U Hrvatskoj širokopojasni Internet u ranoj fazi razvoja
Tekst se nastavlja ispod oglasa
HRVATSKA je još uvijek u ranoj fazi razvoja širokopojasnog pristupa Internetu, koji je još uvijek preskup za džep domaćeg korisnika, no u našoj zemlji postoje dobri preduvjeti za njegov razvoj, ali je pred nama jos dug put, samo su neke od natuknica koje se iznose u istraživanje stanja globalnog tržišta širokopojasnog pristupa Internetu, u koje je Hrvatska prvi put uvrštena.
Istraživanje je provela konzultantska kuća Arthur D. Little u 22 zemlje, uključujući vodeća azijska, američka i europska tržišta širokopojasnog pristupa Internetu. Istraživana skupina zemalja čini 57 posto bruto domaćeg proizvoda i preko 90 posto globalnog tržišta širokopojasnog pristupa Internetu. Razgovaralo se sa stručnjacima u preko 100 poduzeća za pružanje internetskih usluga, a rezultat je studija u kojoj se analizira sadašnje stanje i razvojni trendove na globalnom tržištu širokopojasnog pristupa Internetu.
S rasponom brzine pristupa od 64 kBit/s do 1,5 MBit/s Hrvatska ne zaostaje za drugim tržištima, uključujući zapadnoeuropska, glede širokopojasnog pristupa Internetu. No, što se tiče raširenosti Hrvatska zaostaje čak i za zemljama središnje i istočne Europe s približno 0,5 posto širokopojasnih priključaka. Razlog tome je kasnije uvođenje usluga širokopojasnog pristupa Internetu u usporedbi s drugim tržištima, objasnio je to zaostajanje Karim Taga, voditelj zagrebačkog ureda tvrtke Arthur D. Little. Ipak, Hrvatska zadovoljava jedan od najvažnijih preduvjeta za rast tog tržišta, a to je konkurencija u infrastrukturi,
U Hrvatskoj je, naime, već zadovoljen jedan od najvažnijih preduvjeta za rast širokopojasnog pristupa - konkurencija u infrastrukturi. Širokopojasni pristup nude pružatelji koji koriste različite tehnologije pristupa, pa tako Hrvatski telekom koristi ADSL tehnologiju, dok nacionalni kablovski koncesionar DCM koristi HFC. Istraživanje je pokazalo da se u zemljama u kojima to nije slučaj, primerice Njemačka, širokopojasni pristup razvija mnogo sporije od zemalja u kojima postoji konkurencija u infrastrukturi poput Austrije, Švedske i Južna Koreje.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Kao glavnu prepreka razvoju širokopojasnog pristupa Internetu u Hrvatskoj, Taga vidi trenutno još uvijek previsoke cijene usluga koje u prosjeku dosežu 45 eura mjesečno. To je na razini zemalja poput Velike Britanije ili Švicarska, pri čemu u obzir nisu uzete razlike u osobnim primanjima, naglašava se u studiji. Za postizanje veće raširenosti širokopojasnog pristupa Internetu najvjerojatnije će biti potrebno sniziti cijene usluga, dodaje Taga.
Prema njegovim riječima, takav trend nije iznimka hrvatskoga tržišta, jer se događa i na mnogim drugim tržištima. Operatori su shvatili da smanjeni prihod po korisniku ne mora nužno značiti i manji potencijal prihoda budući dodatne usluge koje se nude preko širokopojasnog priključka, osim što povećavaju upotrebu i performanse pristupne linije, nadoknađuju i smanjeni prihod po korisniku.
Ekonomski učinak čvrste širokopojasne infrastrukture može ojačati položaj pojedinog tržišta u međunarodnoj konkurenciji, no istovremeno ga može i oslabjeti ako tržište zaostane za svojim konkurentima, naglašava Taga.
Hrvatska se još uvijek nalazi u ranoj fazi razvoja širokopojasnog tržišta, iako su već ispunjeni neki od važnih preduvjeta za razvoj, poput konkurencije u infrastrukturi. No, raširenost priključaka je još uvijek vrlo slaba. Ipak, Taga smatra kako je sada pravi trenutak za djelovanje, želi li Hrvatska ostvariti tu prednost u infrastrukturi. Pritom, Vlada i zakonodavstvo imaju važnu ulogu i odgovornost u promicanju širokopojasnog pristupa Internetu te time i u ostvarenju potencijalne ekonomske koristi, kazao je.
Istraživanje je provela konzultantska kuća Arthur D. Little u 22 zemlje, uključujući vodeća azijska, američka i europska tržišta širokopojasnog pristupa Internetu. Istraživana skupina zemalja čini 57 posto bruto domaćeg proizvoda i preko 90 posto globalnog tržišta širokopojasnog pristupa Internetu. Razgovaralo se sa stručnjacima u preko 100 poduzeća za pružanje internetskih usluga, a rezultat je studija u kojoj se analizira sadašnje stanje i razvojni trendove na globalnom tržištu širokopojasnog pristupa Internetu.
S rasponom brzine pristupa od 64 kBit/s do 1,5 MBit/s Hrvatska ne zaostaje za drugim tržištima, uključujući zapadnoeuropska, glede širokopojasnog pristupa Internetu. No, što se tiče raširenosti Hrvatska zaostaje čak i za zemljama središnje i istočne Europe s približno 0,5 posto širokopojasnih priključaka. Razlog tome je kasnije uvođenje usluga širokopojasnog pristupa Internetu u usporedbi s drugim tržištima, objasnio je to zaostajanje Karim Taga, voditelj zagrebačkog ureda tvrtke Arthur D. Little. Ipak, Hrvatska zadovoljava jedan od najvažnijih preduvjeta za rast tog tržišta, a to je konkurencija u infrastrukturi,
U Hrvatskoj je, naime, već zadovoljen jedan od najvažnijih preduvjeta za rast širokopojasnog pristupa - konkurencija u infrastrukturi. Širokopojasni pristup nude pružatelji koji koriste različite tehnologije pristupa, pa tako Hrvatski telekom koristi ADSL tehnologiju, dok nacionalni kablovski koncesionar DCM koristi HFC. Istraživanje je pokazalo da se u zemljama u kojima to nije slučaj, primerice Njemačka, širokopojasni pristup razvija mnogo sporije od zemalja u kojima postoji konkurencija u infrastrukturi poput Austrije, Švedske i Južna Koreje.
Kao glavnu prepreka razvoju širokopojasnog pristupa Internetu u Hrvatskoj, Taga vidi trenutno još uvijek previsoke cijene usluga koje u prosjeku dosežu 45 eura mjesečno. To je na razini zemalja poput Velike Britanije ili Švicarska, pri čemu u obzir nisu uzete razlike u osobnim primanjima, naglašava se u studiji. Za postizanje veće raširenosti širokopojasnog pristupa Internetu najvjerojatnije će biti potrebno sniziti cijene usluga, dodaje Taga.
Prema njegovim riječima, takav trend nije iznimka hrvatskoga tržišta, jer se događa i na mnogim drugim tržištima. Operatori su shvatili da smanjeni prihod po korisniku ne mora nužno značiti i manji potencijal prihoda budući dodatne usluge koje se nude preko širokopojasnog priključka, osim što povećavaju upotrebu i performanse pristupne linije, nadoknađuju i smanjeni prihod po korisniku.
Ekonomski učinak čvrste širokopojasne infrastrukture može ojačati položaj pojedinog tržišta u međunarodnoj konkurenciji, no istovremeno ga može i oslabjeti ako tržište zaostane za svojim konkurentima, naglašava Taga.
Hrvatska se još uvijek nalazi u ranoj fazi razvoja širokopojasnog tržišta, iako su već ispunjeni neki od važnih preduvjeta za razvoj, poput konkurencije u infrastrukturi. No, raširenost priključaka je još uvijek vrlo slaba. Ipak, Taga smatra kako je sada pravi trenutak za djelovanje, želi li Hrvatska ostvariti tu prednost u infrastrukturi. Pritom, Vlada i zakonodavstvo imaju važnu ulogu i odgovornost u promicanju širokopojasnog pristupa Internetu te time i u ostvarenju potencijalne ekonomske koristi, kazao je.

Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati