Antonov natovaren teškim transformatorom bez problema napustio Zagreb i krenuo prema Filipinima
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL; Uglješa Stojaković/UTC Overseas Inc.
ANTONOV 225 s Plesa je rano jutros poletio za Filipine s vrijednim teretom. Antonov je sletio u Baku, u Azerbajdžanu, nadopuniti gorivo u 14:30 sati po lokalnom vremenu, te nastavio put prema Filipinima.
Natovaren jednako impresivnim teretom, 140 tona teškim Končarevim transformatorom, ukrajinski "San" bez problema je oko 6 sati poletio s piste Zračne luke Zagreb. "Dakle, otprema, polijetanje i sve skupa obavljeno je bez ikakvih problema. Otišao je vrlo uspješno, već je izvan Hrvatske", potvrdio je jutros nešto prije 7 sati koordinator prometa ZLZ Hrvoj Pipić.
Zbog najvećeg zrakoplova na svijetu Zračna luka Zagreb jučer je cijeli dan bila pod opsadom brojnih znatiželjnika koji su grdosiju željeli ovjekovječiti fotografijom.
Po ogromni transformator stigao zrakoplov dugačak nešto manje od nogometnog igrališta i visok kao šesterokatnica
Prijevoz teškog transformatora počeo je u četvrtak navečer u 21.30 sati. Teret je krenuo iz zagrebačkog Jankomira preko Zagrebačke avenije do Plesa. Kamionom je upravljao Krešo Kozina. S obzirom da je kamion vozio od 5 do maksimalno 15 km/h na Pleso je stigao tek u petak u jutarnjim satima.
Najveći zrakoplov na svijetu je na zagrebački aerodrom Pleso sletio u petak u 17.45 sati. Sve je bilo dobro pripremljeno pa je slijetanje prošlo u najboljem redu. Antonova, čiju posadu čini šest osoba, u Zagreb je dovezao pilot Dmitro Antonov, koji njime upravlja posljednjih 10-ak godina i jedan je od svega nekoliko pilota koji imaju dozvolu za upravljanje najvećim zrakoplovom na svijetu.
Proces utovara Končarovog transformatora u Antonov 225 započeo je jučer oko 7 sati, a uspješno je dovršen oko 18.30 sati.
Najveći operativni zrakoplov na svijetu nazvan Mriya, što na ukrajinskom znači "san", dugačak je nešto manje od nogometnog igrališta i visok kao šesterokatnica. Za tu jedinstvenu leteću grdosiju dužine 84 metra, raspona krila 88 i visine 18 metara vlada veliko zanimanje zrakoplovnih entuzijasta koji putuju po svijetu kako bi ga vidjeli i snimili.
Antonov 225 prazan teži oko 300 tona, a rekordan teret koji je dosad prevezao je 189 tona težak generator 2009. godine. Maksimalna težina tereta u teretnom prostoru je 250 tona a najveća težina koju može ponijeti "na leđima" je 200 tona a s takvim teretom može letjeti na udaljenosti 4500 kilometara, dok s maksimalnom količinom goriva stiže na odredišta udaljena 13 do 15 tisuća kilometara. Ovaj leteći div drži gotovo 240 rekorda u svijetu zrakoplovstva i zračnog prijevoza.
Zrakoplov iz Zagreba prevozi transformator proizveden u Končar energetskim transformatorima. Transformator težak 210 tona, snage 318 MVA, dužine 8,6 metara, širine 6,7 i visine 7,7 metara namijenjen je za Transformatorsku stanicu San Lorenzo na otoku Cebuna na Filipinima.
Uglješa Stojaković iz međunarodne logističke kuće UTC Overseas Inc., koja je organizirala cijeli prijevoz, navodi: "Zračna luka Zagreb zaista nam je pružila svu potrebnu pomoć za realizaciju cjelokupnog projekta na čemu im se zaista zahvaljujemo, kao i Zagrebtransu koji je angažiran za lokalne aktivnosti u Zagrebu. Sve radnje su obavljene besprijekorno i u planiranom roku, sukladno našem planu preuzimanja i isporuke. Antonov 225 je bookiran direktno od strane UTC Overseas za račun našeg klijenta".