500 metara do tragedije: U vlakovima koji su se zamalo sudarili bilo je preko 700 ljudi
Foto: Čitateljica Indexa, Google Maps
U NEDJELJU navečer umalo je došlo do sudara vlakova na relaciji između kolodvora Dugo Selo i Sesvete. Zbog incidenta u kojem nitko nije ozlijeđen željeznički promet bio je prekinut između 21.14 i 23.14 sati. Vlaku od Sesveta do Dugog Sela treba oko 10 minuta, a vlakovi su se zaustavili petstotinjak metara jedan od drugog!
Kako doznaje Index u vlaku br. 782 koji je vozio na relaciji Osijek – Zagreb Glavni kolodvor putovalo je oko 700 putnika dok je u vlaku br. 8087 koji je vozio na relaciji Savski Marof – Dugo Selo putovalo pet putnika. "Oba vlaka su se zaustavila na udaljenosti od nekoliko stotina metara. Kolodvori Sesvete i Dugo Selo udaljeni su inače 10,8 km.", kazali su Indexu iz HŽ-a dodajući da u interesu istrage do daljnjega nisu u mogućnosti govoriti o ostalim pojedinostima incidenta.
Zbog radova na spomenutoj dionici promet se odvija jednim kolosijekom i na snazi je posebna organizacija prometa. Brzi vlak 782 stajao je u Dugom Selu te je dobio od prometnika dopuštenje da krene prema Zagrebu. U istom trenutku iz kolodvora Sesvete prema Dugom Selu krenuo je putnički vlak 8087. Oba su krenula istim kolosijekom. No, odmah nakon pokretanja brzi vlak 782 je zaustavljen i isključen je napon u kontaktnoj mreži na dionici pruge Dugo Selo – Sesvete, što je još jedan od zaštitnih mehanizama u ovakvim izvanrednim slučajevima na elektrificiranim prugama, kažu iz HŽ-a.
"Odmah nakon pokretanja brzi vlak 782 je zaustavljen i isključen je napon u kontaktnoj mreži na dionici pruge Dugo Selo - Sesvete. Okolnosti izvanrednog događaja se utvrđuju. Očevid je obavilo interno povjerenstvo HŽ Infrastrukture i HŽ Putničkog prijevoza. Putnici su se na toj relaciji tijekom očevida prevozili autobusima. Ispričavamo se putnicima zbog poteškoća koje su zbog tog događaja imali na putovanju", javili su noćas iz HŽ Infrastrukture.
Ministarstvo prometa: Postoje indicije da je riječ o ljudskog pogrešci
Iako su sekunde dijelile Hrvatsku od vjerojatno najveće željezničke nesreće u njenoj povijesti, resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić o ovom se događaju još nije oglasio. Ministarstvo prometa smo pitali zbog čega šute.
Renata Ivanović, glasnogovornica Hajdaša Dončića, u pismenom odgovoru na naš upit tvrdi da je komunikaciju s javnošću na sebe preuzela HŽ Infrastruktura.
"I kod takvih incidenata postoji procedura istrage uzroka, utvrđivanja činjenica, koja u roku od najviše 15 dana treba rezultirati nalazom odgovornosti za moguće propuste zbog kojih je došlo do incidenta", ističu iz Ministarstva prometa. Ivanović dodaje kako je Hajdašu Dončiću za sada još teško bilo što komentirati, s obzirom da ne raspolaže svim činjenicama.
"Ministar je informaciju o incidentu dobio sinoć, neposredno nakon što se izvanredni događaj zbio i dobiva sve podatke i informacije vezano uz događaj. Kad se utvrde sve relevantne činjenice ministar će se i očitovati. Morate priznati da je bez konkretnih podataka i relevantnih činjenica prerano i neozbiljno donositi zaključke i shodno tome prozivati. Ono što za sada znamo, postoje indicije da je riječ o ljudskoj pogrešci. Na sreću, nesreća je izbjegnuta zahvaljujući prisebnosti strojovođa koji su na vrijeme uspjeli zaustaviti vlakove. To je i ono što ministar u ovom trenutku može reći te zahvaliti strojovođama, ali i putnicima dvaju vlakova na strpljenju kojega su iskazali tijekom zastoja prometa koji je nastao nakon incidenta i za trajanja očevida", kažu iz Ministarstva prometa.
"Prema Zakonu o sigurnosti željezničkog prometa postoje tri skupine izvanrednih događaja u željezničkom prometu; ozbiljne nesreće, nesreće i incidenti. Sinoćnji događaj ulazi u skupinu incidenata. Vama za informaciju prema statistici izbjegnutih sudara u proteklom razdoblju možemo reći da postoji trend pada takvih događaja. Tijekom 2012. bila su četiri izbjegnuta sudara vlakova (u sva četiri slučaja uzrok je bio ljudski faktor), tijekom 2013. bio je jedan izbjegnuti sudar vlakova, a računajući sa sinoćnjim događajem, tijekom ove godine dogodila su se dva izbjegnuta sudara . U korelaciji sa znatno povećanim brojem remonta i obnova na hrvatskim prugama (kada se za promet zatvara jedna pruga, odnosno, u prometu je samo jedan trak) broj izbjegnutih sudara vlakova je u opadanju u odnosu na ranije godine", poručuju iz Ministarstva.
Jutros - isprika zbog greške
Jutros su iz HŽ-a izvijestili kako su pogrešno informirali javnost o zamjenskom prijevozu putnika te da nije bilo autobusa koji su trebali prevesti putnike. "Također se ovim putem želimo ispričati javnosti što smo je pogrešno informirali o zamjenskom prijevozu putnika na toj relaciji autobusima jer su autobusi ipak bili otkazani. Naime procijenjeno je da će očevid trajati kraće nego što je prvotno bilo predviđeno te se tijekom očevida odustalo od angažiranja autobusa.", stoji u priopćenju iz HŽ-a.
Dodaju kako je zbog izvanrednog događaja s radnog mjesta sinoć udaljen dežurni prometnik u kolodvoru Dugo Selo. "Zbog mogućeg propusta u obavljaju dužnosti sinoć je s radnog mjesta udaljen dežurni prometnik u kolodvoru Dugo Selo te će u tom statusu ostati najdulje do okončanja postupka utvrđivanja činjenica (15 dana). U slučaju da se dokaže odgovornost dežurnog prometnika, postoji i mogućnost primjene najstrože kazne – izvanrednog otkaza ugovora o radu.", izvijestili su iz HŽ-a.
Skrivali razlog zaustavljanja?
Čitatelj Indexa javio nam je kako je vlak broj 782 kasnio 35 minuta u polasku iz Koprivnice.
Druga čitateljica nam kaže kako je vlak koji je stigao u Koprivnicu bio pun stranaca, zato što je stigao iz Budimpešte. U tom su vlaku mnogi, tvrdi naša čitateljica, morali stajati na nogama jer nije bilo dovoljno mjesta. Da je vlak bio prekrcan, vidi se i na naslovnoj fotografiji koju nam je ustupila čitateljica koja se nalazila u vlaku.
"U Koprivnici su mu priključili vagone vlaka iz Osijeka u kojem je bilo jako malo putnika. Nitko nije obavijestio putnike o čemu se radi. Stranci su bili jako uznemireni, a neki su i propustili vlakove za daljnje putovanje zbog velikog kašnjenja", kaže čitateljica Indexa.
"Po samom polasku iz Dugog Sela vlak je nenadano stao. Putnicima je bilo objašnjeno da je netko u vlaku povukao "ručnu kočnicu". Kada su ljudi izašli iz vlaka vidjeli su da je razlog stajanja bio taj što se vlak našao pred drugim vlakom koji je dolazio iz suprotnog smjera", javio nam je čitatelj ogorčen ponašanjem osoblja HŽ-a.
"Nije se moglo dobiti nikakvo normalno obrazloženje. Oko 22:30 moja djevojka i ja smo se odlučili izaći iz vlaka i potražiti taxi nakon hodanja po kamenju i pruzi s prtljagom. Naravno, mi smo se snašli, no, pitanje kako se u toj situaciji mogu snaći stranci ili turisti koji putuju. Dakle HŽ nije do tog trenutka dao nikakvo objašnjenje, niti organizirao zamjenski prijevoz", ogorčen je čitatelj.
Još jedna čitateljica javila se Indexu i kazala kako su njoj rekli da se vlak pokvario.
"Vezano uz vaš članak o izbjegnutom sudaru vlakova na relaciji Sesvete-Dugo Selo: Sramotna je obmanjivačka izjava HŽ infrastrukture koja tvrdi kako je organiziran autobusni prijevoz za putnike zatečene u vlaku br. 782. Moja djevojka provela je dobra dva sata, između 21.10 i 23.20, usred obrasle pustare bez mogućnosti da se sigurno napusti vlak. Nitko od službenog osoblja nije se udostojio obavijestiti putnike o događaju koji se zbio, a kamoli o mogućnosti kakvog alternativnog prijevoza do Zagreba. Ovaj sramotni događaj ne da je ljaga na ionako već odavno okaljano ime sustava HŽ-a, već je njen definitivni knockout.", reakcija je još jednog Indexovog čitatelja.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati