"Plava obilaznica" Neuma: Umjesto mosta i koridora, Hrvatska gradi dva trajekta?
Ilustracija: jadrolinija.hr
NAKON što je HDZ-ova vlada godinama zagovarala Pelješki most, koalicijska gurala rješenje o cestovnom koridoru kroz Neum, pojavilo se i treće rješenje za "obilaženje Bosne" - trajekti.
Već do kraja godine bi se u hrvatskim brodogradilištima za Jadroliniju trebala početi graditi dva trajekta kapaciteta oko 150 vozila i dvije tisuće putnika. Trajekti bi trebali biti spremni za promet i puštanje u rad "plave obilaznice" Neuma 1. srpnja sljedeće godine. O realizaciji projekta prema načelu "gradnja domaće flote na domaćim navozima i bez državnih jamstava" se već razgovara u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, piše Glas Slavonije.
Posao od 30 milijuna eura
U prvoj seriji bi se trebala graditi dva trajekta vrijedna između 7 i 8 milijuna eura, dok se na duži rok planiraju još dva sličnih karakteristika pa bi ukupna njihova vrijednost dosegla 30 milijuna eura. Svi ti brodovi ne bi isključivo vozili na liniji do Pelješca, nego bi ih se po potrebama raspoređivalo i u drugim dijelovima Jadrana. O tim projektima se prošlog tjedna razgovaralo u Rijeci koju je posjetio ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Kreditnu liniju za ovaj posao bi trebalo osiguravati pulsko brodogradilište Tehnomont, dok još nije jasno gdje će se trajekti graditi. Razmatraju se mogućnosti morskog obilaska Neuma, a kao najekonomičnije rješenje se čini gradnja trajektnih pristaništa na lokaciji temeljnih stupova Pelješkog mosta, jer je to najkraća veza koja bi garantirala najmanju cijenu karte. Od Kleka na kopnu do Brijeste na Pelješcu trajektu bi trebalo samo desetak minuta.