Uspješno obavljene probne vožnje na očišćenom dijelu pruge u Rudinama
Tekst: I.Kri./I.M.
Foto: Drago Rogulj, Paun Paunović/Cropix
RADOVI čišćenja pruge od retardanta koji je doveo do kobne nesreće u Rudinama još uvijek traju. Jutros su na dijelu pruge koji je očistila tvrtka CIAN obavljene probne vožnje vučnih vozila. Rezultati su pokazali da dosadašnji način čišćenja zadovoljava pa tvrtka CIAN u suradnji sa Sekcijom za održavanje pruga Split nastavlja čišćenje ostalih 11 kilometra pruge, i to s dvije ekipe.
> Lešinarenje: Ranjena putnica iz "vlaka smrti" prijavila da je opljačkana
> Propust u istrazi: Zašto na vještačenje ide samo retardant, a ne i pruga?
> HŽ suspendirao Medaka i Rogulja, Jerneić sutra postaje šef HŽ Infrastrukture
Kako su izvijestili iz HŽ-a, prioritet je dionica od mjesta nesreće do Labina Dalmatinskog. Na terenu su u pripremi sve interventne ekipe Sekcije za održavanje pruga Split i Remonta i održavanja pruga d.o.o iz Zagreba s mehanizacijom koja je nakon čišćenja kolosijeka spremna pristupiti popravku pruge. Nakon što pruga bude očišćena i popravljena, prema mjestu nesreće uputit će se radni vlak s dizalicom da bi se s mjesta nesreće maknuli ostatci nagibnog vlaka i da bi počeo konačan popravak pruge.
Istražni sudac odlučuje o pokretanju postupka protiv odgovornih za tragediju
Istražni sudac Županijskog suda u Splitu danas će donijeti odluku o pokretanju postupka i produljenju pritvora petorici osumnjičenih za tragičnu željezničku nesreću u Rudinama u kojoj je poginulo šest osoba.
Prije toga će Državno odvjetništvo predati istražni zahtjev protiv petorice osumnjičenih za najveću željezničku tragediju u Hrvatskoj u posljednjih 30 godina. U utorak je u splitski Istražni centar privedeno pet osoba koje se smatra odgovornima za nesreću nagibnog vlaka koja se dogodila prošlog petka. Tada im je određeno 48-satno zadržavanje u pritvoru o čijem produživanju treba danas odlučiti sudac.
Svi privedeni su u utorak izjavili kako se ne osjećaju krivima za nesreću. Privedeni su Ivan Medak, šef ekologije u HŽ Infrastrukturi, koji je odlučio o nabavi američkog retardanta TG-300, Drago Rogulj, šef protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu, odgovoran za nadzor špricanja pruge te Ivan Tomašković, direktor Intradea, tvrtke koja je dobila posao nabave retardanta i izvođenja radova, i to naplatila gotovo milijuna kuna! Deset tisuća litara retardanta nabavili su, pak, za manje od 200 tisuća kuna.
Priveden je i Tomaškovićev punac Jozo Bazina, inženjer zaštite na radu i savjetnik u Intradeu, koji je za posao špricanja i izrade improvizirane prskalice angažirao prijatelja Branka Tišljara. Tišljar je, pak, sa svojim vatrogascima iz DVD-a Stružec kod Kutine špricao prugu.
Rogulj upozorio Medaka da se pruga polijeva na pogrešan način
Odvjetnik osumnjičenog Drage Rogulja izjavio je kako je njegov branjenik pola sata prije nesreće fotografirao sporno polijevanje pruge te da je smatrao kako se to obavlja na pogrešan način. O tome da ne bi trebalo polijevati tračnice, navodno je Rogulj obavijestio i Medaka koji očito nije po tom pitanju ništa poduzeo.