Ove godine prijavljeno preko 1600 kibernetičkih napada, šteta veća od 6 milijuna eura
PREKO 1600 kibernetičkih napada, od kojih se 80 posto odnosi na internetske prevare, prijavljeno je hrvatskoj policiji u prvih jedanaest mjeseci ove godine, pri čemu se ukupna šteta procjenjuje na više od šest milijuna eura.
Izvijestio je to u petak voditelj Službe kibernetičke sigurnosti Ravnateljstva policije Renato Grgurić, predstavljajući u Ravnateljstvu projekt "Jačanje kapaciteta policije za suzbijanje kibernetičkog kriminaliteta'', istaknuvši da je digitalizacija društva povećala izloženost kibernetičkim napadima svih pojedinaca i njihovih digitalnih podataka.
"Šteta u ovoj godini bila je preko šest milijuna eura i tu je riječ samo o prijavljenim slučajevima, što znači da bi ta brojka mogla biti dosta veća, a to je dovoljno dobar razlog za provođenje ove kampanje kako bismo osvijestili građane i spriječili da postanu žrtve kaznenih djela", naglasio je.
Grgurić je naveo da MUP za suzbijanje ovih vrsta kriminaliteta u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti koristi 1.6 milijuna eura za jačanje kapaciteta policije, kroz nabavu računalnih sustava za istraživanje otvorenih izvora na internetu i istraživanje na darknetu, te za specijalizirane treninge policajaca za kibernetički kriminalitet.
Preventivna kampanja "Web heroj"
Budući da su u suzbijanju kibernetičkog kriminaliteta bitni i suradnja s građanima te osvještavanje javnosti o opasnostima internetskih prevara, Ravnateljstvo će u okviru projekta provesti i preventivnu kampanju "Web heroj", o kojoj je govorila voditeljica Službe prevencije Ravnateljstva policije Sandra Veber.
"Svi oblici internetskih prevara predstavljaju kibernetički kriminalitet koji zahvaća naše građane, odnosno postaju žrtve kaznenih djela. Upravo iz tog razloga potrebno je građane osvijestiti da ne postanu žrtve tih kaznenih djela i educirati ih o tome što sve u virtualnom svijetu ima i na koji način se mogu zaštititi", poručila je.
Veber je dodala kako je jedna od komponenti projekta jednogodišnja kampanja pod sloganom "Ulovimo lika s weba koji tvoje eure vreba", čiji je cilj osvještavanje građana o problemu internetskih prevara.
"Djeca su stvarni svijet preselila u virtualni"
Pojasnila je kako taj slogan upućuje na to da je naglasak na suradnji policije i građana jer se njihovim senzibiliziranjem i educiranjem o opasnostima internetskih prevara povećava mogućnost preveniranja i suzbijanja ove vrste kriminaliteta.
Istaknula je kako su ciljane skupine kampanje trgovačka društva koja najčešće budu žrtve tzv. CEO i BEC prevara, građani, posebice starije dobi, koji najčešće postaju žrtve tzv. romantičnih, investicijskih i prevara u online kupovini, te djeca.
"Djeca su stvarni svijet preselila u virtualni i ne želimo da postanu žrtve, pogotovo nasilnih kaznenih djela", rekla je Veber.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati