Sindikalist Jadrolinije: Smjenom Sopte dogodit će se smjena najodgovornije osobe
SMRT pomoraca i stanje u Jadroliniji bile su teme saborskog odbora. Na pitanje koji je točan uzrok nesreće i tko je za nju odgovoran, još uvijek odgovora nema. Predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta žestoko je polemizirao s Ivanom Srzentićem iz strukovnog sindikata. Srzentić je tražio Soptinu ostavku, a on ga optužio da ne poštuje radne obaveze. Jedini smijenjen je tehnički direktor unutar Jadrolinije.
Reporterka RTL-a Danas razgovarala je Ivanom Srzentićem.
Je li smjenom tehničkog direktora zaključena priča? Mislite li da će biti još ostavki?
Smjenom Davida Sopte dogodit će sa stvarna smjena najodgovornije osobe u društvu.
On je danas rekao da mu je mandat na raspolaganju, ali nije dao neopozivu ostavku i ministar ga za sada ne dira.
Uvjeren sam da će istraga podastrijeti sve ono što strukovni sindikat i Sindikat pomoraca Hrvatske govore da je David Sopta zapravo najodgovornija osoba za trenutno stanje u Jadroliniji, odnosno za slučaj u Malom Lošinju na trajektu Lastovo, kao i za sve neželjene događaje koje smo imali u plovnom području Splita.
Čini li Vam se da on ima političku zaštitu?
Evidentno je da je zaštićen kao velebitska degenija, tako da vrlo vjerojatno ima.
Koliko je potrebno da se napravi temeljita istraga? Sada je prošlo mjesec dana, po zakonu je rok godinu dana. Koliko to inače traje?
Što se tiče same istrage DORH-a, u nju ne bih ulazio, ali se nadam da će istraga Ministarstva mora biti jako brzo okončana i da će se pokazati sve ono što ja i strukovni sindikat ističemo cijelo vrijeme, a to je da je David Sopta najodgovornija osoba za sve ovo. Da su stvari u Jadroliniji posložene kako bi trebale biti posložene ona bi ta istraga bi trajala maksimalno 48 sati.
Jedna od stvari koju ste danas isticali je sustav sigurnosti. Koje su tu manjkavosti?
Ima ih more. Od 2018. godine mi ističemo da je to najbitnija stavka u cijelom sustavu.
Predsjednik Uprave danas kaže da se 30 puta usavršavao u posljednjih nekoliko godina.
Predsjednik uprave priča standardno floskule. Nije se usavršavao. Meni je žao što časnik sigurnosti kao najbitnija osoba u društvu i odgovorna osoba nije sudjelovao na Odboru.
Što je problem oko tog sustava sigurnosti? Mogu li građani koji će sutra ući u trajekt biti sigurni?
Zahvaljujući pomorcima Jadrolinije i njihove profesionalnosti mogu biti sigurno. Zato što im je stalo. Što se tiče samih trajekata, danas sam upozorio da mi imamo oko pet trajekta starijih od više od 30 godina koji nemaju uopće signalizaciju na rampama za podizanje i spuštanje, odnosno za zabranjivanje, tako da prosudite sami.
Jedno od pitanja koje se postavljalo je zašto Jadrolinija nabavlja rabljene trajekte, Danas je David Sopta objasnio da su cijene novogradnji jednostavno preskupe i da se zato Jadrolinija okrenula tržištu rabljenih brodova. Stoji li to?
Dobro, ne bih se ni tu složio s njim, iako ističem cijelo vrijeme da je tu u svemu najbitnije ovo tehničko održavanje brodova ili sami remonti koji nisu javno dostupni nikome, odnosno same cijene tih održavanja nisu dostupne.
Vidjeli smo danas da i vi sindikati među sobom imate različita mišljenja. Nezavisni sindikat podržava Jadroliniju i predsjednika Uprave.
To govori o njima. Ja se mogu samo složiti s kolegama iz Sindikata pomoraca Hrvatske. A što se tiče kolega iz Nezavisnog sindikata, to govori o njima. Ako podržavaju ovakvu Upravu svaka im čast
Danas vas je David Sopta optužio da kršite radne obveze, da ste se puno puta odbili ukrcati na brod. Kako na to odgovarate?
David Sopta nije prvi put da bi krenuo prema mom otkazu, on je već jedanput pokušao. Išao mi je montirati otkaz. Međutim, sud mu je jasno dao do znanja da sam ja u pravu, tako da njegove floskule i njegovo zamagljivanje stvarnog stanja preko mojih leđa neće ići.
Je li točno da ste odbijali radne obveze?
Da sam odbijao radne obveze onda bi vjerojatno dobio otkaz.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati