Stella: Boravak influencera iz Dalmacije u Dalmaciji je smišljeni marketinški projekt
IAKO je Index objavio odgovore Turističke zajednice splitsko-dalmatinske oko boravka influencera iz Dalmacije u Dalmaciji u člancima koji obrađuju tu temu, direktor navedenog TZ-a Joško Stella obratio nam se naknadno s molbom da objavimo njegovo reagiranje u kojemu pokušava objasniti zašto je ta kampanja dobra za Split i Dalmaciju.
> Turistička zajednica dala 200.000 kuna da u Dalmaciji borave influenceri iz Dalmacije
> Turistička zajednica lažirala listu influencera: Ubacili kuharicu i novinarku
Njegovo reagiranje prenosimo u cijelosti onako kako nam je poslano, bez ikakvih intervencija.
"Predmet – Reakcija na članke objavljene na www.index.hr
Poštovani,
obraćamo vam se nastavno na članak objavljen na portalu www.index.hr pod naslovom „Turistička zajednica dala 200.000 kuna da u Dalmaciji borave influenceri iz Dalmacije“ dana 19. lipnja 2022. i članak na portalu www.index.hr pod naslovom „Turistička zajednica lažirala listu influencera: Ubacili kuharicu i novinarku“ dana 21. lipnja 2022. Naime, u navedenim člancima Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije neosnovano se prikazuje u negativnom kontekstu izazivajući kod cijenjenih čitatelja pogrešan dojam o neprimjerenim poslovnim odlukama i trošenju javnog novca na pogrešne projekte.
Inovativni poslovni model
Na takve navode imamo potrebu reagirati i objasniti javnosti kako se radi o inovativnom poslovnom modelu turističkog marketinga promoviranja Dalmacije, kako u Hrvatskoj, tako i u svijetu, putem marketinškog projekta pod nazivom #centraldalmatiapower, koji doista uključuje tzv. influencere, kao osobe koje imaju određeni relevantan broj svojih pratitelja na društvenim mrežama i koji svojim objavama itekako imaju mogućnost promovirati i promoviraju Dalmaciju i Hrvatsku.
Influenceri su danas trend u svijetu jer kroz svoje objave na društvenim mrežama kreiraju mišljenje svojih brojnih pratitelja. Prenošenje iskustava influencera s putovanja, jedan je od važnih motiva odabira neke destinacije jer pratitelji se povežu s influencerom i vjeruju u njihove preporuke. U influence marketingu je važno definirati ciljeve i poruke koje želimo prenijeti, a mi smo im željeli prenijeti poruku o bogatstvu različitosti kulturnog i povijesnog nasljeđa kako Dalmacije tako i Hrvatske, enogastronomije te suvremenim trendovima u ponudi koje pratimo.
Standard na globalnoj medijskoj sceni
Doista je, stoga, šokantan stav novinara iznesen u navedenim člancima prema radu i djelovanju influencera, smatrajući da se na influencere bespotrebno troše novci. Upravo suprotno, ovakva marketinška kampanja te korištenje influencera predstavlja standard na globalnoj medijskoj sceni. Istraživanja Reuters Digital News Reporta kontinuirano pokazuju da je interes za vijesti sve manji i manji, dapače, gotovo 60% ljudi aktivno izbjegava vijesti, stoga, ako želimo doprijeti do publike, ako doista želimo napraviti iskorak u medijskom promoviranju ljepota Dalmacije i Hrvatske, našu komunikaciju moramo prilagoditi medijskim navikama publike. Ako želimo biti lideri u turizmu, jednako je važno da uz praćenje standarda u hotelijerstvu i ugostiteljstvu pratimo i trendove u komunikaciji, u suprotnom, u šumu kampanja, ni za Hrvatsku ni za Dalmaciju se neće čuti.
Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije je, stoga, u sklopu navedenog marketinškog projekta organizirala „1. Međunarodni susret turističkih influencera“, a sve u skladu sa Planom i programom rada u 2022., usvojenom od strane Turističkog vijeća i Skupštine Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije. Osim influencera, u okviru takvog međunarodnog susreta predviđena su i gostovanja inozemnih i domaćih novinara i blogera, a što se tijekom cijele predsezone organiziralo u različitim skupinama, ovisno o interesima gostiju.
Osmišljeni marketinški projekt
Nakon što su kroz različite projekte Hrvatske turističke zajednice već ranije ugošćeni u odvojenim skupinama strani novinari zainteresirani za eno-gastronomiju, aktivni turizam i kulturu, Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije orijentirala se na influncere iz posebno važnih stranih tržišta te one iz Hrvatske kako bi promovirali našu destinaciju za domaće goste. U okviru njihova petodnevnog boravka u županiji posjetili su najveće atrakcije i novouređene turističke objekte i sadržaje na obali, otocima i u Zagori.
Organiziran im je i Okrugli stol i predavanja s temama: Utjecaj turističkih influencera na turističku industriju, Utjecaj popularnih društvenih kultura na turističku industriju, Važnost influencer marketinga u odabiru destinacije, Influenceri – poduzetnici nove generacije i suradnja s turističkom industrijom.
Rezultat takvog osmišljenog marketinškog projekta ugošćavanja influencera jesu njihove tri do četiri dnevne objave na društvenim mrežama s motivima Dalmacije, pa je nejasno kako u navedenim člancima navodite da influenceri nisu radili objave. Kada se uzme u obzir brojnost njihovih pratitelja dolazimo do brojke od preko 27 milijuna pregleda njihovih objava, dok je procijenjena ostvarena vrijednost svih objava 6.758.962,00 kn, što dokazuje da su promotivni efekti takvog projekta neusporedivo veći od uloženih 208.745,00 kn, zbog čega na istom modelu ugošćavanja novinara, influencera i blogera rade sve svjetske turističke destinacije.
Osim objava samih influencera, tekstove o boravku influencera i njihovim dojmovima objavila je Slobodna Dalmacija, 24 sata, Večernji list, Gloria, Radio Dalmacija, HR turizam, Turizmoteka, vijesti HTZ-a, Dalmatinski portal, Hot spots, Total Croatia, HRT turizam i mnogi drugi mediji. Interes za ovaj susret je pokazala i POLJSKA nacionalna tv koja s izravnim javljanjem u program influencera iz Poljske. Kada se projekt medijski objavio javile su se hotelske kuće, prijevoznici koji su htjeli surađivati s Turističkom zajednicom Splitsko-dalmatinske županije, pa su se tako u projekt uključile Turističke zajednice Hvara, Bola, Sinja, Makarske, koje su sve pronašle interes u ovakvoj modernoj promotivnoj kampanji te su sufinancirali sadržaje i sudjelovali u organizaciji itinerara na svojem području.
Svoditi, stoga, ovakav međunarodni susret influencera na kritiziranje ugošćavanja influencera iz Dalmacije u samoj Dalmaciji, kako to čini indeks.hr u navedenim člancima, ili na navode o odustajanju influencera, odnosno, neosnovane navode o navodnom lažiranju liste influencera, te je li blogerica ili pobjednica masterchefa istovremeno samo blogerica i kuharica, ili je i influencerica, predstavlja nepoznavanje ovakvih standardnih modela modernog marketinškog pristupa.
Napominjemo da Influenceri iz Splita i okolice nisu isto što i mediji u Splitu i okolici. Rad influencera iz Splita nije isto što i oglas u lokalnom splitskom mediju. Rad splitskog ili sinjskog influencera na mrežama nije okrenut samo Splitu i Sinju, nego njezinoj ili njegovoj međunarodnoj publici, što je multiplicirano suradnjom sa stranim influencerima. Suština dobre turističke marketinške kampanje na društvenim mrežama može se opisati u tri riječi: kolaboracija (collab), sinergija i multiplikacija. To i jest razlog zašto smo u ovu kampanju, koja je nesporno bila uspješna, uključili i 'domaće' i 'strane' influencere. Kroz suradnju domaćih i stranih influencera, sadržaj 'domaćih' influencera došao je do veće publike izvan Hrvatske. Također, ti 'domaći' influenceri, sami po sebi, imaju svoju publiku izvan Hrvatske.
Split je postao prava i prvorazredna hrvatska turistička atrakcija na Jadranu
Zaključno, koliko je predmetna marketinška kampanja bila uspješna, svjedoči i booking Splita, koji je u kratkom razdoblju od 'tranzitne' lokacije u kojoj turisti u najboljem slučaju provedu jednu ili dvije noći, pa idu dalje, postao prava i prvorazredna hrvatska turistička atrakcija na Jadranu.
U predsezoni u Splitsko – dalmatinskoj županiji ostvareni su izuzetno jaki turistički efekti, a glavna sezona će biti rekordna. To je dokaz uspjeha svih naših napora, pa tako i ove influencerske kampanje kojom smo pokazali da su i Split i Dalmacija i Hrvatska 'živi', sigurni i otvoreni, kako za ljude iz cijelog svijeta, tako i za domaćeg gosta.
Pozivamo, stoga, indeks.hr da na afirmativan način prati i da se kao izrazito čitani medij uključi u turističku kampanju i promociju ljepota kako Dalmacije, tako i Hrvatske, na dobrobit svih nas, jer obje branše i novinari i influenceri imaju svoju nišu prema kojima djeluju. Dakle, jedni drugima nisu konkurencija, već bi trebali biti partneri.
Isto tako, pozivamo vas da na kraju središnjeg dijela sezone zajedno ustanovimo kakav je bio uspjeh priprema za sezonu 2022., a u određenom pogodnom trenutku, možda sredinom desetog mjeseca, spremni smo uživo odgovarati na sva pitanja o tome iz kojih razloga je ova sezona bila apsolutno rekordna i što je sve tome doprinijelo, koji su napori tome pomogli, jer sigurni smo da će tako i biti.
S poštovanjem
Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije
Joško Stella, direktor"
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati