Avion je srušen u samoubilačkoj misiji: "Ne tražimo iglu u plastu sijena jer još nismo definirali gdje je plast"
Foto: Guliver Image / Getty Images
TIM KOJI istražuje nestanak Boeinga 777 vjeruje kako se u ovom slučaju radio o samoubilačkoj misiji, javlja Telegraph.
Istražitelji ne vjeruju da je neki kvar ili požar mogao dovesti do neuobičajenog leta ili do onesposobljavanja komunikacijskog sustava prije nego je zrakoplov skrenuo s rute te letio sedam sati prije pada u more. Analiza leta, signalizacije i komunikacije pokazuje da je zrakoplov "letio na racionalan način".
Kako Telegraph saznaje od službenog izvora, istraživači vjeruju kako je to bio "namjeran čin osobe koja je imala detaljno znanje da učini ono što je i učinila". Izvor je kazao i da trenutno nikakvi tragovi ne upućuju na motiv.
Ni nakon jučerašnje press konferencije malezijskog premijera koji je objavio kako se zrakoplov Malaysia Airlinesa, koji je nestao nešto prije od dva tjedna nalazi na dnu Indijskog oceana, strasti se ne smiruju. Dapače, obitelji putnika bijesne su na vlasti, a održale su i prosvjed ispred veleposlanstva Malezije u Pekingu. Istodobno, održana je još jedna press konferencija na temu nestalog zrakoplova.
Rodbina putnika zrakoplova Malaysia Airlinesa očajna je. Više od dva tjedna prošlo je od nestanka zrakoplova, a do današnjeg dana informacije stižu na kapaljku. Nije ih umirio ni malezijski premijer Najib Razak koji je jučer na konferenciji za medije poručio da se zrakoplov nalazi na dnu Indijskog oceana.
Gdje su dokazi, vikali su i danas članovi obitelji nestalih koji su masovno izašli iz hotela gdje se protekla dva tjedna nalaze i krenuli pred veleposlanstvo Malezije u Pekingu gdje je održan prosvjed. Da nitko ništa ne skriva, uvjeravao je danas i glavni čovjek Malaysia Airlinesa Ahmad Jauhari Yahya. U razgovoru za BBC rekao je da su 100 posto sigurni kako je zrakoplov izgubljen. O svojoj odgovornosti i mogućoj ostavci nije želio.
"Ne tražimo iglu u plastu sijena"
Potraga za olupinom zrakoplova na letu Malaysia Airlinesa 370 u južnom Indijskom oceanu neće biti nastavljena najmanje 24 sata, objavile su u utorak australske vlasti.
Orkanski vjetrovi, veliki valovi, obilna kiša i niska naoblaka nastavak potrage čine opasnim, prenosi CNN. A zadaća pred višenacionalnom skupinom za potragu golema je: potrebno je pretražiti desetke tisuća četvornih kilometara jednog od najizoliranijih područja na planetu.
"Ne tražimo iglu u plastu sijena", kazao je zamjenik zapovjednika australske vojske Mark Binskin. "Jer još nismo definirali gdje je plast".
U međuvremenu su u Pekingu stotine članova obitelji nestalih putnika prosvjedovale ispred malezijskog veleposlanstva izražavajući bijes i frustracije. Tvrde da im malezijska vlada ne govori istinu o tome što se dogodilo zrakoplovu.
Malezijski premijer Najib Razak kazao je u ponedjeljak obiteljima putnika nestalog zrakoplova da je Boeing 777 svoje putovanje završio rušenjem u južnom dijelu Indijskog oceana, tisuće milja daleko od rute kojom je zrakoplov trebao letjeti. Nitko nije preživio. "S velikom tugom vam moram reći da podaci potvrđuju da je posljednja pozicija zrakoplova zabilježena u Indijskom oceanu, južno od Pertha", kazao je Razak. Njegova objava temelji se na podacima britanske satelitske tvrtke Inmarst.
"To nije normalno", kazao je novinarima jedan od prosvjednika u Pekingu, uznemireni član obitelji jednog putnika. "Ako pronađu nešto, OK, prihvatit ćemo to. Ali ovo je ništa, ovo su neki satelitski podaci i analize".
Zrakoplov na letu MH370 malezijske aviokompanije izgubio se s radara 8. ožujka, manje od sat vremena nakon polijetanja iz Kuala Lumpura za Peking s 227 putnika i 12 članova posade, među kojima je više od 150 Kineza, i misteriozno nestao i od tada se za njim intenzivno tragale spašavalačke posade čak 26 zemalja, među kojima su Australija, Japan i Kina.
Mjesto rušenja, u južnom dijelu Indijskog oceana, tisuće je milja udaljeno od trase na kojoj se zrakoplov trebao nalaziti i mnogo ključnih pitanja o tome kako je tamo završio još nema odgovore.
Kako piše CNN, konačna sudbina zrakoplova je sada vjerojatno poznata, ali za istražitelje potraga tek počinje. "Prvo će gledati s površine, koristiti se uređajima za slušanje, radarima, sonarima, koristiti se tehnikama računalnog mapiranja dna kako bi locirali neobične nakupine na dnu, objekte", kazao je CNN-u profesor oceanografije na floridskom sveučilištu Ian MacDonald. "Ali na kraju, morate se spustiti na dno oceana i pretraživati. Početi na širokom području i zatim sužavati zonu na osnovu prikupljenih informacija i dokaza", rekao je, dodavši da se istražitelji u toj fazi mogu služiti posebnim podmornicama s posadom ili bez nje.
Prosvjed pred veleposlanstvom Malezije u Pekingu

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati