji su skloni zagovarati rodnu jednakost, imaju dobar ukus i etičko konzumiranje, također imaju i sklonost prema ironičnoj uporabi seksističkog i rasističkog humora.
U jednoj od tri studije, 274 studenta iz SAD-a upitani su da probaju prepoznati koji su citati iz magazina poput "FHM", "Nuts", "Zoo" i "Unilad", a koji su citati silovatelja. Ispitanici nisu mogli razlikovati jedne od drugih, ali kada im se reklo da su određeni ekstremno neprijateljski citati iz magazina, bili su spreminiji odbaciti te magazine.
Evo nekoliko primjera citata silovatelja i iz muških magazina:
Mogućnost ubojstva donosi određenu bujicu zadovoljstva u spavaćoj sobi.
Ne želiš da te uhvate u nekom prekršaju ("red-handed")... Idi i razbij je o klupu u parku. To je nekada bio moj trik.
Djevojke vole kada su svezane... To im daje priliku da budu bespomoćne žrtve.
Ako tvoja djevojka tijekom seksa napravi lice koje se čini usiljeno, onda se pretvara da uživa, ali ako izgleda kao da ju je netko udario u bubrege, onda je u trenutku.
Znaš, djevojke su općenito u pravu. No, neke od njih su kučke... Kučke su takav tip koji... Traži da im se tutne nešto tvrdo i teško.
Ako ste se pitali koji je od ovih citata komentar silovatelja, onda treba reći da je to samo zadnji, a ostali su izvađeni iz muških magazina.
U drugoj studiji, 81 britanski muškarac starosti između 18 i 50 godina ocjenjivali su seksističke viceve unutar ili izvan konteksta magazina. Pokazalo se da mladi ispitanici seksističke viceve u magazinima smatraju manje uvredljivima za žene.
Treća studija pokazala je da postoji korelacija između seksizma i ljudi koji kupuju muške magazine, tako da oni muškarci koji su neodlučni oko seksizma prije kupuju takve muške magazine, nego oni koji nisu neodlučni.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati