Pogledajte tečaj na koji je Coca-Cola slala zaposlenike: Pokušajte biti manje bijeli
NAKON pritužbe zviždača da Coca-Cola traži od svojih zaposlenika da pohađaju online-seminar o raznolikosti koji nudi stranica za povezivanje poslodavaca i zaposlenika LinkedIn, a u kojem se podučava bijelce kako da "pokušaju biti manje bijeli", LinkedIn je povukao taj program.
"Tečaj 'Suočavanje s rasizmom: Razumjeti što znači biti bijel, osporavanje što znači biti rasist' u kojem sudjeluje Robin DiAngelo više nije dostupan u našoj biblioteci tečajeva, na zahtjev pružatelja sadržaja s treće strane od kojeg smo licencirali ovaj sadržaj", objasnila je potpredsjednica korporacijskih komunikacija u LinkedInu, Nicole Leverich, za američki list Newsweek.
"Mi pružamo širok raspon sadržaja za učenje, uključujući više od 270 tečajeva na temu raznolikosti, uključivosti i pripadanja. Nastavit ćemo dodavati nove tečajeve kako bismo pomogli ljudima da savladaju vještine koje su im potrebne da bi bili uspješniji u svojoj karijeri, uključujući temeljne vještine koje nam svima trebaju da bismo bili učinkoviti saveznici i pomogli u izgradnji ravnopravnije budućnosti", dodala je Leverich.
Teorija o "bijeloj krhkosti"
Robin DiAngelo je inače američka autorica i profesorica obrazovanja na Sveučilištu u Washingtonu, najpoznatija po knjizi Bijela krhkost: Zašto je bijelcima tako teško razgovarati o rasizmu, bestseleru na temu rasnih odnosa u SAD-u koji se u međuvremenu našao na meti oštrih kritika.
Kritičari, naime, tvrde da DiAngelo odbacuje ideale objektivnosti, individualnosti i rasne neutralnosti, rasni identitet nameće kao najvažniju ljudsku karakteristiku, a rasizam imputira svim bijelim Amerikancima, pri čemu oni koji odbacuju optužbu samo manifestiraju svoju defenzivnost i "bijelu krhkost" te tako, paradoksalno, potvrđuju svoj rasizam. Drugim riječima, prema teoriji koju propagiraju DiAngelo i drugi antirasistički teoretičari, bijelci mogu ili poricanjem potvrditi da su rasisti ili priznati svoj rasizam i bjelačku privilegiranost i zatim se obvezati da će "raditi" na tome da budu aktivni antirasisti i saveznici crncima i drugim rasnim manjinama.
Tečaj koji je uključivao intervjue s DiAngelo izazvao je skandal prošli petak kad je psihologinja i YouTube-komentatorica Karlyn Borysenko na Twitteru objavila screenshotove s online-seminara. Borysenko tvrdi da ih je dobila od zviždača iz Coca-Cole koji je rekao da se od radnika tvrtke "zahtijeva" pohađanje tog tečaja.
"Biti manje bijel: biti manje ugnjetavač, manje arogantan, manje neuk"
Na jednom od tih screenshotovima piše: "Pokušajte biti manje bijeli". U drugom se objašnjava što znači biti manje bijel, na način koji, bar na prvi pogled, izgleda kao nizanje negativnih stereotipa o bijelcima: "biti manje ugnjetavač, biti manje arogantan, biti manje siguran, biti manje defenzivan, biti manje neuk, biti ponizniji, slušati, vjerovati, raskrstiti s apatijom i raskrstiti s bjelačkom solidarnošću".
"U SAD-u i drugim zapadnim nacijama, bijelci se socijaliziraju tako da se osjećaju inherentno superiornima zato što su bijeli. Istraživanja pokazuju da djeca do 3. ili 4. godine razumiju da je bolje biti bijel", navodi se u još jednom objavljenom screenshotu.
Borysenko je komentirala antirasistički seminar i u video-prilogu na svom YouTube kanalu, tvrdeći da je ovaj seminar samo dio neutemeljene i vrlo unosne obrazovne industrije.
"Prava priča je da je Coca-Cola vjerojatno jedna od tisuća tvrtki koje zadaju svojim zaposlenicima da pohađaju ove tečajeve. Zašto je LinkedIn producirao sadržaj koji traži od ljudi da budu manje bijeli? Zašto i dalje drže (taj tečaj)? Coca-Cola je kap u kanti", izjavila je Borysenko za Newsweek prije nego je LinkedIn u ponedjeljak navečer priopćio da je povukao tečaj.
Coca-Cola tvrdi da tečaj nije bio obavezan, zaposlenici tvrde da je?
Coca-Cola je pak u subotu objavila priopćenje u kojem je pokušala umanjiti nastalu PR štetu, navodeći da sporni video "nije fokus kurikuluma tvrtke".
"Naš globalni edukativni kurikulum 'Bolje zajedno' dio je plana učenja kako bi se pomoglo izgraditi uključivo radno mjesto. Sastavljen je od niza kratkih vinjeta od kojih je svaka duga po nekoliko minuta. Obuka uključuje pristup LinkedIn Learningu o raznolikim temama, uključujući raznolikost, pravičnost i uključivost. Nastavit ćemo unaprjeđivati ovaj kurikulum", dodaje se u Coca-Colinom priopćenju.
Iako je Coca-Cola i u izjavi za Newsweek navela da tečaj nije bio obavezan za njene zaposlenike i da "nije bio dio obrazovnog kurikuluma tvrtke", Borysenko tvrdi kako joj je više zaposlenika u tvrtki reklo da je tečaj bio obavezan do petka, kad je procurio u javnost, te da joj je jedan zaposlenik poslao i interni e-mail koji to dokazuje.
DiAngelo je pak preko svog PR agenta priopćila da nije bila svjesna da je dio tečaja te da "nije kreirala slajdove koji su bili uključeni".
"Nije bila svjesna da su videi izmijenjeni na taj način ili da su promovirani kao tečaj o antirasizmu, jer način na koji je taj sadržaj sastavljen ne predstavlja točno način na koji bi ona pristupila toj vrsti rada", dodala je njena predstavnica, prenosi New York Post.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati