Povlašteni menadžeri u Autocesti Rijeka-Zagreb: U mirovinu s nagradom od 1,2 milijuna kuna
Ilustracija: Index
U TVRTKI Autocesta Rijeka-Zagreb namjeravaju isplatiti izdašne otpremnine bivšem članu Uprave Dunka Bujasa koji bi trebao dobiti oko 230.000 kuna neto, odnosno više od 600.000 kuna u bruto iznosu, te još toliko za bivšeg direktora Sektora naplate cestarine Damira Amižića.
Obojica bi zajedno trebala dobiti više od 1,2 milijuna kuna bruto, što je izuzetno visoka stimulacija za odlazak u mirovinu. Svejedno, to nikako nisu i prve izdašne otpremnine u ARZ-u, jer su oko 240.000 kuna već dobili bivši savjetnik uprave Zlatko Tafra i bivši direktor Sektora za održavanje Ante Pribanić. Samo za navedenu četvoricu ARZ je potrošio, ili će to tek učiniti više od dva milijuna kuna, javlja Novi list.
Početni trag za ovu temu bilo je anonimno pismo grupe djelatnika ARZ-a u kojem se izražava negodovanje zbog rasipanja novaca i optremnina na razini privatnih tvrtki, čija se dobit na kraju godine mjeri u milijardama kuna.
Aktualni predsjednik uprave ARZ-a, Željko Denona ističe kako je odluka o isplati svih spomenutih otpremnina usvojena još prošle godine kada je predsjednik bio Miro Škrgatić.
Povlašteni izračun
"Ja sam tada kao član uprave bio suzdržan kod glasanja o toj odluci, koja će sada biti realizirana za Bujasa i Amižića. Svjestan sam da to jesu veliki novci, ali mislim da se nikome nije išlo u korist kroz izračun otpremnine, već je isti temeljen na onome što je predviđeno kolektivnim ugovorom, gdje je predviđen iznos od 20.000 kuna ukoliko je riječ o redovnom odlasku u mirovinu. Međutim, kod prijevremenog odlaska se računaju i godine staža kod prednika, odnosno bivšeg poslodavca. U konačnom obračunu iznos se povećavao za možda desetak posto kako bi ti ljudi ipak prihvatili mirovinu. Neovisno o svemu, moram reći da osobno s radom Bujasa i Amižića nisam zadovoljan i smatram da je najbolje da odu iz tvrtke", ističe Denona.
Da je ipak riječ o dijametralno drugačijem kriteriju "stimuliranja" prijevremene mirovine kod običnih radnika i bivših menadžera i rukovodioca potvrđuje predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić koji navodi kako u kolektivnom ugovoru ARZ-a nigdje nisu predviđene tako visoke otpremnine. Naime, odredba o dodavanju godina staža kod prednika ne odnosi se na bilo kojeg poslodavca, već isključivo na godine staža u Hrvatskoj upravi za ceste. Taj bolji i povlašteni izračun svakako ne zaslužuju Dunko Bujas, koji je u tvrtki samo sedam godina, niti Damir Amižić, koji je u ARZ-u 10 godina, a došao je iz carine.
"Apsolutno je nemoralno da bivši članovi uprave i direktori sektora budu izdašno nagrađeni nakon što su iza sebe ostavili loše poslovne rezultate i niz afera koje su u fazi istrage ili tek trebaju biti procesuirane"
"Neprihvatljivo je što se za direktore radi na jedan, a radnike na drugi način. Oni su se u ARZ-u sa svim radnicima pogađali i pritiskali ih kako bi prihvatili što manju otpremninu, pa tako imamo ljude s čak 30 godina radnog staža, a da nitko od njih nije dobio više od 100.000 kuna za otpremninu. Osim što tako visoke otpremnine nisu propisane kolektivnim ugovorom, smatram i kako je apsolutno nemoralno da bivši članovi uprave i direktori sektora budu izdašno nagrađeni nakon što su iza sebe ostavili loše poslovne rezultate i niz afera, koje su u fazi istrage ili tek trebaju biti procesuirane. To je prava sramota. To je i dobro razrađeni sistem nezamjeranja između bivših i sadašnjih rukovodilaca po načelu ruka ruku mije", zaključuje Stanić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati